Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tuleeko valintakoematskut kaikille samaan aikaan? Tarkoitin sitä, että jos jätän hakemisen ihan hakujakson loppuun niin tuleeko mulle tenttilukemiset esim. viikon jäljessä (?). Kyllähän tuon nyt järki sanoo, että valintakoemateriaali lähetetään kaikille samaan aikaan. Ihmettelin sitä kun porukka kyselee "Onko teille tullut jo mastkut, onko, onko?"

Hakujakson loputtua valintakoeyksikkö kokoaa kaikki kyseisenä hakujaksona tulleet hakemukset, ja valitsevat niistä valintakokeisiin pääsevät. Tämän jälkeen kaikille valintakokeisiin päässeille postitetaan ne valintakoemateriaalit suurinpiirtein samalla hetkellä (päivän tai parin heitto saattaa postituksessa olla).

Eli sikälimikäli sillä ei ole paskankaan väliä, jätätkö hakemuksen heti ekana hakujakson päivänä vai viimeisenä.

Totisesti on laskenut jos toi paikkaansa pitää... mutta vähäx tää odottaminen on äässistä :/ onneksi maanantaina pitäis tulla infoa valintapäätöksestä. Sitä odotellessa ;)

Totisesti on laskenut jos toi paikkaansa pitää... mutta vähäx tää odottaminen on äässistä :/ onneksi maanantaina pitäis tulla infoa valintapäätöksestä. Sitä odotellessa ;)

Toivottavasti tulee kutsu maanantaina joo. Onko kukaan saanut vielä sitä?

Niin siis totisesti noussut eikä laskenut ne hakijamäärät... mä jotain sekoilin tos pari riviä ylempänä.
..mut hei hyviä viikonloppuja

Kertokaas poliisikoululaiset ja jo töissä olevat miten ohjatut työharjoittelujaksot ovat sujuneet. Oletteko päässeet suorittamaan harjoittelun toivomallenne paikkakunnalle ja miten innokkaasti eri poliisilaitokset ylipäätänsä ottavat riveihinsä harjoittelijoita?

Tavoitteena olisi vuoden jälkeen pyrkiä Turusta poliisikouluun ja luonnollisesti harjoittelu Turussa kiinnostaisi kovasti.

Rauhallista viikonloppua koko köörille!

Kertokaas poliisikoululaiset ja jo töissä olevat miten ohjatut työharjoittelujaksot ovat sujuneet. Oletteko päässeet suorittamaan harjoittelun toivomallenne paikkakunnalle ja miten innokkaasti eri poliisilaitokset ylipäätänsä ottavat riveihinsä harjoittelijoita?

Tavoitteena olisi vuoden jälkeen pyrkiä Turusta poliisikouluun ja luonnollisesti harjoittelu Turussa kiinnostaisi kovasti.

Rauhallista viikonloppua koko köörille!

Tietyille kursseille osoitetaan työharjoittelu- ja kenttäjaksopaikat tietyn kierron mukaan. Esim. kaikista kursseista ei oteta porukkaa Turkuun. Ja jos halukkaita on paljon ja paikkoja vähän niin ensisijaisesti paikan saa omistusasunnon omistaja siltä paikkakunnalta tai sellainen jolla on perhettä jne. Jos paikkoja ei sopuisasti saada keskenään kurssilaisten kesken jaettua niin sitten harjoitteluista vastaavat henkilöt koululta päättävät, että kuka menee minnekin perustelujen mukaan.

Nykyään kun on ollut tämä kihlakuntauudistus niin käsittääkseni työharjoittelu- ja kenttäjakso suoritetaan samassa poliisilaitoksessa, tosin poliisiasema laitoksen sisällä voi vaihtua. Niistä päätöksen tekee kyseisen laitoksen päällikkö, eli nykyään on vähemmän valinnanvaraa noita harjoittelupaikkoja valittaessa kuin mitä on ollut.

Mua kiinnostais tietää, että kuinkakohan moneen puheluun toi valintayksikkö keskimäärin vastaa esim. noiden kirjeidenlähettelyn osalta per yksi haku? Ja kukakohan se pitkäpinnainen ihminen siellä puhelimen toisessa päässä mahtaa olla? :)

Mua kiinnostais tietää, että kuinkakohan moneen puheluun toi valintayksikkö keskimäärin vastaa esim. noiden kirjeidenlähettelyn osalta per yksi haku? Ja kukakohan se pitkäpinnainen ihminen siellä puhelimen toisessa päässä mahtaa olla? :)

Soitappa ja kysy

;)

Noh, toisaalta siitähän niille maksetaan. :)

Luulenpa, että tässä haussa valintayksikkö on joutunut vastaamaan puhelimeen aika monta kertaa :) Kurssi P 139 alkaa jo 30.3. eli on ihan ymmärrettävää, että hakijat haluavat tietää milloin tulokset tipahtavat postiluukusta tarkalleen. Alle kahden viikon varoitusajalla voi olla vaikeaa irtisanoa kämppää, työtä tai muita "velvoitteita" (parisuhdetta? ;)) . Huh, huomenna selviää tulokset. Jännittää tosi paljon.

Toi on totta... Mä en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että miksi tuolla poliisikoulussa jätetään noi valintajutut niin myöhälle just noiden työpaikan irtisanomisten ym. takia ja olen sitä kritisoinutkin. Periaatteessahan työpaikoissakin on työntekijöillä irtisanomisaika samoin kuin vuokra-asunnoissa.

Mut sitten on näitä "hötkyilijöitä", jotka eivät vaan jaksa odottaa sitä postia. Ymmärrän kyllä ihan hyvin sen, että ei voi mieltänsä malttaa ja tekee mieli soittaa. Kunhan heitin huvikseni... ;)

Back
Ylös Bottom