Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Poliisiura

Tervehdys!

Lukio opintojeni jälkeen olen suunnittelemassa poliisin uraa.Minua kummastuttaa ylentyminen poliisin uralla.Poliisipäällikön virkaan tarvitaan maisterin tutkinto,mutta olenkin ajatellut,että lukion jälkeen menen opiskelemaan oikeustieteen maisteriksi.Voiko tämä maisterin tutkinto tuoda suoraan poliisipäällikön viran tai komisarion?
Vai voiko maisterin tutkinto ohittaa nuo päällystö kurssit?
Olisi hienoa,jos voisitta minua vähän viisastustaa.

^

Eli onko sinulla tarkoitus tehdä lainkaan "normaalia" poliisityötä vai haluaisitko hakea suoraan "päällikkövirkoihin"? Sitten esim. erilaisissa tarkastajan viroissa on pelkästään yliopiston käyneitä.

Helsingin kihlakunnan poliisilaitoksen poliisipäällikkö näyttäisi olevan poliisikalenterin mukaan VT. Hän ei ole käynyt poliisikoulua tai poliisiammattikorkeakoulua.

Eräs nyt auskultoimassa oleva määräaikainen komisario on käynyt oikkiksen, ei poliisin ammattikorkeakoulua. Hän on kuitenkin käynyt poliisikoulun, eli hänellä on poliisin perustutkinto suoritettu.

Aikoinaanhan nimismiespiirreissä on ollut noita nimismiehiä, jotka eivät olleet käynytt poliisikoulua lainkaan tai suorittaneet päällystökursseja. Itse olen sitä mieltä, että myös päällikkötason ihmisillä tulisi olla poliisitausta, jotta he voisivat olla parempia työssään poliisihallinnossa, jos he joutuvat selkeästi tekemään töitä poliisijuttujen kanssa.

En tiedä noista yliopistotitteleistä, joten en ota niihin kantaa... Sen verran ymmärrän, että oikkis antaa toki enemmän mahdollisuuksia kuin pelkkä ammattikorkeakoulu. Jotkut ammattikorkeakoulun käyneet suorittavat vielä jotain yliopistoopintoja ja saavat siten enemmän mahdollisuuksia poliisihallinnon sisällä. Jos nyt muistan oikein, niin he pystyvät hakemaan esim. ylikomisarion virkoja, joita pelkän ammattikorkeakoulun käyneet eivät voi (kait) hakea. Saatan olla väärässäkin, koska nämä päällikköjutut eivät ole mun heiniä.

^

Eli onko sinulla tarkoitus tehdä lainkaan "normaalia" poliisityötä vai haluaisitko hakea suoraan "päällikkövirkoihin"? Sitten esim. erilaisissa tarkastajan viroissa on pelkästään yliopiston käyneitä.

Helsingin kihlakunnan poliisilaitoksen poliisipäällikkö näyttäisi olevan poliisikalenterin mukaan VT. Hän ei ole käynyt poliisikoulua tai poliisiammattikorkeakoulua.

Eräs nyt auskultoimassa oleva määräaikainen komisario on käynyt oikkiksen, ei poliisin ammattikorkeakoulua. Hän on kuitenkin käynyt poliisikoulun, eli hänellä on poliisin perustutkinto suoritettu.

Aikoinaanhan nimismiespiirreissä on ollut noita nimismiehiä, jotka eivät olleet käynytt poliisikoulua lainkaan tai suorittaneet päällystökursseja. Itse olen sitä mieltä, että myös päällikkötason ihmisillä tulisi olla poliisitausta, jotta he voisivat olla parempia työssään poliisihallinnossa, jos he joutuvat selkeästi tekemään töitä poliisijuttujen kanssa.

En tiedä noista yliopistotitteleistä, joten en ota niihin kantaa... Sen verran ymmärrän, että oikkis antaa toki enemmän mahdollisuuksia kuin pelkkä ammattikorkeakoulu. Jotkut ammattikorkeakoulun käyneet suorittavat vielä jotain yliopistoopintoja ja saavat siten enemmän mahdollisuuksia poliisihallinnon sisällä. Jos nyt muistan oikein, niin he pystyvät hakemaan esim. ylikomisarion virkoja, joita pelkän ammattikorkeakoulun käyneet eivät voi (kait) hakea. Saatan olla väärässäkin, koska nämä päällikköjutut eivät ole mun heiniä.
Kyllä mä haluaisin tehdä normaali työtä järjestyspuolella,mutta haluaisin edetä uralla mahdollisimman tehokkaasti.Varmaankin nuo maisterin paperit tekisi minulle hyvää valinnoissa,koska olen romani.Ajattelin armeijan jälkeen saada oikeusnotaarin paperit.Sen jälkeen hakea poliisikouluun,sitten maisteriksi Turussa.Voisinko sen jälkeen hakea esim komisarion virkaan?

Vielä kysyn jotain...En tiennyt missä on muokkaa painike.

Jos on saanut oikeustieteen maisterin paperit ja on poliisin perustutkinto suoritettu.Niin tarviiko minun enää suorittaa noita alipäällystökoulutuksia ja päällystökoulutusta?
Saanko kysyä oletko itse poliisi?
Jos olet niin haitko poliisikouluun lukio pohjalta?
Vaikuttaako vanhempien rikosrekisteri,mun mahdollisuuksia poliisiksi?

Kuule sinne poliisikouluun otetaan ihan mielellään romaneja tänä päivänä ja saatat jopa olla erittäin haluttu oppilas sen takia. Tänä päivänähän monikulttuurisuus on "päivän sana". Ja onhan sieltä muitakin romanitaustaisia jo valmistunut. En usko että sinun tarvitsee sen kummemmin opiskella mitään enempää (siis esim. maisteriksi) ennen hakua poliisikouluun. Ei "erilaisen" etnisen taustan pitäisi olla mikään syy siihen, että pitäisi jotenkin "näyttää enemmän".

Olen itse poliisi ja minulla ei ole lukiotaustaa. Olen käynyt kaksi keskiasteen koulua ennen poliisikoulua ja kolmannen lopetin vuoden opiskelun jälkeen. Vanhempien rötökset eivät ole sinun syytäsi eikä sinun ongelmasi. Kouluun haettaessa tarkistetaan sinun taustasi ja jos olet itse "nuhteeton" sekä soveltuva alalle sekä pääset kokeet läpi, on asia ok.

Jotkut ovat menneet poliisikoulun jälkeen suoraan ammattikorkeakouluun tai yliopistoon ja edenneet siitä päällystötasolle, joten alipäällystötutkinto ei ole välttämätön.

Kuule sinne poliisikouluun otetaan ihan mielellään romaneja tänä päivänä ja saatat jopa olla erittäin haluttu oppilas sen takia. Tänä päivänähän monikulttuurisuus on "päivän sana". Ja onhan sieltä muitakin romanitaustaisia jo valmistunut. En usko että sinun tarvitsee sen kummemmin opiskella mitään enempää (siis esim. maisteriksi) ennen hakua poliisikouluun. Ei "erilaisen" etnisen taustan pitäisi olla mikään syy siihen, että pitäisi jotenkin "näyttää enemmän".

Olen itse poliisi ja minulla ei ole lukiotaustaa. Olen käynyt kaksi keskiasteen koulua ennen poliisikoulua ja kolmannen lopetin vuoden opiskelun jälkeen. Vanhempien rötökset eivät ole sinun syytäsi eikä sinun ongelmasi. Kouluun haettaessa tarkistetaan sinun taustasi ja jos olet itse "nuhteeton" sekä soveltuva alalle sekä pääset kokeet läpi, on asia ok.

Jotkut ovat menneet poliisikoulun jälkeen suoraan ammattikorkeakouluun tai yliopistoon ja edenneet siitä päällystötasolle, joten alipäällystötutkinto ei ole välttämätön.
Niin tarkotatko ettei tarvi suorittaa sitä päällystökoulutusta,vaan pääsee suoraan komisarion virkaan?

Joo, eli jotkut poliisikoulun käyneet ja yliopiston käyneet ovat saattaneet päästä päällystövirkoihin, eli esim. komisarioksi. Eräs mun tuttu on käynyt poliisikoulun lisäksi ainoastaan yliopistoa ja on sen jälkeen hakenut ainoastaan komisariovirkoja.

niin menee täälläkin. jossain muualla taitaa olla nihkeempi systeeemi?

nimim. juhannus,joulu ja uusvuosi vapaalla.. ja uus oon minäkin!

Uuttavuotta

Hyvää uuttavuotta kaikille!
Ja tammikuussa aloittavat, koittakaa jaksaa vielä viikko!
Itellä jaksamista vielä helmikuun puoleenväliin....
:kippis1::kippis1::kippis1:

Sunnuntaina pitäisi sitten pamauttaa ittensä päivystykseen ja asuntolaan... aika touhua! Omalla kohdalla elämänmuutos on kyllä aika radikaali! Mut mahtava fiilis päällä!

Mitäs sinne ensimmäisellä viikolla kannattaa raahata mukanaan? Lapussa kyllä sanottiin ne perussetit, mutta onko kokeneilla jotain kuumia tipsejä, mitkä tavarat helpottavat/kannattaa ottaa mukaan?

Loistavaa tätä vuotta vaan kaikille!!!

Sunnuntaina pitäisi sitten pamauttaa ittensä päivystykseen ja asuntolaan... aika touhua! Omalla kohdalla elämänmuutos on kyllä aika radikaali! Mut mahtava fiilis päällä!

Mitäs sinne ensimmäisellä viikolla kannattaa raahata mukanaan? Lapussa kyllä sanottiin ne perussetit, mutta onko kokeneilla jotain kuumia tipsejä, mitkä tavarat helpottavat/kannattaa ottaa mukaan?

Loistavaa tätä vuotta vaan kaikille!!!

Ilmastointiteippiä ja villasukat.

Ei mitenkään henkilökohtaisesti, mutta en malta olla ihmettelemättä..

Millaista sakkia sinne Herwoodiin oikein valitaan? Valitut ovat kuitenkin ymmärtääkseni jo omillaan eläviä aikaihmisiä, armeijan käyneitä ja työelämässä kokeneita.

Siitä huolimatta ollaan kuin riparille lähdössä ja kysellään tyhmiä.

Jos jotain tarpeellista jää ottamatta mukaan, niin Tampereen kaupoista kyllä löytyy kaikkea tarpeellista ja ylimääräiset vermeet voi säilyttää vaikka autossaan.

Valitut ovat kuitenkin ymmärtääkseni jo omillaan eläviä aikaihmisiä, armeijan käyneitä ja työelämässä kokeneita.

Tai olivat ennen. Kuten eräs vanhempi yk sanoi: nykyisin siellä on näitä tissiposkia, jotka asuvat vielä vanhempien luona koulu- ja harjoitteluajankin. Suoraan lukion/amiksen penkiltä kouluun ja ammattiin, missä elämänkokemus näyttelee suurta osaa ammattitaidosta. *Sitten sellainen läpsäys otsalle ja huokaisu*.

Mielestäni herneiden uhallakin, tuo oli hyvin sanottu.

Valitut ovat kuitenkin ymmärtääkseni jo omillaan eläviä aikaihmisiä, armeijan käyneitä ja työelämässä kokeneita.
Itsekin hieman yllätyin, kun tajusin, miten nuorta porukkaa tuolla koulussa on. Voi pikkusia! Ei sillä, etteikö osa nuista nuoremmistakin olisi viksua porukkaa. Ja osa onkin sitten ihan pentuja. Mutta niin kai se on vähän joka koulussa.

Meikäläisestäkin liikkuu kuulemma jotain huhuja tuolla koululla. Vähän siistiä. :D

Parastahan se olisikin mitä myöhemmällä iällä sitä työkokemusta pääsisi kartuttamaan...ja siitä sitten suoraan eläkkeelle, suotta sitä enää jatkokouluttautumaan, kun on niin vanhakin.

Ja järkeväähän se on kaikkien tissiposkien ostaa tavarat uutena kaupasta, vaikkakin kotoa löytyisi paljonkin uuttakin parempaa romua kaapeista. Nimim. mummu tekee parhaat villasukat.

Kannataisikohan huomioida sellainenkin mahdollisuus jossa "olosuhteiden pakosta" muutetaan asuntolaan ja kaikesta ylimääräisestä pitää päästä eroon. Eli ylimääräistä romua ei voi jättää mamman hoiviin, tai muun mulkun kaitsettavaksi. Ja kaikilla ei sitä kotia edes ole, saati autoa.

Eikä se että kysellään "tyhmiä" ole mielestäni mitenkään huono merkki, vaan kiinnostuksen osoitus sitä kohtaan mitä tuleva tuo tullessaan...

Back
Ylös Bottom