Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos! Hyvä tietää että ei sentään tuota vaikeampia aleta kyselemään. Tenttimateriaalin lukeminen on muuten niin tuttua kauraa, että se ei jännitä. Lähinnä kuntotesti on se :wtf: Elikäs siis kysymysmerkki. Mutta onhan tässä aikaa treenata vielä kaksi kuukautta!!!

Kiitos! Hyvä tietää että ei sentään tuota vaikeampia aleta kyselemään. Tenttimateriaalin lukeminen on muuten niin tuttua kauraa, että se ei jännitä. Lähinnä kuntotesti on se :wtf: Elikäs siis kysymysmerkki. Mutta onhan tässä aikaa treenata vielä kaksi kuukautta!!!
Onpas mukava kuulla, että muutkin (naiset) jännittävät juuri sitä kuntotestiä, jota miehet usein vähättelevät. Olen tulossa samaan aikaan testeihin kun sinäkin. Vielä on tosiaan 2 kuukautta aikaa, mutta äkkiä se menee.. Se lähinnä jännittää että testit ovat peräkkäin, vaikka jokaisen osa-alueen osaisikin, mutta varmaan alkaa olla tosi puhki kuntotestin loppuvaiheessa. Mutta eiköhän se tsemillä mene läpi.

.. Se lähinnä jännittää että testit ovat peräkkäin, vaikka jokaisen osa-alueen osaisikin, mutta varmaan alkaa olla tosi puhki kuntotestin loppuvaiheessa. Mutta eiköhän se tsemillä mene läpi.

Tämä tietty on varmaan aika henk.koht. juttu, mutta itse selvisin kuntotestistä suht hapoitta, mikä yllätti. Me naiset suoritettiin viimeisinä, joten siinä juoksun jälkeen jouduttiin odottamaan varmaan ainakin 30 minuuttia ennen kuin pääsi seuraavaksi tositoimiin. Niin ja olenhan tietysti aakkosten loppupäässä joten viimeisten joukossa mentiin. Ainoa huono puoli tässä oli, että sai kyllä tehdä töitä, että lihakset pysy lämpiniä siinä odotellessa. Eniten kunnon päälle otti nuken kannon jälkeen penkissä ja taljassa. Hyvin se menee, tsemppiä!

Penkistä ei ainakaan minulla nouse vielä sitä 37,5 kiloa. Mutta kehitys on silläkin saralla ollut jonkinlaista, joten ehkä tässä vielä ehtii hioa sen vaaditulle tasolle. Miehet tuntuvat tosiaan vähättelevän kuntotestiä ja tavallaan ymmärrän sen. Eihän ne kaikki suoritteet kovin kummoisia ole. Itse aloitin penkin tekemisen vasta 1,5 kk sitten ja siksi homma tuntuu niin vieraalta.

Tsemppiä muille treenaajille!!!

Pikkasen täytyy ihmetellä kaikkien näiden puheiden jälkeen, että miksi jengi edelleenkin hakee poliisikouluun? Koulusta kortistoon vaikka Paatero kuinka nyt lupaileekin töitä. Poliisin koulutuksella ilman kunnon työkokemusta ei tee käytännössä yhtään mitään eli koulun jälkeen olette samassa tilanteessa kun ennen koulua.

Itse en ainakaan hakisi nyt kun tiedän systeemin kusevan ja lupausten olevan pelkkää sananhelinää. Toista se oli vielä hakuruljanssin käynnistyessä 2004. Turha tiedän on sitten parkua 3 vuoden päästä ettei ole töitä, koska se oli jo tiedossa. Nyt melkein harmittaa sekin aika mitä on tullu poliisihommissa häslättyä, koska uuden koulutuksen hommaaminen painaa päälle. Toisen alan aikanaan valitsemalla voisi olla nyt jo tukevasti työelämässä eikä lähtöruudussa oman elämän suunnittelussa, kuten nyt olen.

Penkistä ei ainakaan minulla nouse vielä sitä 37,5 kiloa. Mutta kehitys on silläkin saralla ollut jonkinlaista, joten ehkä tässä vielä ehtii hioa sen vaaditulle tasolle. Miehet tuntuvat tosiaan vähättelevän kuntotestiä ja tavallaan ymmärrän sen. Eihän ne kaikki suoritteet kovin kummoisia ole. Itse aloitin penkin tekemisen vasta 1,5 kk sitten ja siksi homma tuntuu niin vieraalta.

Tsemppiä muille treenaajille!!!

Tiina nuo sanat tuntuivat ihan kuin omasta suusta tulleilta. Penkki tuntui aluksi tosi vieraalta ja reilut kaksi kuukautta sitten sain kunnon opastuksen penkkiin ja sen jälkeen tuloksia on tullut. Mutta ei ne tulokset heti näy, sehän on selvää. Mistä päin Tiina olet? Minä Keravalta. Joko olet käynyt haastattelussa? Minä kävin jo kesällä, mutta jouduin siirtämään pääsykokeen ajankohtaa tammikuulle. Tosi ihanaa, kun muutkin miettii samoja asioita. Onhan se voima(kin) kova sana poliisin työssä, mutta tunnen että itselläni on jotain muuta annettavaa kuin se voimakkuus ja voin reilusti sanoa, että en ole kovin vahvoilla, jos 100-kiloisen miehen kanssa pitäisi "tapella". Onhan se tekniikkalajikin ja sitähän koulussa tullaan opiskelemaan. Treeni-iloa vaan kaikille!!

Onhan se voima(kin) kova sana poliisin työssä, mutta tunnen että itselläni on jotain muuta annettavaa kuin se voimakkuus ja voin reilusti sanoa, että en ole kovin vahvoilla, jos 100-kiloisen miehen kanssa pitäisi "tapella". Onhan se tekniikkalajikin ja sitähän koulussa tullaan opiskelemaan. Treeni-iloa vaan kaikille!!

Hyvä, että tiedostat heikkoutesi. Kannattaa muistaa, että tekniikka ja välineet eivät koskaan voi korvata voimaa silloin kuin sitä tarvitaan. Koulun "tappelu"koulutusten varaan ei kannata paljoa laskea. Siellä ehdit vain suunnilleen toteamaan, että "onpa hankalaa, toivottavasti ei tule tälläistä vääntöä oikeasti koskaan", ja sitten oletkin jo kentällä(jonne kaikkien on kuitenkin jossain vaiheessa mentävä, vaikka sitä "annettavaa" olisi enemmänkin rikostutkinnan alueelle).

Joten ei muuta kuin treeniä ja treeni-iloa ja proteiinisheikkiä naamaan, ja painiharjoitusta! Fiksuja, reippaita ja hyvällä asenteella varustettuja konstuja ei ole koskaan liikaa hakemassa avautuviin virkoihin!

Sama vika. Emäntäkin on paksuna ja kaikkee. Ei tunnu kovin kivalta. 2,5 vuotta elämästä hevon kuuseen!

Joo no ite kerkesin olla vielä vuoden päivät pitempään.. En tiiä mitä sitä rupiaisi kehitteleen. Lähtiskö lukemaan vaikka sairaanhoitajaksi.

minäkin olen hakemassa poliisikouluun, tosin vasta ensi kesänä, koska käyn ensiksi silmäleikkauksessa korjauttamassa näköni. Haluaisin kuitenkin kysyä teidän mielipidettänne yhdestä asiasta. onko mahdollisuuksia päästä sisään, kun olen elämäni aikana kerännyt kolmet ylinopeus sakot. noista sakoista kahdet ovat olleet rikesakkoja ja kerran olet saanut päiväsaakoja, tosin silloinkin mentiin täpärästi yli rikesakosta. viimeisin ylinopeussakko on vuodelta 2005 jonka jälkeen olen parantanut tapani. kaksi kaveriani jotka toimivat molemmat poliiseina ovat sanoneet ettei se homma siihen kaadu, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä mieltä olette, koska asia askarruttaa minua. muuten uskoisin että olisi ihan hyvät mahdollisuudet päästä läpi

minäkin olen hakemassa poliisikouluun, tosin vasta ensi kesänä, koska käyn ensiksi silmäleikkauksessa korjauttamassa näköni. Haluaisin kuitenkin kysyä teidän mielipidettänne yhdestä asiasta. onko mahdollisuuksia päästä sisään, kun olen elämäni aikana kerännyt kolmet ylinopeus sakot. noista sakoista kahdet ovat olleet rikesakkoja ja kerran olet saanut päiväsaakoja, tosin silloinkin mentiin täpärästi yli rikesakosta. viimeisin ylinopeussakko on vuodelta 2005 jonka jälkeen olen parantanut tapani.

Ei tule vaikuttamaan sisäänpääsyyn. Jos et nyt hölmöile uudelleen. Veikkaisin, että melkein joka kurssilla on henkilö/henkilöitä, jolla on vähintään tuon verran sakkoja taustalla.

Itsehän lykkään kokoajan kauemmas poliisikouluun hakemista.. Ammatti kiinnostaa niin maan perkeleesti, muttei kiinnosta kouluttaa itseään työttömäksi. Muulle alalle ajattelin ensi vuoden puolella opiskella, alan töitä teen jo nyt. Poliisikoulua ajattelin katsella n. 5 vuoden päästä, josko työtilanne olisi yhtään siedettävämpi tuolloin :/

Kyllä poliisikouluun on päässyt, vaikka korttikin olisi ollut jonkun aikaa hyllyllä.

Tampereen suunnalta olen, eli jo valmiiksi "hoodeilla" jos kouluun satun pääsemään :) On se vaan jännä kun kuntokoe jännittää, vaikka monet sanovat sen olevan helpoin juttu. Kirjottaminen taas on minulle helppoa, joten kokeen muut osiot eivät jännitä. Mutta tänäänkin olin salilla ja penkistä nousee jo yli 30kg, jes!

Tampereen suunnalta olen, eli jo valmiiksi "hoodeilla" jos kouluun satun pääsemään :) On se vaan jännä kun kuntokoe jännittää, vaikka monet sanovat sen olevan helpoin juttu. Kirjottaminen taas on minulle helppoa, joten kokeen muut osiot eivät jännitä. Mutta tänäänkin olin salilla ja penkistä nousee jo yli 30kg, jes!

Tänään on ollut onnen päivä meillä molemmilla. Minulta nousi penkissä tänään ekan kerran 37,5 kg. Hyvältä näyttää. Hyvän treenin jälkeen saa intoa harjoitteluun. Minä pinkaisin tänään hyvän salitreenin jälkeen vielä juoksemaan ja juoksukin tuntui kevyeltä. Jatketaan samaan malliin ja nähdään sitten tammikuussa.

Back
Ylös Bottom