Tällä tai viimeistään seuraavalla viikolla tulee tulokset niille, jotka ovat päässeet II-vaiheeseen, eli haastatteluun ja ryhmätehtävään. Mutta, kun seuraa keskustelua täällä ja mediaa, niin olen miettinyt onko siinä mitään järkeä aloittaa koulua, jos valitaan. Haluan tehdä sitä työtä, olen 9-vuotiaasta tiennyt sen

mutta tuntuu ettei poliisista välitetä Suomessa eikä sen takia siihen panosteta.
Uusia moottoriteitä ja joitain taiteeseen liittyvää rakennetaan perkeleen moisilla summilla. Aina löytyy sen verran aina rahaa, sen kun vaan lisäveron lisävero vaan pikasäädöksellä voimaan. Kansanedustajat saavat lisäpalkankorotuksia joka toinen vuosi ja turvallisuudesta tingitään aina vaan enemmän.
Olin eilen Tallinnassa ostoksilla ja katsoin millaista porukkaa sieltä tuli yli Suomeen. Ei passin/turvatarkastuksia ole enää, kiitokset Schengenin sopimuksen. Rikolliset valuu Suomeen, koska täällä kiinnijäämisriski on lähes olematon ja tuomiotkin sen mukaiset. Sakoilla selviää, koska ei ole resursseja tutkimaan juttuja, jotka loppupeleissä menee vanhaksi.
Pitää varmaan tapahtua päättäjien kohdalle jotain sellaista, että huomio kiinnittyy turvallisuuteen. Kuulin yhdeltä tutulta poliisilta, että heillä on jouduttu irtisanomaan väkeä ensimmäisen kerran poliisilaitoksen historiassa taloudellisen paineen takia. Jos tunnistat itsesi ;). Uskomatonta moinen touhu.
Itsellä olisi pari hyvää keinoa puida tätäkin asiaa oikeiden henkilöiden kanssa mutta tuntuu, ettei yhden ihmisen sana paljon paina. Onko muuten poliiseilla jotain ammattiliittoa? ....Eipä mulla taas muuta... Vituttaa olla vaan epävarmana epävarmassa tilanteessa..