Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Itse sain täytettäväksi hakukaavakkeen johon siis kaikki perustiedot itsestäni.Siihen piti myös kirjoittaa lyhytmuotoinen "elämäntarina" eli suurpiirteisesti kaikki mitä olen elämässä siihen asti touhuillut.Tämän jälkeen katsottiin tarvittavat liitteet läpi.Lopuksi komisario piti pienen haastattelun jossa kyseltiin perusjuttuja:
- Miksi haluan poliisiksi?
- Hyvät ja huonot puoleni
- Omia asenteita mm. etnisiä ryhmiä kohtaan tai muita ryhmittymiä kohtaan
- Omia mietteitä mm. väkivallasta, poliisien oikeuksista yms.

Aika lyhyt ja rento tilanne siis.Sen perusteella haastattelija sitten tekee myönteisen tai kielteisen lausunnon.Aika pihalla saa kyllä olla jo siinä vaiheessa jos haastattelija ei tee myönteistä lausuntoa.Lisäksi haastattelijalla on velvollisuus kertoa hakijalla,että kumman lausunnon hän tulee tekemään.

Itse sain täytettäväksi hakukaavakkeen johon siis kaikki perustiedot itsestäni.Siihen piti myös kirjoittaa lyhytmuotoinen "elämäntarina" eli suurpiirteisesti kaikki mitä olen elämässä siihen asti touhuillut.Tämän jälkeen katsottiin tarvittavat liitteet läpi.Lopuksi komisario piti pienen haastattelun jossa kyseltiin perusjuttuja:
- Miksi haluan poliisiksi?
- Hyvät ja huonot puoleni
- Omia asenteita mm. etnisiä ryhmiä kohtaan tai muita ryhmittymiä kohtaan
- Omia mietteitä mm. väkivallasta, poliisien oikeuksista yms.

Aika lyhyt ja rento tilanne siis.Sen perusteella haastattelija sitten tekee myönteisen tai kielteisen lausunnon.Aika pihalla saa kyllä olla jo siinä vaiheessa jos haastattelija ei tee myönteistä lausuntoa.Lisäksi haastattelijalla on velvollisuus kertoa hakijalla,että kumman lausunnon hän tulee tekemään.
Sama

viikon päästä olis kans toi ensimmäinen haastattelu poliisilaitoksella... Vähän kyllä jänskättää mut toivottavasti menee hyvin ja olis vähän rennompi haastattelija:D

hmm, ensin pitää ilmeisesti ihan vain käydä näyttämässä naama poliisilaitoksella ja varata aika tuohon haastatteluun, ja sinne vasta sitten tarvitaan kaikki paperit ja muut mukaan? niitä ei tarvitse siinä varatessa?

hmm, ensin pitää ilmeisesti ihan vain käydä näyttämässä naama poliisilaitoksella ja varata aika tuohon haastatteluun, ja sinne vasta sitten tarvitaan kaikki paperit ja muut mukaan? niitä ei tarvitse siinä varatessa?

Ajan voi varata ihan vaan soittamalla. Näin minä tein.
Sitten kun käyntipäivä koittaa, niin kaikki tarvittavat liput ja laput mukaan :)

Itselläni uinti ei ole koskaan ollut mieluisa harrastus, mutta nyt sitäkin pitäisi ruveta treenaamaan. Onko kouluun jo hakeneilla tai muilla uinnista tietävillä vinkkejä miten tota vapauintia kannaittaisi alkaa harjoittelemaan? Tällä hetkellä treenailen 2-jakoisella 2on 1off tyylillä, salin yhteydessä ei ole uimahallia. Kannattaisiko uinti sijoittaa esim. lepopäivälle?

Kyllä! P131 kutsuu...:)

Pisteitä 21 (18 riitti valintaan tai varasijaan)...
- haastattelu 5/5
- tutkintokieli 7/8
- psykologiset 3/6
- kirjallinen 3/3
- kuntokoe 3/5

Eli jos jotain voin sanoa tuleville hakijoille niin kannattaa ihan oikeesti tutustua siihen materiaaliin, joka tipahtaa postiluukkuun valintakoekutsun yhteydessä..Ainakin mulla se auttoi huomattavasti..:)

Onnea myös muille kouluun päässeille ja kuukauden päästä nähdään!
Tänään saattaa olla pienen juhlinnan aika..:kippis1:

Kirje tuli ..ja kouluun pääsin minäkin:dance:

Pisteitä 19
haastattelu 4/5
tutkintokieli 6/8
psykologinen arvio 4/6
kirjatentti 2/3
kuntokoe 3/5

Onnea muillekkin valituille.

Kirjettä pukkas!! :tanssiva homobaanani:

Pisteitä 22

-haastattelu 4/5
-tutkintokieli 8/8
-psykologinen 3/6
-kirjatentti 3/3
-kuntokoe 4/5

Kirjalliset meni näköjään ihan jees....

Sama juttu.

-haastattelu 4/5
-tutkintokieli 7/8
-psykologinen 3/6
-kirjatentti 2/3
-kuntokoe 3/5

Yht.19p.
Ei kovin hyvät pisteet,mutta eipä sillä enää ole väliä (=

Tänään tuli mullekki kauan odotettu kirje. ..Aika mahtava fiilis on!! Onnittelut kaikille kouluun päässeille!

Onko joku turusta niin vois harkita kimppakyytiä???

Kirje tuli ..ja kouluun pääsin minäkin:dance:

Pisteitä 19
haastattelu 4/5
tutkintokieli 6/8
psykologinen arvio 4/6
kirjatentti 2/3
kuntokoe 3/5

Onnea muillekkin valituille.

ONNEA (hukka)jukalle näin cyper avaruudenkin kautta!!! :rock: :hyvä: :kippis1:
t.(super)juha

Onko poliisiksi hakemisessa mitään yläikärajaa vai voiko jo yli kolmekymppinen insinööri (joka nostaa penkiltä yli 150 kg) hakea poliisiksi ja menestyä hakemuksessaan?

Onko poliisiksi hakemisessa mitään yläikärajaa vai voiko jo yli kolmekymppinen insinööri (joka nostaa penkiltä yli 150 kg) hakea poliisiksi ja menestyä hakemuksessaan?

Olen kuullut juttua, että sinne on hakenut ja päässyt tommottia nelikymppisiäkin. Eli ei taida yläikärajaa olla.

Edit:
Minkä ikäisenä Poliisikouluun voi hakea?
Poliisikouluun ei ole ala- eikä yläikärajaa. Sekä hakijoiden että poliisikoulutuksen aloittavien keski-ikä on noin 24 vuotta.

Hyvä, sitten mainitsen myös, että olen nostanut niskan takaa 110 kiloa.

Back
Ylös Bottom