Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
McKnight sanoi:
SE ON SIINÄ!!!!!!! :rock: :rock: :rock: :rock:

Kutsu tuli terveystarkastukseen ja olen vetänyt täällä kämpässä sellaista riverdanceä vartin ettei mitään rajaa. :hyper:

Nyt kyllä pitää uhrata joku laama tuossa partsilla jollekin jumalalle, niin suuri ihme tämä kyllä minun kohdallani on. :worship:

JIPPII!!!!!:hyper: Mullekin tuli kutsu ja samat on fiilikset!!!!Meikä melkein heitti voltin kun näin oven välissä sen IIISON kirjekuoren!!:rock: Varasin jo ajanki Helsinkiin!!!! Onnea päässeille!!!:thumbs:

Niin ja Finfighter:tää oli mun toka kerta kun hain! Kannattaa venata pari vuotta kun hakee uudestaan, niin näkee selvemmin, että mikä menny vikaan. Itellä oli kolme vuotta väliä ja voin sanoa, että hyvä etten ekalla päässy(siis tarkotan omalla kohdallani)... Että uudestaan vaan! Niin...ellei sulle tuu huomenna kirjettä!!!!:)

Onnea teille kaikkille!!:worship: Voin vaan kuvitella sitä riemua mitä te juuri saitte kokea!!:rolleyes:
hms81 mulla on sellanen tilanne,että en tiiä voinko hakea uudestaan ja jos voin niin en tiiä koska.Mä taidan tietää missä mulla meni persiilleen,mutta se varmistuu kesäkuussa.
Nyt otan etäisyyttä koko touhuun ja kattelen rauhassa tulevaisuutta.Onnea kouluun kaikille!

hms81 sanoi:
JIPPII!!!!!:hyper: Mullekin tuli kutsu ja samat on fiilikset!!!!Meikä melkein heitti voltin kun näin oven välissä sen IIISON kirjekuoren!!:rock: Varasin jo ajanki Helsinkiin!!!! Onnea päässeille!!!:thumbs:

Niin ja Finfighter:tää oli mun toka kerta kun hain! Kannattaa venata pari vuotta kun hakee uudestaan, niin näkee selvemmin, että mikä menny vikaan. Itellä oli kolme vuotta väliä ja voin sanoa, että hyvä etten ekalla päässy(siis tarkotan omalla kohdallani)... Että uudestaan vaan! Niin...ellei sulle tuu huomenna kirjettä!!!!:)

Minulla taisi sitten käydä aika hyvä munkki kun ensimmäisellä kerralla lykästi. :) Minäkin varasin ajan lekurille Helsinkiin, heti maanantainahan tuo on.

Kovasti tsemppiä finfighterille ja sisua vaan kehiin jos (ja kun) uudestaan haet! :thumbs:

finfighter sanoi:
Onnea teille kaikkille!!:worship: Voin vaan kuvitella sitä riemua mitä te juuri saitte kokea!!:rolleyes:
hms81 mulla on sellanen tilanne,että en tiiä voinko hakea uudestaan ja jos voin niin en tiiä koska.Mä taidan tietää missä mulla meni persiilleen,mutta se varmistuu kesäkuussa.
Nyt otan etäisyyttä koko touhuun ja kattelen rauhassa tulevaisuutta.Onnea kouluun kaikille!
Mahdollisuushan on vielä olemassa että saat kirjeen huomenna. Mutta niin tai näin niin tsemppiä!

McKnight sanoi:
Minulla taisi sitten käydä aika hyvä munkki kun ensimmäisellä kerralla lykästi. :) Minäkin varasin ajan lekurille Helsinkiin, heti maanantainahan tuo on.

Kovasti tsemppiä finfighterille ja sisua vaan kehiin jos (ja kun) uudestaan haet! :thumbs:

Jotkut ekalla...meikä tokalla...;) Mut pääasia et nyt onnistu!:)
Mulla tiistaina lekuri, kun su yön duunis enkä ees asu Hesassa...:eek:
Mut ONNEA vielä kaikille!!!:kippis1:

finfighter sanoi:

No piru....:( Ilmota mikä meni pieleen, kun saat tulokset... Ja onnea KUN tosiaan yrität uudestaan!!:whip:

hms81 sanoi:
No piru....:( Ilmota mikä meni pieleen, kun saat tulokset... Ja onnea KUN tosiaan yrität uudestaan!!:whip:

Kyllä mä ilmoittelen heti,kun saan kesällä tulokset!Me nähdään sitten ensi vuonna poliisikoululla,kun tulen testeihin :) !!Mieli vähän parani,kun sai salilla hakata säkkiä ja ei muuta kun kovempi yritys ensi kerralla! Ilmoitelkaahan miten siellä koulussa sitten menee....nyt nauttimaan kesästä! :rock:

Joo mulle tuli kutsu kanssa terveystarkastukseen....muuten koko päivä menny päin persettä, sitte tuun kämpälle lentäen sisään ja telemarkilla kirjeen päälle. Pyörin siinä sitte vähä aikaa ku ryssä anttilassa ja avasin kirjeen eiku vaan....

Lueskelin tätä threadia pitkän pätkän ja ainoa asia mikä jengiä kiinnosti oli nuo kuntokokeet.

Itseä lähinnä askarruttaa käytännön asiat eli ensimmäinen vuosi kun on pelkkää opiskelua ja palkoille pääsee vasta sen jälkeen kun mennään työharjoitteluun niin miten te elätte sen vuoden?

Asuntola ilmeisesti jauhaa porukoilla. KAi siellä sai oleskella myös viikonlopun?
Safkathan on kans poliisikoulun puolesta joten kulut voi tietty pitää minimissään. Itse kun olen käytellyt nuo opintotuet jo tämän hetkisissä opinnoissa loppuun niin niitä tuskin saan enää.

Itse olen teknisellä alalla, mutta tämä ala kiinnostaa kiveksiäkin. Näyttöpääteduuni tämmöiselle tekevälle tyypille on yhtä tuskaa. Tämä ala kiinnostanut jo pitkään ja nyt olen pyöritellyt tätäkin mahdollisuutta mielessä, mutta tuo rahallinen puoli mietityttää. Ainahan sitä voisi säästää ja elellä sen vuoden niillä rahoilla:)

KelkanNaru sanoi:
Lueskelin tätä threadia pitkän pätkän ja ainoa asia mikä jengiä kiinnosti oli nuo kuntokokeet.

Itseä lähinnä askarruttaa käytännön asiat eli ensimmäinen vuosi kun on pelkkää opiskelua ja palkoille pääsee vasta sen jälkeen kun mennään työharjoitteluun niin miten te elätte sen vuoden?

Asuntola ilmeisesti jauhaa porukoilla. KAi siellä sai oleskella myös viikonlopun?
Safkathan on kans poliisikoulun puolesta joten kulut voi tietty pitää minimissään. Itse kun olen käytellyt nuo opintotuet jo tämän hetkisissä opinnoissa loppuun niin niitä tuskin saan enää.

Itse olen teknisellä alalla, mutta tämä ala kiinnostaa kiveksiäkin. Näyttöpääteduuni tämmöiselle tekevälle tyypille on yhtä tuskaa. Tämä ala kiinnostanut jo pitkään ja nyt olen pyöritellyt tätäkin mahdollisuutta mielessä, mutta tuo rahallinen puoli mietityttää. Ainahan sitä voisi säästää ja elellä sen vuoden niillä rahoilla:)

Opintotuet IMO nollaantuvat jos aloitat toisen tutkinnon (ja eka on suoritettu loppuun, eikä ole samalta alalta) eli saat poliisin perustutkintoa varten uudet tuet. Korjatkaa viisaammat jos olen aivan hakoteillä. Lisäksi voi tehdä ekan vuoden aikana viikonloppuhommia esim.jv, muutto yms. hommissa.

e:tietysti voi elää paremmin ansaitsevan paremman puoliskon tuloilla =)

KelkanNaru sanoi:

Poliisikoulu on amis. Eli korkeakoulun tuet saa olla vaikka loppuunkulutetut ennen hakua, ja saat silti normaalin tuen poliisikouluun.

Huh huh! tulihaha se kirje tännekkii lopussa:hyper: eile kehannu ees pakkotoiston sivuilla selailla ku ois saanu jo lukee muille saapuneista kutsun tuloista ja ois ite kiehunu tääl vaa entistä enemmä :D :D joo onnee vaa muilleskii sisää päässeille..

Heh arvatkaa mitä postilaatikossa oli! :) No mainoksia tietenkin! Ensi vuonna uusiksi. Onnea myös sulle JTK!:thumbs:

Se on jännä mikä miehiä ja joitain naisia ajaa niin suurella vimmalla poliisin ammattiin. Itse henkilökohtaisesti en haluaisi poliisiksi vaikka mikä olisi. Toisten ihmisten ongelmiin sekaantuminen päivittäin ja maan pohjasakan kanssa pyöriminen ei vain hotsita. Lisäksi tulee suhteellisen huono palkka, huonot työajat, konkreettinen uhka kuolemasta joka hetki (myös vapaa-ajalla) jnejne... Toisaalta siinä kaikki pikku napoleonit pääsevät toteuttamaan itseään kun sammunutta retuutetaan putkaan ja juostaan nistien perässä. Lisäksi saa käskyttää ja kokea vallan-ja auktoriteetin tunnetta ja ilmeisesti myös nautintoa kun saa toiset alistumaan tahtoonsa. Toisaalta poliiseja on moneen junaan ja varmasti suurin osa on motivoituneita ja asianmukaisia työssään. Itsed en vain siihen homman lähtisi.

Kiitos ja anteeksi!

Poliisikoulussa saa ekana vuonna ilmaisen asunnon ja ruuan, muistaakseni jonkinlaista päivärahaa sekä muistaakseni kerran kuukaudessa matkakulut kotipaikkakunnalle ja takas.

Sitten on mahdollisuus saada riippuen henkilöstä, opintotukea/aikuisopintorahaa, opintolainaa, vuorotteluvapaakorvausta ja mitä niitä kaikkia nyt onkaan.

Korjatkaa jos muistan väärin.

Mitään matkakuluja ei taideta korvata. Päivärahaa kyllä saa, hieman alle 100e kuussa.

Jeps jee, mainoksia ja laskuja koko viikon vaan tullut, prkl... :wall:
Onnea vaan jatkoon päässeille! finfighter -> Ensi vuonna otetaan sit ryhmätehtävä kunnolla haltuun... :whip: :lol2:

Jacob sanoi:
Jeps jee, mainoksia ja laskuja koko viikon vaan tullut, prkl... :wall:
Onnea vaan jatkoon päässeille! finfighter -> Ensi vuonna otetaan sit ryhmätehtävä kunnolla haltuun... :whip: :lol2:

OIKEA ASENNE! :rock:

Minä vaikka tulen tsemppaamaan teitä ensi vuonna pääsykokeisiin jos se vain on mahdollista!

Molemmat tulevat sitten heittämällä sisään! :hyper: :whip:

(Sikälimikäli nyt sen terveystarkastuksen läpäisen.. On se vaan ihme, että miten sitäkin nyt pitää jännittää vaikka mitään ei pitäisi olla sellaista, jota pitäisi jännittää. :) )

Back
Ylös Bottom