Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Sinulla lienee ilmeisiä vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

Niin tuntuu olevan sinullaki kun et ymmärrä lopettaa mutta omalta osalta homma jää nyt tähän. Sulla on paukut loppu ku sulla ei ole mitään muuta sanottavaa ku toisen älyn arvioiminen se kertoo sinusta itsestäsi jotakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei poliisin virkoja missään mollissa ilmoiteta...

Asioista saa tottakai olla eri mieltä, mutta et ole esittänyt mitään mielipidettä perustuen yhtään mihinkään. Tiedät varmaan että tässä ketjussa on aika monta poliisia, eli voit arvata että täällä moni tietää mitä poliisin työ on. Mistä sinun käsityksesi poliisin työstä on tullut? Miten perustelet väittämäsi? Saat toki olla erimieltä, mutta mielellään perustellusti. Munkin mielestä lääkärin duuni on ihan paskaa kun ne vaan istuu päivät pitkät kirjoittamassa sairauslomatodistuksia. Mihin perustan mielipiteeni? En yhtään mihinkään. Huomaatko, ei tuossa ole mitään järkeä.

Kuule mua kiinnostaa tasan nolla mitä sää aattelet musta täällä virtuaali maailmassa ja sun viestien määrästä päätellen ehkä kannattaa ottaa joku muuki harrastus ku netissä pyöriminen. Mun mielestä ei ole mitään järkeä alkaa väittelemään sivu toisensa jälkeen tästä asiasta koska jokaisella on oma mielipide ja oikeus siihen. Olen pahoillani jos olen loukannut sinun herkkiä tunteitasi mutta toivon että varsinkin sinä et ole hakeutumassa taikka ole jo poliisina koska tuo helposti provosoituva luonteesi ei todellakaan sovi kyseiseen ammattiin.

Vastaa nyt esittämääni kysymykseen. Sanoit että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Pitää paikkansa. Epäselväksi on vaan jäänyt että mikä sen sun mielipide on, ja millä perusteella? Mistä sinä olet ammentanut tietosi poliisin ammatista?

No elekäähä nyt!

Miksi joku hakee poliisiksi vaikka työnäkymät on, mitkä on?

Mun vastaus: On vaan ollu jo monta vuotta semmonen joku veto sitä hommaa kohtaan, joten täytyy ainakin yrittää hakea! Oon mä itelle yrittäny puhua järkeä päähän, mutta ei ole toistaiseksi auttanut. (Onneksi mulla on jouluna toinen ammatti hätävarana.) Mua kiinnostaa juuri se, että ei ole hirveästi samallaisia päiviä. Myöskään ei voi/tarvi suunnitella tulevaa työpäivää ainakaan kovin paljoa. Myös se, että näkee paljon ihmisiä ja ihmiset ja paikat vaihtuu, on hyvä pointti. Ammatissa, johon joulukuussa valmistun, on tämä ihmisten vaihtuvuus -elementti, mutta etukäteissuunnittelua IHAN liikaa. Työ oikeastaan on lähes kokonaan sitä.

Mä oon siitä outo lintu, että haluaisin kokeilla poliisin työtä mahdollisimman monipuolisesti. En välttämättä halua olla koko uraani kentällä. Erityisesti kiinnostaa "ennaltaehkäisevä työ" vai mikä se nyt onkaan. Nää koulu- ja nettipoliisikuviot. Millaista mikäkin työ on, sitä en voi tietää, ennen ku on kokemusta.:)

Mä oon siitä outo lintu, että haluaisin kokeilla poliisin työtä mahdollisimman monipuolisesti. En välttämättä halua olla koko uraani kentällä. Erityisesti kiinnostaa "ennaltaehkäisevä työ" vai mikä se nyt onkaan. Nää koulu- ja nettipoliisikuviot. Millaista mikäkin työ on, sitä en voi tietää, ennen ku on kokemusta.:)
Mitä outoa tai erilaista tuossa on, että haluaa tehdä monipuolista hommaa? Moni haluaa vaihtaa jossain vaiheessa sektoria. Ei toki kaikki, muttei se mitenkään harvinaista ole. Ennaltaehkäisevän työn käsite on poliisihallituksen työryhmän keksimä myytti, jota sovelletaan korkeintaan kalvosulkeisissa nykytasolla. Ei rahaa = ei voimavaroja ennaltaehkäisyyn.

Viimeinen virke meni kyllä nappiin.

Hei hakijat! Kun ylitätte seinämää niin pitäkää kengät jalassa. Ylitin tänään seinän ilman kenkiä, suoritus oli kahdeksan pisteen arvoinen mutta koska kengät eivät olleet jalassa niin pisteet tippuivat viiteen. Kysyin erikseen ennen suoritusta että saako kengät ottaa pois, vastaus oli yksiselitteinen kyllä. En tiiä pitäiskö huomenna soittaa ja kysästä valintayksiköstä että onko tämä normaali käytäntö vai mitä ihmettä... Mut joo, elekää tehkö samoin =)

Vuodatus: Tajusin just et tammikuuhun on kolme kuukautta aikaa. Muutin kaks kuukautta sit takas Lahteen ja asuntoo ei löytyny, jouduin siis porukoille monen vuoden tauon jälkeen. Treenit on menny vähän järjestelykysymyksiks, kun matkaa kaupunkiin on ollut 23km. Minkäänlaista omaa rauhaa ei oo edes vahingossa ollut joten lukemisen on voinut unohtaa. Isällä on diabetes ja sen mielestä proteiinit lihottaa, joten se on heittäny mun rahkat, raejuustot ja lihat roskiin aina tilaisuuden tullen kun en oo ollut paikalla :/ Oon käynyt salaa juoksemassa 5 kertaa viikossa, kun sen mielestä sekin on jotenkin vaarallista.

Huomenna pääsen takas omilleni, kun muutan kilsan päähän Lahden keskustasta. Tarkottaa käytännössä sitä että kolmessa kuukaudessa pitäis saada kirjalliset upotettuu päähän ja saada myös treenit takasin entiselle mallille ja tuloksii vielä vähän parannettua. Viimeks pärjäsin fyysisissä ihan hyvin, mutta nyt meinasin pistää vielä paremmaksi. Se onkin sit toinen juttu että ehtiikö sitä enää tässä ajassa vai kannattaako lykätä huhtikuulle.

Ainakin muutama vuosi sitten oli niin, että vk-tason virkoja ei tarvinnut laittaa yleiseen jakoon vaan ne pystyi täyttämään sisäisesti. Ylikonstaapelien virat oli laitettava julkisesti esille. En tiedä onko tuohon tullut muutosta?

-edit-

Joo ei ole muuttunut

Asetus poliisin hallinnosta 15.3.1996/158

20 §

Vanhemman konstaapelin, vanhemman rikoskonstaapelin ja nuoremman konstaapelin virka voidaan täyttää sitä haettavaksi julistamatta.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960158

Kappas, taas oppii jotain uutta.

Vuodatus: Isällä on diabetes ja sen mielestä proteiinit lihottaa, joten se on heittäny mun rahkat, raejuustot ja lihat roskiin aina tilaisuuden tullen kun en oo ollut paikalla :/ Oon käynyt salaa juoksemassa 5 kertaa viikossa, kun sen mielestä sekin on jotenkin vaarallista.
Viimeks pärjäsin fyysisissä ihan hyvin, mutta nyt meinasin pistää vielä paremmaksi. Se onkin sit toinen juttu että ehtiikö sitä enää tässä ajassa vai kannattaako lykätä huhtikuulle.

Herää kysymys. Ootko tarpeeksi aikuinen edes hakemaan koko kouluun jos sulta ei lödsy edes sen verran aikuisuutta että pystyt omalle isälle sanomaan että tuollainen touhu on sairasta?

Ihmettelen vaan..

Herää kysymys. Ootko tarpeeksi aikuinen edes hakemaan koko kouluun jos sulta ei lödsy edes sen verran aikuisuutta että pystyt omalle isälle sanomaan että tuollainen touhu on sairasta?
Pelottavaa, että järjestystä yrittäisi ylläpitää poliisi, joka ei osaa huolehtia edes ruokailustaan tai uskalla puhua järkeä selvästi irrationaalisessa harhassa elävälle vanhemmalle.

Ihmettelen vaan..

Kuten mainitsin, kyllä sille oon siitä sanonut. Se ei silti tarkota että se kuuntelis. Joidenkin ihmisten kohdalla oman käytöksen sopeuttaminen toimii paremmin kuin vastaanvääntäminen.

Apuja!

Nyt tarvittaisiin pikaisesti tietoa tai vahvaa tuntumaa tällaisesta asiasta pääsykokeita koskien:

Pääsykokeiden kokonaispistemääräksi sain yhden pisteen vajaa kouluun pääsemiseen oikeuttavasta pistemäärästä ja yksi pääsykokeiden osa-alue pisti silmään tuloksissa:

Kuntokoe 1/5 pistettä (!!!?)

Vastaako tällaiset tulokset todella tuota säälittävää pistemäärää:

1500m juoksu: 6:20min
Nukenkanto: 10 pistettä
Seinämän ylitys: 5 pistettä
Penkkipunnerrus: 14 toistoa
Leuanveto: 8 toistoa
Vatsat lisäpainolla: 22 toistoa
Uinti: Hyväksytty

En nyt todellakaan väitä että näillä tuloksilla pitäisi täysiä pisteitä saada, mutta onko todella näin että nämä riittävät vain yhteen pisteeseen?! Ja miespuolinen olen.

Apuja!

Nyt tarvittaisiin pikaisesti tietoa tai vahvaa tuntumaa tällaisesta asiasta pääsykokeita koskien:

Pääsykokeiden kokonaispistemääräksi sain yhden pisteen vajaa kouluun pääsemiseen oikeuttavasta pistemäärästä ja yksi pääsykokeiden osa-alue pisti silmään tuloksissa:

En nyt todellakaan väitä että näillä tuloksilla pitäisi täysiä pisteitä saada, mutta onko todella näin että nämä riittävät vain yhteen pisteeseen?! Ja miespuolinen olen.

Kuntokokeen pisteet käsittääkseni annettaan sen perusteella, et millainen taso on ollut hakijoissa. Ainoastaan maksimit kaikista tekemällä voi olla varma että saa 5 pistettä kasaan, muuten voi sit vaihdella 1-4 välillä kulloisenkin tason mukaan. Mut silmämääräisesti kyl noi suoritukset 3-4 pisteeseen pitäs oikeuttaa missä tahansa porukassa :).

Itse kävin testeissä huhtikuussa ja kuntokokeesta 3/5, vertailun vuoksi omat tulokseni:

1500m juoksu: 6:01min
Seinämän ylitys: 8 pistettä
Penkkipunnerrus: 8 toistoa
Leuanveto: 9 toistoa
Vatsat lisäpainolla: 35 toistoa

Apuja!

Kysy koululta, miten nuo eri osa-alueet on pisteytetty sun hakujoukossa, mitä pisteitä itse olet saanut noilla toistomäärillä/juoksuajalla ja mikä yhteispistemäärä kuntokokeesta olis riittänyt tulokseen 2/5. Pakkotoiston väen kun on aika paha lähteä arvailemaan, miten just tällä kertaa kaikki hakijat on pärjänny kokeessa. ;)

Sama käsitys itellä että muiden hakijoiden tuloksiin vertaillaan.

Onhan noi tulokset vähän sellasia että tuskin siellä kovin moni on taakse jäänyt. Demedillä itsellään varmaan jonkinmoinen fiilis muiden tasosta.

Apuja!

Itse hain käsittääkseni samassa hakujaksossa kanssasi ja tulin ilokseni valituksi koulutukseen (12.11. alkava). Ja kuntokokeesta sain 4/5 seuraavilla tuloksilla. Itsekin olen miespuoleinen hakija ja hain ensimmäistä kertaa, joten ei valitettavasti ole vertailupohjaa tason kovuuteen. Mutta jos joku mielipide pitää sanoa, niin aikalailla odotuksieni mukainen taso mielestäni oli.

Juoksu 5.58
Nukenkanto 10
Seinämän ylitys 10
Penkki 16
Leuat 17
Vatsat n. 30 (+-2)
Uinti hyväksytty

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom