Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Poliiseja on paljon raksoilla appareina ja autokuskeina ja tälläsiä hanttihommia. Virallisesti poliiseja on työttömänä 200, koulutusta vastaamattomassa hommassa ties miten paljon. Juttua oli lehdessä juuri pariviikkoa sitten. Kyllä tuohon varmaan päättäjät reagoi tyypillisesti siihen menee vaan aivan liian kauan.

Kyllä ne päättäjät ovat asiasta täysin tietoisia.

btw. Minullakin on jokunen poliisin ammattiin valmistunut töissä ja lisää on tulossa.

No sä valmistut noin kolmen vuoden jälkeen. Eiköhän siinä ajassa asiat muutu. Ja monesta muusta koulusta valmistuttaessa on työpaikka varmana? Ei varmaan kovin monesta...Eikä varmaan päättäjiä tällä hetkellä muutama sata työtöntä konstua kiinnosta, kun Kemissäkin jää jotain tuhat naamaa ilman töitä kun sellutehdas lopetetaan.

Ei mistään koulusta valmistuttaessa ole työpaikka varma, mutta muissa pystyy itse omalla aktiivisuudellaan ja hyvällä opintomenestyksellä auttamaan asiaa huomattavasti ja melko varmasti näin paikan saakin. Poliisikoulusta valmistuttessa taas näyttää siltä että yksinkertaisesti laitoksilla ei ole rahaa ottaa töihin. Aivan sama miten koulu on mennyt ja onko itse aktiivisesti paikkaa etsimässä.

Kyllä ne päättäjät ovat asiasta täysin tietoisia.

btw. Minullakin on jokunen poliisin ammattiin valmistunut töissä ja lisää on tulossa.

Varmasti ollaan tietoisia juu mutta ei sillä vielä kuuhun mennä. Ja en tiedä mitä he sinulla tekevät muttei vissiin poliisin hommia johon on koulutettu.

Ei varmaan monestakaan koulusta ole työpaikka varma.. vaan kun tuolla koulutuksella ei paljon muita hommia voi tehdä kuin sen yhden työnantajan hommia. Tuntuu vähän typerältä idealta kouluttaa porukkaa enemmän kuin on tarjota töitä.

Mutta mitenkäs tuo on mahdollista, kun luonnollinen poistuma on isompi kuin valmistuvien määrä :hyvä:?!? Kyllä UPJ on hieno asia...

Ei mistään koulusta valmistuttaessa ole työpaikka varma, mutta muissa pystyy itse omalla aktiivisuudellaan ja hyvällä opintomenestyksellä auttamaan asiaa huomattavasti ja melko varmasti näin paikan saakin. Poliisikoulusta valmistuttessa taas näyttää siltä että yksinkertaisesti laitoksilla ei ole rahaa ottaa töihin. Aivan sama miten koulu on mennyt ja onko itse aktiivisesti paikkaa etsimässä.

Totta!

Seuraava valmistuva kurssi: P116, 69 oppilasta, kolmella töitä tiedossa. Edellinen P115, 48 oppilasta, 2 sai töitä. Erikoisosaamista et juurikaan voi saada ilman työkokemusta. Tilanteen on jo viimeiset viisi vuotta sanottu parantuvan... paskapuhetta.

:wtf: Onko oikeesti noin paska tilanne?

Kyllä. Uskokaa tai älkää. Itse en myöskään uskonut vielä vähän ennen valmistumista. Vuoden verran työttömänä ja sit tuurilla sain töitä. Määräaikaisen. Kannattaa kyllä ihan oikeasti miettiä pari kertaa.....

Jostain luin, että vuoden 2008 lopussa työttömien määrä on 400-500 kpl.

Moniko pakkislainen vartoilee huomiseen (pe) mennessä kutsua terveystarkastukseen?

Aika inhasti jää viimeiselle päivälle. Tai sitten minä vaan en ole valittujen joukossa :)

Täytyy myöntää ettei tänään ihan leposykkeellä käyty postilaatikolla...

Waldoa lainatakseni: "HUOMENNA UUSIKS!!!" :)

Kun mulla itellä tuli kirje lääkärintarkastuksesta niin se tipahti vasta pyhien jälkeen eli riippuu paljon asuinpaikkakunnasta ja postista. Jos kirjeet on lähetetty eilen torstaina niin niitä tippuu tänään tai viimeistään maanantaina.

Tsemppiä!

"Kutsumme sinut poliisikokelaiden valintaan kuuluvaan terveystarkastukseen."

Nyt hymyilyttää :)

Onnittelut TrainerX:lle ja Tombsterille!

Back
Ylös Bottom