Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Okei... Selvennetään sitten. Ilman yo-papereita tai ammatillista tutkintoa. Lähinnä ilman, että em. olisi loppuun asti suoritettuna.

Onko kukaan pakkislainen, joka ei ole suorittanut 2. asteen tutkintoa, päässyt kouluun?

http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/...DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF?opendocument

Hakijan tulee olla:

...

2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon

Koulutusvaatimuksesta voidaan tehdään poikkeus esimerkiksi silloin, kun hakija on suorittanut yleissivistävän koulutuksen jonkin muun maan koulutusjärjestelmän mukaisesti. Vaatimuksesta voidaan poiketa myös, jos hakija on peruskoulun tai keskikoulun jälkeen suorittanut osittain koulutusvaatimuksen täyttävän koulutuksen ja lisäksi hänellä on muuta koulutusta ja usean vuoden työkokemus.

Eli jos ei ole koulua käynyt loppuun niin pitäisi olla muuta koulutusta ja monta vuotta työkokemusta.

http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/...DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF?opendocument

Hakijan tulee olla:

...

2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon

Koulutusvaatimuksesta voidaan tehdään poikkeus esimerkiksi silloin, kun hakija on suorittanut yleissivistävän koulutuksen jonkin muun maan koulutusjärjestelmän mukaisesti. Vaatimuksesta voidaan poiketa myös, jos hakija on peruskoulun tai keskikoulun jälkeen suorittanut osittain koulutusvaatimuksen täyttävän koulutuksen ja lisäksi hänellä on muuta koulutusta ja usean vuoden työkokemus.

Eli jos ei ole koulua käynyt loppuun niin pitäisi olla muuta koulutusta ja monta vuotta työkokemusta.

Kyllä. Olen kyllä lukenut tuon jutun ja jopa tiedän mitä siinä tarkoitetaan. Olen vaan miettinyt, että mitenköhän tiukilla tämä menee käytännössä. Lienekö moni päässyt ammattitutkinnoilla, tms sisään?

Itse hain kouluun ensimmäisen kerran "vajailla" papereilla. Olin suorittanut tarjoilijan toisen asteen tutkinnon niin, etten ollut käynyt minimiä kahta vuotta koulua, vaan vuoden. Pääsin suoraan tyarjoilijan erikoistumislinjalle nk. joustavan valinnan kautta, koska minulla oli entuudestaan sen verran työkokemusta alasta. Lopputulos oli kuitenkin se, että sain todistuksen siitä, että vaikka koulutukseni on ollut "vajaa", olen siitä huolimatta suorittannut toisen asteen tutkinnon. Se riitti poliisikoululle. Sisään en kuitenkaan päässyt ekalla hakukerralla, koska olin valmistautunut niin huonosti kokeisiin.

Suurin osa poliisikoulussa opiskelevista on varmaan ylioppilaita, mutta ihan samalla viivalla toisen asteen tutkinnon suorittaneetkin ovat siellä pääsykokeissa. En oikein keksi mitään syytä, miten siitä lukiosta olisi niissä enemmän hyötyä pääsykokeissa, jos kerran toisen asteen tutkinnon suorittanut osaa kuitenkin kirjoittaa aineen, lukea pääsykokeisiin ja valmistautua fyysisiin kokeisiin. Itse en ole käynyt lukiota ja pääsin aikoinaan loppujen lopuksi ihan hyvillä pisteillä sisään sekä menestyin koulussa melkoisen hyvin. Kysymys on eniten siitä, kuinka paljon tekee töitä asioiden eteen.

"En oikein keksi mitään syytä, miten siitä lukiosta olisi niissä enemmän hyötyä pääsykokeissa, jos kerran toisen asteen tutkinnon suorittanut osaa kuitenkin kirjoittaa aineen, lukea pääsykokeisiin ja valmistautua fyysisiin kokeisiin. Itse en ole käynyt lukiota ja pääsin aikoinaan loppujen lopuksi ihan hyvillä pisteillä sisään sekä menestyin koulussa melkoisen hyvin. Kysymys on eniten siitä, kuinka paljon tekee töitä asioiden eteen."

Kyllä sinne kouluun ammattikoulupohjaltakin päästään. Lukiosta saattaa olla enemmän hyötyä tuossa ainekirjoituksessa ja tiivistelmässä. Siksi, koska lukiossa varmasti enemmän äidinkieltä harjoitellaan, ja aineita/tiivistelmiä tehdään. Ainekirjoituksesta ja tiivistelmästä saa myös parhaimmat pisteet (yhteensä). Kuten sanottu jo edellä, se miten hyvin noihin kokeisiin valmsitautuu, on tärkeintä.

Noin yleisesti varmaan joo. Mä itse sain ainekirjoituksesta toisen asteen tutkinnon suorittaneena täydet pisteet samoin kuin sain päättötyöstäni, jossa ei kauheasti ollut edes kirjoitusvirheitä. Oisko ollut viisi?

Koulutus ei automaattisesti takaa sitä, että olet hyvä kirjoittamaan tai osaat suomen kielen kieliopin. Jotkut koulutetutkin kirjoittavat ihan päin peetä. Tosin varmasti suhteessa vähemmän kuin kouluttamattomat.

Moro!

Ajattelen, että olenko ainoa, joka ei aina vaan yksinkertaisesti jaksa paneutua lukemiseen yms, vaikka kovasti kouluun haluaakin? Sitten tulee huono omatunto, kun ei joku kerta jaksa jotain asiaa..
Miten paljon olette lukeneet testeihin, entä muuten valmistautuneet (kouluun jo päässeet ja nyt sinne hakeneet)? Oikeasti kuitenkin haluan sisälle ja haluan panostaakin, mutta kun se inspis välillä kestää..
Please, vastatkaa mulle.:(

Vastaus on yksinkertainen: Lue kunnes olet varma, että osaat aineiston melkein ulkoa. Se on paljon varmempi ja mukavempi vaihtoehto. Ei tarvitse kokeessa jännittä, koska tiedät tehneesi parhaasi.

Kannattaa perehtyä myös EU-teksteihin. Omissa pääsykokeissani oli kokonainen oma osio varattuna EU-tietoudelle :(

Kirjatentistä sain 3/3. Luin koealueen läpi kolme kertaa ajatuksella.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812128762513_uu.shtml

Poliisin ylijohto on ryhtynyt poikkeuksellisiin toimiin poliisien työllistämiseksi.

Ensi vuoden aikana vakinaistetaan tai perustetaan yhteensä 600 virkaa.

Poikkeuksellisella toimenpiteellä pyritään työllistämään nyt työttömänä olevat poliisit ja varautumaan muutaman vuoden kuluttua näköpiirissä olevaan työvoimapulaan. Poliisien määrä palaa kuluvan vuoden tasolle arviolta vuonna 2010.

- Olemme karsineet monia keskeisiä hankkeita ja käytämme tältä vuodelta siirtyvää rahaa, jotta voimme ratkaista työttömiä poliiseja koskevan ongelman, sanoo poliisiylijohtaja Mikko Paatero.

Määräaikaisia poliiseja vakinaistetaan vuoden alusta noin 400 ja lisäksi palkataan sijaisia. Tämän lisäksi poliisin eri yksiköille on jaettu 4,4 miljoonaa euroa sadan poliisin viran täyttämiseen. Ensi kesänä rahaa jaetaan lisää 4,1 miljoonaa euroa kevään aikana valmistuneiden työllistämiseen.

Paatero kertoi suunnitelmista perjantaina poliisien valatilaisuudessa Tampereella.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812128762513_uu.shtml

Poliisin ylijohto on ryhtynyt poikkeuksellisiin toimiin poliisien työllistämiseksi.

Ensi vuoden aikana vakinaistetaan tai perustetaan yhteensä 600 virkaa.

Poikkeuksellisella toimenpiteellä pyritään työllistämään nyt työttömänä olevat poliisit ja varautumaan muutaman vuoden kuluttua näköpiirissä olevaan työvoimapulaan. Poliisien määrä palaa kuluvan vuoden tasolle arviolta vuonna 2010.

- Olemme karsineet monia keskeisiä hankkeita ja käytämme tältä vuodelta siirtyvää rahaa, jotta voimme ratkaista työttömiä poliiseja koskevan ongelman, sanoo poliisiylijohtaja Mikko Paatero.

Määräaikaisia poliiseja vakinaistetaan vuoden alusta noin 400 ja lisäksi palkataan sijaisia. Tämän lisäksi poliisin eri yksiköille on jaettu 4,4 miljoonaa euroa sadan poliisin viran täyttämiseen. Ensi kesänä rahaa jaetaan lisää 4,1 miljoonaa euroa kevään aikana valmistuneiden työllistämiseen.

Paatero kertoi suunnitelmista perjantaina poliisien valatilaisuudessa Tampereella.

ot: aletaankohan sitä varautumaan taantuman mukanaan tuomiin ilmiöihin? Juu eipä siinä. Kyllä poliiseja saisi olla enemmän, varsinkin näitä katukuvassa näkyviä.

Kyllä poliiseja saisi olla enemmän, varsinkin näitä katukuvassa näkyviä.

Jos vähän saa vielä jatkaa offtopiccia poliisien määrään liittyen.

Onko liikkuvasta poliisista ja liikenteen valvonnasta vähennetty resursseja viime vuosina? Ajelen päivittäin pääkaupunkiseudulla ja musta tuntuu, että esim. ratsiat on vähentyneet merkittävästä viime aikoina. Puhaltamaankaan en ole joutunut varmaan kolmeen vuoteen. Saati rengasratsiaan tai muuhun syyniin. Osa ihmisistä taas taitaa olla sitä mieltä, että poliisit ei muuta teekkään kun kiusaa autoilijoita. Onko mulla vain käynyt hyvä tuuri, vai onko ratsiat vähentyneet merkittävästi. (Ratsiat ja puhallutukset ovat siis mielestäni hyvä asia. Saisi olla enemmänkin)

ot: aletaankohan sitä varautumaan taantuman mukanaan tuomiin ilmiöihin? Juu eipä siinä. Kyllä poliiseja saisi olla enemmän, varsinkin näitä katukuvassa näkyviä.

Mitä ilmiöitä tarkoitat?

Jos tarkoitat yhteiskunnallista levottomuutta ja odotat mellakoita, niin taidat joutua pettymään..

Viime kerralla, siis siinä oikeassa lamassa, rikosten määrä väheni. Lamassa ajetaan vähemmän ylinopeuksia, tehdään vähemmän talousrikoksia ja jopa henkirikoksetkin vähenevät selvästi. Siitäkin on selvää dataa, että ihmiset ovat laskusuhdanteen aikana keskimäärin onnellisempia kuin korkeasuhdanteessa. Älä kysy ainakaan minulta miksi..

Mitä ilmiöitä tarkoitat?

Jos tarkoitat yhteiskunnallista levottomuutta ja odotat mellakoita, niin taidat joutua pettymään..

Viime kerralla, siis siinä oikeassa lamassa, rikosten määrä väheni. Lamassa ajetaan vähemmän ylinopeuksia, tehdään vähemmän talousrikoksia ja jopa henkirikoksetkin vähenevät selvästi. Siitäkin on selvää dataa, että ihmiset ovat laskusuhdanteen aikana keskimäärin onnellisempia kuin korkeasuhdanteessa. Älä kysy ainakaan minulta miksi..

Yhteiskunnallista levottomuutta kyllä, mutta en suorastaan mellakoita. Enpä ole tutustunut tilastoihin Jotenkin on sellainen kutina, että viime vuosien monenlaisista tapahtumista johtuen että nyt jos tähän vielä lisätään vuosien taantuma ja epävarmuus niin viimeisetkin "rajatapaukset" kilahtaa lopullisesti. Alkoholismi ja mielenterveyden kanssa kamppailevien määrä on kasvanut ja samaan aikaan noita ongelmaisia on jätetty yhä enemmän oman onnen nojaan.

Just tällainen laman "odottaminen" on ehkä se pahin vaihe. Sitten kun se lama on oikeasti päällä niin sitten ehkä se ihmisten pahin epävarmuus on ohi.

Emmää tierä. Sanokaa te viisaammat... (Pitää melkein miettiä itsekin miksi olen tuota mieltä.)

Back
Ylös Bottom