Originally posted by ketjupökäle
No jopas on kärkästä arvostelua. Kannattaako tällä foorumilla mitään asiallista infoa antaa jos sille ei anneta painoarvoa? Vai pitäisikö esiintyä omalla nimellä ja kuvalla että mitenkään otettaisiin vakavasti? Tietyllä tavalla kyllähän nämä postit aika huumorilla on tehty, huumoripalstahan tämä pääosin näkyy olevan, mutta voin sanoa tuolla 5 vuoden aiheeseen liittyvällä kokemuksella että ed. kertomani ei ole mutu/stetson menetelmistä.
Asiallista infoa kannattaa aina antaa. Itseäni vain henkilökohtaisesti vituttaa se, että ihmiset kertovat jostain asioista tyyliin "emmätiedä, mutta joskus se vissiin meni näin, nykyhetkestä mä en tiedä mitään". Tuosta menetelmästä voidaan käyttää nimeä stetson-menetelmä. Informaatio ei perustu faktatietoon, vaan arvaukseen. Toisaalta, tämäkin on saivartelua ja minä olen
.
Mielestäni tämä ei ole huumoripalsta, voin toki olla väärässä. Jos joku asiallisesti jotain kysyy, niin minä ainakin oletan, että ihmiset pyrkivät vastaamaan siihen totuudenmukaisesti. Tietenkin apinasuodatin on oltava päällä, koska kaikki eivät ymmärrä mennä hiekkalaatikolle leikkimään. Internetistä saatavaan tietoon tulee aina suhtautua varauksella.
Naulapäästä: voisin kuvitella, että kyseisellä herralla tuskin on kenttäsian arki kovinkaan suuren näppituntuman päässä, Naulapää tietääkseni ei ole suorittanut poliisin perustutkintokoulutusta. Tosin kyseiseen tehtävään toki vaaditaan perehtyminen tehtäväalueeseen, mutta silti. Käytäntö on käytäntöä, teoria on teoriaa...
Ei henkilökohtaista, mutta ihan rajaton respect tuosta 5v. kokemuksesta kentällä/poliisina/whatever
.
Anteeksi avautumiseni, huono päivä.