Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä onko Hercules se ketä luulen, mutta jos on, niin liekkipaita yhdistettynä kaljuun päähän ei välttämättä ole maailman paras idea poliisikoulun kokeessa. Sanattomat viestit pannaan myös merkille ja voidaan ymmärtää väärin, vaikka kyse olisi vain esim. mopoharrastuksesta tai vastaavasta.

Kyllä se nyt mun mielestä kuuluu perusasioihin, että työhaastattelussa (eikös sitä poliisikoulun haastattelua siihen voi täysin verrata) pukeudutaan siisteihin, neutraaleihin vaatteisiin. Kammataan tukka, pidetään tatuoinnit ja lävistykset piilossa/poissa.

Pukeutuminen tuossa tilanteessa on mun mielestä suoraan verrannollista ihmisen henkiseen kypsyyteen, ja kakaroita tuskin sinne kouluun halutaan.

Ja jos pienestä kuumottamisesta alkaa pannu kuumenemaan, tai ei osaa perustella vastauksiaan, niin se on selvää että se näkyy pisteissä.

Hercules sanoi:
Siitä haastattelussa oli kyllä huonot vibat ja sitte kun se meni hieman ei nyt henkilökohtaisuuksiin, mutta alko yleistää eräitä asioita niin se vitutti ja se ilmeisesti myös näkyi:D Miten itselläsi jakautui?

Ilmeisesti poliisikoulun pääsykoejärjestelmä toimii jollain tavalla jos pienellä kuumottamisella saadaan joltain pannu näkyvästi keittämään. Käsittääkseni niissä haastatteluissa on tarkoitus selvittää hakijan soveltuvuutta alalle ja en usko, että hakija soveltuu jos ihan pienestä hermo lämpenee.

Sumu sanoi:
Ilmeisesti poliisikoulun pääsykoejärjestelmä toimii jollain tavalla jos pienellä kuumottamisella saadaan joltain pannu näkyvästi keittämään. Käsittääkseni niissä haastatteluissa on tarkoitus selvittää hakijan soveltuvuutta alalle ja en usko, että hakija soveltuu jos ihan pienestä hermo lämpenee.

Yrittihän ne kuumottaa siinä haastattelussa. Toinen tarttui monesti johonkin pikkuasiaan ja vänkäsi vähän aikaa siitä jotain negatiivistä ja katsoi reaktiota. Edellinen haastateltava oli ottanut pulttia ja sai yhden pisteen haastattelusta. Oli kehottanut haastattelijoita "lopettamaan vänkäyksen". :)

Leppoisa haastattelu se loppujen lopuksi oli ja meni ihan jutteluksi lopussa. Huomasivat varmaan, että en ole millään tavalla sellaista tyyppiä, joka ottaisi lämpöä niistä huomautuksista.

Kuinka moni pääsee hakijoista sisälle??Jossain olin kuulevani luvun 82??Noh kaipa se selviää tässä matkan varrella. Menen 5.4 pidettävään kokeeseen(C2). Mistä toi C:kin tulee?? Olen varmaan joku rikollinen,kun kaverilla oli A ;) . Äidinkielen koe tulee olemaan vaikein mulle,koska eipä oo tullu väsättyä mitään kirjoitelmia vähään aikaan. Kuntokokeen testasin tällä viikolla ja ne meni näin: Juoksu 5.03,Leuat 16kpl, vauhditon pituus 245cm, penkki 19 toistoa ja uinti 1.40. Onneksi on aikaa vielä treenata ja sain jopa töistä vapaata sitä varten!! :) Onnea kaikille hakijoille!!

Aapina sanoi:
Yrittihän ne kuumottaa siinä haastattelussa. Toinen tarttui monesti johonkin pikkuasiaan ja vänkäsi vähän aikaa siitä jotain negatiivistä ja katsoi reaktiota. Edellinen haastateltava oli ottanut pulttia ja sai yhden pisteen haastattelusta. Oli kehottanut haastattelijoita "lopettamaan vänkäyksen". :)

Leppoisa haastattelu se loppujen lopuksi oli ja meni ihan jutteluksi lopussa. Huomasivat varmaan, että en ole millään tavalla sellaista tyyppiä, joka ottaisi lämpöä niistä huomautuksista.

Voisitko vielä tarkalleen kertoa, mitä ne jankkasi? Haluaisin vaan tietää, että hermostuisinko itse. Siinähän kannattaa ajatella, että ne vaan yrittää hermostuttaa.

Kehäkettu sanoi:
En tiedä onko Hercules se ketä luulen, mutta jos on, niin liekkipaita yhdistettynä kaljuun päähän ei välttämättä ole maailman paras idea poliisikoulun kokeessa. Sanattomat viestit pannaan myös merkille ja voidaan ymmärtää väärin, vaikka kyse olisi vain esim. mopoharrastuksesta tai vastaavasta.

Enköhän ole se ketä luulet, mutta kun tukka ei kasva ja kauluspaita oli kyllä tällä kertaa päällä. Mietin kyllä , että pitäisköhän ajaa parta pois kokonaan, mutta ajattelin jos siitä tule sanomista niin sitten tulee. Tatska ja lävistys oli siis piilossa siistin kauluspaidan alla. Enkä hermostunut painostuksesta, mutta se oli vaan "nihkeä" se yleishenki siinä haastattelussa. Se nyt oli sitä mieltä, että kun vedätään heviä ja kuunnellaan sitä niin siinä on tyyliin aina huumeet mukana... Ja että tuskassa on armoton huume ongelma, että mitä mieltä siitä olet... On se luultavasti joo snadi ongelma sielläkin, mutta aika paljon pahempi muilla festareilla, esim. joku koneisto jne. Mulle on musiikki aika tärkee asia ja kyllä siinä menee aika hämilleen kun sellanen paskanpidättäjä tärkeilijä alkaa heittää tollasta juttuu. En siis ollut liekkipaidassa ja nuppipunasena heti kun se alkoi tosissaan kuumottaa;)

Hercules sanoi:
kyllä siinä menee aika hämilleen kun sellanen paskanpidättäjä tärkeilijä alkaa heittää tollasta juttuu
Haastattelun tarkoitus ei varmaankaan ole pitää pientä kivaa mehuhetkeä muun testauksen ohella vaan katsoa hakijoiden henkistä kanttia, todennäköisesti kun ammatissa mihin pyritte saa sitä paskaa niskaansa päivittäin ja siellä ei pinna voi palaa. Jos yrität uudelleen ja haastattelutilanne tuntuu silloin mukavammalta niin muista kuitenkin kehua haastattelun pitäjiä että "Onneksi ette ole sellaisia paskanpidättäjiä kuin edelliset" :lol2:

dogi sanoi:
Haastattelun tarkoitus ei varmaankaan ole pitää pientä kivaa mehuhetkeä muun testauksen ohella vaan katsoa hakijoiden henkistä kanttia, todennäköisesti kun ammatissa mihin pyritte saa sitä paskaa niskaansa päivittäin ja siellä ei pinna voi palaa. Jos yrität uudelleen ja haastattelutilanne tuntuu silloin mukavammalta niin muista kuitenkin kehua haastattelun pitäjiä että "Onneksi ette ole sellaisia paskanpidättäjiä kuin edelliset" :lol2:

:D Joo olihan se tiedossa, ettei se ole mehuhetki, mutta sattu äijä saamaan ala-koukun tupaan ja meikäläisen puolustuskannalle. No jos ensikerta tulee niin se on luultavasti helpompi kun on kokemusta:evil:

Taitaa olla samanlaisia natseja ne haastattelijat kaikissa kouluissa. Sairaanhoitajaks hakiessani se psyk. testin muidu teki kaikkensa saadakseen mut pärähtämään, mut ei onnistunut. Hymyilin sille oikein nätisti. Sitä tavallaan osaa odottaa, että haastattelussa yritetään saada sun pasmat sekaisin ja sanomaan jotain harkitsematonta.

Mites kun nyt menevä hakuaika loppuu (16.2. - 15.5.2006) niin koska alkaa seuravaa, onko tammikuussa? Olis tarkoitus intin jälkeen hakea ni olis hyvä tietää.

HaRzA sanoi:
Mites kun nyt menevä hakuaika loppuu (16.2. - 15.5.2006) niin koska alkaa seuravaa, onko tammikuussa? Olis tarkoitus intin jälkeen hakea ni olis hyvä tietää.

Seuraava hakujakso alkaa 16.5.2006. Vuosi on jaettu neljään hakujaksoon, eli haku on siis käynnissä ihan koko ajan.

Hercules sanoi:
Se nyt oli sitä mieltä, että kun vedätään heviä ja kuunnellaan sitä niin siinä on tyyliin aina huumeet mukana... Ja että tuskassa on armoton huume ongelma, että mitä mieltä siitä olet... On se luultavasti joo snadi ongelma sielläkin, mutta aika paljon pahempi muilla festareilla, esim. joku koneisto jne. Mulle on musiikki aika tärkee asia ja kyllä siinä menee aika hämilleen kun sellanen paskanpidättäjä tärkeilijä alkaa heittää tollasta juttuu.

Osu ja uppos, lähdit mukaan haastattelijan provokaatioon. Oli musiikki tärkeä asia tai ei, niin tuollaisista ei vielä kannata kuppia nurin kaataa. Tahtoo vaan olla niin, että turvallisuusalan kenttätehtävissä sitä kakkaa sataa niskaan sillä tahdilla, että hiiltyminen heikkohermoisella onnistuu joka päivä ja se on ongelma.

Yleisenä neuvona: ei kannata missään työhaastattelussa tms. kauheasti ottaa kantaa asiaan josta ei tiedä tai ole aivan varma. En jaksa uskoa, että Koneisto tai Tuska olisivat juurikaan muista festareista poikkeavia, joka festareille varmasti löytyy jonkun aineen käyttäjiä. Eri musiikkipiireissä aine saattaa toki vaihdella, mutta kamapäitä löytyy lähes jokaisen musiikkilajin ystävistä.

Haastatteluiden yleinen pointtihan on se, että osaa antaa itsestään persoonallisen kuvan niin, että samalla valehtelee uskottavasti juuri ne vastaukset jotka haastattelija haluaakin kuulla.

Miten porukoiden lukeminen ja treenaaminen edistyy??Itsellä alkaa tökkiä toi lukeminen aika pahasti!! Oon lukenut ton Poliisilaki vihon jo muutamaan kertaan kokonaan läpi ja tärkeimpiä kohtia 5 kertaa. Ja tota etiikkaakin olen lueskellut...aika kuivaa tekstiä,mutta pakko se on vaan jaksaa.

Sen verran vielä että saako noita lukumateriaaleja hommattua mitenkään ennakkoon vai saako ne vasta kun pistää hakupaperit sisään?

finfighter sanoi:
Miten porukoiden lukeminen ja treenaaminen edistyy??Itsellä alkaa tökkiä toi lukeminen aika pahasti!! Oon lukenut ton Poliisilaki vihon jo muutamaan kertaan kokonaan läpi ja tärkeimpiä kohtia 5 kertaa. Ja tota etiikkaakin olen lueskellut...aika kuivaa tekstiä,mutta pakko se on vaan jaksaa.

Aika kuivaahan tuo materiaali on, mutta hiljakseen sitä on tullut tankattua menemään. Tuo etiikka-kirja ja poliisilaki nyt menee, mutta tuo EU-nivaska on jostain hyvin syvältä.

Tosin motivaatio opiskeluun on kova, joten hommat jatkuu. :thumbs:

Oon nyt lukenut koko setin kerran läpi ja toinen kerta meneillään - tällä kertaa alleviivailen pääkohdat ja teen muistiinpanoja. Tavoitteena olisi että 4-5 kertaa olisi kaikki luettu kokeeseen mennessä. Fyysinen valmistautuminen sai hieman takapakkia, sillä teloin jalkani pari viikkoa sitten (nyt jo kunnossa) ja sain heti perään flunssan eli oli noin 3 viikon tauko treenistä. Pitää luottaa että saa muista osa-alueista sitten ne pisteet mitä fyysisistä jää uupumaan.

alikkiiski sanoi:
Voisitko vielä tarkalleen kertoa, mitä ne jankkasi? Haluaisin vaan tietää, että hermostuisinko itse. Siinähän kannattaa ajatella, että ne vaan yrittää hermostuttaa.

Paha kertoa tavallaan tuosta, koska se on ihan ihmiskohtaista mistä ne rupeavat kaivelemaan. Itselläni rupesivat jankkaamaan mm. Krav Magasta, räp/metallimusiikista, siitä, että olen ollut "johtajana" yrityksessä ilman lopullista koulutusta. Se on ihan mistä ne saavat sitä siementä siihen jankkaukseen. Yrittivät myös ns. pään käännytystä, kysyivät jotain juttua ja sen jälkeen kertoivat miten se heidän mielestään on, sen jälkeen kysyivät minun mielipiteen äkisti uudelleen.

Loppu menikin sitten ihan jutustellessa. 4/5 sain haastattelusta. Siinä kannattaa vaan pitää päänsä kylmänä, ei lähteä niihin jankkauksiin mukaan ja tärkeintä on pitää oma mielipiteensä alusta loppuun. Joitain kysymyksiä saattavat kysyä uudelleen ja, jos on valehdellut/unohtanut jo oman kantansa siihen ja repäisee eri tavalla sen; se ei voi olla hyvä asia :)

Mua on vaan ruvennu mietityttään, kun kaikki kertoo, että haastattelijat yritti saada hiiltyyn/ottaan lämpöä. Itsellä ei ollut mitään sellaista, vai olenko vain niin teräshermoinen? Sain 4/5 pistettä.
Eli kysymys kuuluu onko muita, jotka olisivat kokeneet samaa, eli ei mitään yritystä saada hermostuun ym...

Back
Ylös Bottom