Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Keväällä kun olin oman kihlakunnan poliisilaitoksella haastattelussa, komisario kertoi minulle ettei koko Varsinaissuomen alueelta löytynyt ainuttakaan työtöntä poliisia joka olisi voinut täyttää uusia ma-virkoja.. En usko että on kovin mukava opiskella jos ajattelutapa on negatiivinen jo ennen opiskelujen alkamista. Sen näkee sitten koulun jälkeen miten käy, 2,5 vuoden aikana on ennenkin tapahtunut suuria mullistuksia. Pitää vain ajatella positiivisesti!

Kertokaas muuten joku joka tietää: Mitenkä vaikuttaa alle 15-vuotiaana tehty myymälävarkaus hakuun? eli voiko hakea vai luetaanko tuo niin isoksi rikokseksi ettei polisiikoulun ovet enää aukea? Mitenkäs esim. opettajan ammatin suhteen kun eikös siinäkin taustat tarkisteta?

Kertokaas muuten joku joka tietää: Mitenkä vaikuttaa alle 15-vuotiaana tehty myymälävarkaus hakuun? eli voiko hakea vai luetaanko tuo niin isoksi rikokseksi ettei polisiikoulun ovet enää aukea? Mitenkäs esim. opettajan ammatin suhteen kun eikös siinäkin taustat tarkisteta?

Ei ole näpistys este poliisikouluun jos olet ottanut opiksesi ja elänyt muuten nuhteettomasti.

Ja näin täällä,

-juoksu 6.43
-seinä 10p
-pituus 240
-nukke 10
-leukoja 18
-penkki 13
-uinti H (joo.. säälittävää)

Lyhennelmä meni mielestäni ihan kohtalaisesti, mutta kirjoitelma aivan mettään. Ei siis suuria odotuksia..
Fyysisistä keskeyttäneitä taisi olla kuusi (C2), niin kuulin jonkun sanovan.

Tässä kun on muutamia viikkoja jäljellä pääsykokeeseen ja aikaa reenata niin osaisko joku sanoa, että missä olis edes ylipäätään mahdolllista testaa seinän ylitystä? Olen lukenut täältä, että naisilla on joillain ollut vaikeuksia sen ylittämisessä. Ja myös siitä lentokuperkeikasta en ihan ymmärtänyt, että miten sen saa/kannattaa suorittaa?

Olen kerran jo hakenut poliisikouluun..en pääsyt. mietin sitä että kun nyt syksyllä menen hakemaan uudestaan niin tarviiko niitä työtodistuksia ja koulutodistuksia enää viedä sinne poliisilaitokselle uudestaan? luulis ainakin että ne säilyttää niitä siellä...ja mites se silmälääkärin todistus..tarviiko sielläkin käydä vielä uudestaan?

Viimeksi muokattu:
Kaikkiin noihin kysymyksiin saa helpoimmin vastauksen poliisikoulun valintayksiköstä.

Kaikki todistukset on lähetettävä uudelleen. Heillä ei ole resrsseja säilyttää kaikkia vanhoja toistuksia siellä. Soitin kyseisestä asiasta koululle, koska en viime hakukerralla päässyt kokeeseen näkökyvyn vuoksi. Nyt on silmät leikattu ja kovalla innolla pääsykokeita odotellaan! :)

Ensimmäisen vaiheen tulokset pitäis siis tulla 29.8 mennessä, mutta tietääkö kukaan tuleeko mahdollisesti jo aikaisemmin vai juurikin tuona kyseisenä päivänä?

Kutsu 2.vaiheeseen

Itse odotan myös kuumeisesti kutsua haastatteluun, ja mietin samaa, mikäli jollekulle elokuun 6.-8 pääsykokeissa olleille on jo tullut kutsu haastatteluun?? Sanoivat kyllä että saattaa mennä viime tippaan, joten ei viitsisi alkaa soitella sinne koululla tässä vaiheessa. Omasta mielestäni kokeet menivät ihan yes, varsinkin ainekirjoitus ja tiivistelmä, kuntokoe siedettävästi. Laatikkohommat eivät tällä naisen logiikalla kummoisesti menneet mutta sehän nyt oli vain yksi osa-alue...:)

Eihän tässä kannata hätäillä.. :) Reilun viikon kuluttua tulee se kirje (tai soitto) jossa puolelle porukasta saapuu kutsu toiseen vaiheeseen. Pitää vain ootella kärsivällisesti, tai siirtää ajatukset toisaalle. Mulla on yllättävän rauhallinen olo, ei siihen kuitenkaan enää itse pysty vaikuttamaan niin miksi stressata?

Toisesta ja kolmannesta vaiheesta valitaan vielä ne ~48 henkilöä jotka pääsevät kurssille :D. Jos on todella kovatasoisia hakijoita paljon, siirretään aloituspaikkoja myös seuraavalle kurssille (varasijoilta). Näin ainakin poliisikoulun opettaja kertoi testipäivän jälkeen.

Back
Ylös Bottom