Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oliskin huhuja. Meidän kurssi valmistuu lähiaikoina. Yhdellä on varmasti hommia, kymmenelle Helsingissä harjoitelleelle on lupailtu.

Huh, ilmeisesti meikäläisen kaveripiirissä on käynyt melkoinen munkki. Kaksi vanhaa koulukaveriani valmistuivat poliiseiksi noin vuosi sitten ja molemmat saivat heti vakiviran. Toinen vieläpä sai töitä vanhasta kotikaungistaan ja toinenkin sai töitä sellaisesta leppoisasta keskisuuresta kaupungista. Eli kummankaan ei tarvinnut edes lähteä Helsinkiin!

Nämä kaksi kaveriani työllistyivät niin helposti ja niin mukaviin kaupunkeihin, että siinä vaiheessa jopa itselläni kävi alanvaihto mielessä. Mutta eipä se vissiin kaikkien kohdalla mene noin kivuttomasti. Ja eihän tässä voi ryhtyä vaihtamaan alaa parin vuoden välein aina sitä mukaa kun kaiken maailman trendit vaihtelevat.

Turha sitä on itkeä ettei heti valmistuessa ole töitä. Harvassa ammatissa muutenkaan valmistuu suoraan töihin. Mitä olen muita tässä viimeaikoina valmistuneita kursseja seurannut, niin ihan hyvin ovat saaneet töitä. Onko se sitten kauheaa jos joutuu vaikka pari kuukautta olemaan työttömänä? Itse olen ainakin valmistautunut siihen, että niin saattaa käydä.

Aina se on ollut niin, että kenelläkään ei ole hommia tiedossa, kun ollaan valmistumassa, mutta sitten kun se koulu on loppunut niin melko pian niitä hommia on lähes kaikille siunaantunut.

Noh, voin kyllä sanoa, että nyt on aika hyvä vaihe ollut viimeiset puolitoista vuotta. Nyt aletaan taas budjettia kiristelemään ja esimerkiksi Pirkanmaalla se tietää sitä, että uusia miehiä ei välttämättä oteta taloon koko loppuvuotena ja eläkkeelle siirtyvien virkoja ei täytetä. Määräaikaiset saadaan pidettyä talossa kikkailemalla. Taitaapi käydä niin parin vuoden päästä samalla tavalla miten kävi pari viime vuotta sitten, että kenellekään ei yksinkertaisesti taida oikein töitä olla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ota stressiä työn saannista ainakaan vielä lähivuosina, koska päämääränä olisi tavalla tai toisella suorittaa ylempi korkeakoulututkinto poliisin ammatin ohella. Ymmärrän tietenkin muita, joiden suunnitelmat ja tavoitteet perustuvat lähinnä tai pelkästään kyseessä olevalle koulutukselle.

Mutta toivoisin kuitenkin, ettei tänne ketjuun tulisi nutipäitä kuittailemaan nykyisestä työtilanteesta tai jostain vitun pieleen menneistä tukkaistutuksista. Kyllä olisi toivottavaa, että osattaisiin pidättäytyä ilkkumiselta vakavan asian suhteen. Monelle ei varmaankaan tule mieleen, että se on pois myös muilta kansalaisilta, kun poliisia ei saa paikalle aina tarvittaessa.

Meinaatko oikikseen? Eli tähtäät siis jonnekin "ylös" poliisiorganisaatiossa? Vaikea keksiä äkkiseltään jotain muuta missä tosta kombosta olisi hyötyä.

Kannattaa tosiaan varautua myös siihen, että työttömyys voi kestää kauemminkin kuin puoli vuotta. Eli kannattaa miettiä vähän varasuunnitelmaa, että mitäs jos jääkin pidemmäksi aikaa työttömäksi. Poliisia Suomessa kyllä tarvitaan, mutta jostain syystä päättäjät eivät tunnu tajuavan sitä.

Meinaatko oikikseen? Eli tähtäät siis jonnekin "ylös" poliisiorganisaatiossa? Vaikea keksiä äkkiseltään jotain muuta missä tosta kombosta olisi hyötyä.
Siihen käy muukin ylempi korkeakoulututkinto kuin oikeustieteen tai hallintotieteiden kandidaatti. Ovat tosin nuokin käyneet mielessä, mutta eräs muu linja on ollut lähempänä sydäntä.

Tuohon hierarkian portailla nousuun sanoisin sen verran, että välttämättä en tule koskaan tekemään skouden hommia missään virassa, jos saan paremman diilin tai jos olosuhteet eivät sitä salli. Tosin mainitsin kyllä II-vaiheen haastattelussa avoimesti, että muutakin alaa olen harkinnut ja olen määrätietoisesti hakemassa ennemmin tai myöhemmin myös yliopiston suunnalle. Huolimatta tästä, ettei ala sinänsä ole mikään varsinainen kutsumus meikäläiselle, on se kuitenkin jotain jota voisin tehdä ammatikseni perustuen yleiseen kiinnostavuuteen. Nykypäivän maailmassa on sitä parempi, mitä enemmän on (hyödyllisiä) tutkintoja perstaskussa.

Noh, kelle kaikille on tullu kutsu 2:n vaiheeseen? :) Varmaankin tullut jo jos ens viikolla on tuo...

Tässä olis hiukka piristettä, ainaskin mulla oli hulvattoman hauskaa (ehkä hieman pelottavaa..?) huomata paikkakuntalaisten ajotaidot.. Taidokkaasti kyllä kieltämättä.. Klippi on ihan omasta taloudesta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noh, kelle kaikille on tullu kutsu 2:n vaiheeseen? :) Varmaankin tullut jo jos ens viikolla on tuo...

Uuu-uu Cartsa mikä vyötärö ;)
Tänään on kuulemma tullu kotiin kirje, APUAAAAAAA! Töitä pitäis tehdä vielä neljään asti...keskittymiskyky katosi taivaan tuuliin :D

Mullekin tuli kutsu toiseen vaiheeseen, paikkana Iisalmi päivämäärän ollessa 5.5. Jyväskylästä Iisalmeen, ÄÄÄÄÄÄH. Vaikka kirjalliset tuntu menevän päin honkia, yllätyin silti positiivisesti kutsusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom