fish sanoi:Eikös piippa ole sama kuin Tamperelaisten pipa?
Ei o sama. Pipa on pipo, piippa on joku tyyppi.
Keijo-S:n postauksesta asiayhteydestä pitäisi käydä ilmi mitä piipalla tarkoitetaan.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
fish sanoi:Eikös piippa ole sama kuin Tamperelaisten pipa?

Kehäkettu sanoi:Valot vaihtu ja edellä olevat onanoi autojensa kanssa niin, että valot vaihtu just kun olin lähössä yli risteyksen. Eihän nyt kukaan tahallaan aja punaisia päin kun poliisit on vieressä!Alkaa tää poliisien pisteytys homma menee vähän yli,
Kehäkettu sanoi:Voi perskeles!Sain sakot punaisia päin ajamisesta...mulla on varmaan joku kirous, kun viimeksi hain kouluun pari suvea sitten, niin sain edelliset ja ainoat ylinopeussakot. Olis varmaan tää hakuaika pitäny istua kypärä päässä kotona. m
Mitäköhän seuraavaksi? Joku varmaan kaatuu päälle ja syyttää pahoinpitelystä. Hauskinta tässä on, kun ajeltiin maijan kanssa pitkään rinnakkain ja pysähdyttiin samoihin valoihin ja koko ajan näin, että pollarit on vieressä. Valot vaihtu ja edellä olevat onanoi autojensa kanssa niin, että valot vaihtu just kun olin lähössä yli risteyksen. Eihän nyt kukaan tahallaan aja punaisia päin kun poliisit on vieressä!Alkaa tää poliisien pisteytys homma menee vähän yli, tuli kallis kauppareissu ja ties jos valittaa vielä kokeissa.
superjuha sanoi:Ei se viel varmaan näy missään ku meet kokeisiin.

Sumu sanoi:Mikä ihmeen pisteytys?
Grosskopf sanoi:Eikös joskus ollut puhetta jostain sakkobonuksista? Eli mitä enemmän isket lappua kouraan, niin sitä isompaa tiliä itse teet... Kuulostaa kyllä aika härskiltä, enkä ole yhtään varma tuliko koskaan voimaan, mutta oli kyllä jossain vaiheessa ainakin ideana esillä.

Kehäkettu sanoi:Tilanteesta on varmasti eri näkemykset ja mun harkinnan mukaan olisin aiheuttanut suuremman vaaran lyömällä liinat kiinni, kuin sillä, että jatkoin keltaisilla.
Sumu sanoi:Ideana sakkobonus olisi suorastaan aivan järkyttävän typerä. Poliisin työssä on käsittääkseni paljon muitakin asioita kuin sakottaminen ja mihin se ajaisikaan esimerkiksi järjestyspoliisin hälytystehtävien hoidon, mikäli juostaisiin bonusten perässä? Partioit olisivat jatkuvasti tekemässä pienistäkin rikkeistä sakkojuttuja ja monet muut tehtävät odottaisivat vielä nykyistä enemmän.
Kehäkettu sanoi:Sanotaan nyt kuitenkin samaan rahaan:silloin kun poliisi on tekemisissä niin sanottujen tavallisten kansalaisten kanssa, on usein kyse rajatapauksista kun puhutaan laista. Lain soveltaminen työssä on varmasti myös tärkeää, sovelletaanhan lakia tuomioistuimessakin. Jos poliisi toimii vain lain mukaan, ja sakottaa jokaisesta rikkeestä ja kyttää niin paljon kuin vain suinkin pystyy, syntyy katkeria kansalaisia. Katkeran kansalaisen kanssa on vaikea tehdä yhteistyötä, ja monien vakavien rikosten selvittäminen vaatii kuitenkin kansalaisten apua.
Grosskopf sanoi:Mutta asiaan. Taisin sekoittaa pari asiaa. Jossain vaiheessa oli tulossa/ideana/ehdotuksena/vireillä joku "sakkokiintiö", jolla olisi ilmeisesti yritetty poliisin budjettia saada parempaan kuntoon. Eli siis yksinkertaisesti vuosittain olisi pitänyt saada tietty summa pätäkkää sakottamalla autoilijoita(?). Silloinkin oli vastustusta juuri noista sinun mainitsemistasi syistä, eli muu järkevä valvonta ja muiden tehtävien hoito olisi kärsinyt, koska sakkorysien pitämiseen olisi kulunut liikaa aikaa/voimavaroja.
Kehäkettu sanoi:Voi perskeles!Sain sakot punaisia päin ajamisesta...mulla on varmaan joku kirous, kun viimeksi hain kouluun pari suvea sitten, niin sain edelliset ja ainoat ylinopeussakot. Olis varmaan tää hakuaika pitäny istua kypärä päässä kotona. m
Mitäköhän seuraavaksi? Joku varmaan kaatuu päälle ja syyttää pahoinpitelystä. Hauskinta tässä on, kun ajeltiin maijan kanssa pitkään rinnakkain ja pysähdyttiin samoihin valoihin ja koko ajan näin, että pollarit on vieressä. Valot vaihtu ja edellä olevat onanoi autojensa kanssa niin, että valot vaihtu just kun olin lähössä yli risteyksen. Eihän nyt kukaan tahallaan aja punaisia päin kun poliisit on vieressä!Alkaa tää poliisien pisteytys homma menee vähän yli, tuli kallis kauppareissu ja ties jos valittaa vielä kokeissa.

Sumu sanoi:Mikä ihmeen pisteytys?
Aapina sanoi:HTS. Esim. liikkuvalla poliisilla kuulemma 0-20%-tästä lisästä tulee sakkojen määrästä mitä rustaat. Edit: vaikka näin ei tietenkään pitäisi suoraan olla, vaan henkilökohtainen lisä pitäisi tulla muilla perusteilla.
Aapina sanoi:HTS. Esim. liikkuvalla poliisilla kuulemma 0-20%-tästä lisästä tulee sakkojen määrästä mitä rustaat. Edit: vaikka näin ei tietenkään pitäisi suoraan olla, vaan henkilökohtainen lisä pitäisi tulla muilla perusteilla.

Kehäkettu sanoi:Tottakai sillä sakkojen määrällä on vaikutusta, jos olet selvästi aktiivisempi tai laiskempi kuin keskiverto. Ja muutaman prosentin ero vuosipalkassa alkaa jo tuntumaan aika paljon. Ihme kun täällä kyseltiin ensin, että mikä pisteytys ja nyt samat jannut asiantuntijoina sanoo, että paskapuhetta. Mistä se pisteytys sitten tulee?Onko se esimies siinä vieressä kattomassa, koko ajan mitä teet? Mä luulen, että ne konkreettiset näytöt merkkaa enemmän. Mutta millä hinnalla ne tulevat, se on toinen asia.
PikkuT sanoi:Yksinkertaisesti![]()