Pohkeiden kramppaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helleeni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tilanne on siis tämä..
Ikää 19v kohta,painoa 70 ja pituuutta 188..
Olen pelannut fudista 11 vuotta,nyt tänä talvena pohkeet alkaneet kramppaa joka pelissä-aivan jokaisessa.Kunto ei muuten tunnu loppuvan,lämpötilalla ei ole ollut vaikutusta(hallissa ja ulkona pelejä ollut) pohkeet vaan yksinkertaisesti kramppaavat joka ottelussa,yleensä 70minuutin tienoilla.
Reilun tunnin lenkin pystyn juosta vaivatta,kahen tunnin treenit menee ilman kramppeja,kuntosali treenit ongelmissa. pelissä sitten iskee! v****aa jo aina kieriä maassa.
Valmentajamme on lääkäri jolla siis tietoa on sinänsä,sekä täältä olen lukenut syitä ja apuja pohje kramppeihin..

apukeinoja olen löytänyt seuraavat
-mangesium (syön tabletteja)
-kalsium (syön tablettaja)
-venyttelu (luonnollisesti päivittäin elkein)
-mineraalivettä juon ja muuta kokeillut

apua vaan ei ole tullut.. joten muilla kokemuksia/ehdotuksia hoitoon?

Itellä krampaa joskus just, kun oon menossa nukkumaan. Venyttely on auttanu hyvin. Toissun ongelmas kuullosta kyllä siltä, että kannattais kysästä ammattilaiselta, et mikä on vikana. Ootko muuten koittanu hierontaa?

Juu on sitäkin tultu kokeiltua kun pohkeet jumittaa aika hyvin krampin jälkeen..apua ei ole ollut,paitsi krampin jälkee.
kuinka monella puutuu jalat usein,esim paskalla käydessä :D mielestäni jalat puutuu poikkeuksellisen usein, voisiko taustalla olla huono verenkirto?

Jos saa viisastella tänne, niin kyseessä voi myös olla suonenveto. Itsellä tulee joskus, jos viruttaa jalkaa suorana.

Thanks for information, Penska!

mulla alkaa yleensä suonta vetään takareidestä aina ku vedän kovaa sarja penkissä vittumaista ku pitää ruveta oikomaan jalka kesken sarjan :(

Mulla noihin kramppeihin on auttanut jokailtainen hieronta kovalla pallolla, esim. pesapallo on hyva. (Alkuun voi kokeilla esim. tennispalloa, joka on hiukan hellavaraisempi.) Eli istutaan lattialla jalka suorana, laitetaan pohje pallon paalle ja liikutellaan jumipaikkojen kohdalla. Alussa tuntuu melko epamukavalta, mutta helpottaa lihasjumien auetessa.

Yksi sana: magnesium

Krampit poistuu kun ottaa, kramppeja tulee jos ei ota. Jos tulee silti, ota enemmän ja juo enemmän.

Sulla on varmaan noi ravintohommat hyvin hallussa, mutta sellanen tuli mieleen että juotko tarpeeks vettä päivän aikana? Yks ravitsemusterapeutti sano et noihin kramppeihin on useammin syynä nestevajaus kuin magnesiumin puute. Siitä en tiiä minkä verran tossa on perää.. :rolleyes:

Tuo nestevajaus voi olla aika pitkälti totta. mulla on krampannu pohkeet kolmena edelliskertana, mutta tänä aamuna tein poikkeuksen ja vedin 1,5h aikaisemmin runsaasti nestettä niin ei krampannut enää. tosin lämmittelin myös vähän paremmin... että ehkä kumosin jo itse teoriani :D :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tuli uinti lopetettua kokonaan tuon kramppailun takia.Ei auttanut,vaikka kuinka venytteli.Joka ikinen kerta noin 600m uinnin jälkeen kramppasi niin pahasti,että kavely oli aika väkinäistä kolmen päivän jälkeenkin:D .

kaverilla oli ihan hädissä tollasten lihaskramppien kanssa vaikka mitään ei ollu tehnykkään. Kuulemma helpotti kun alko juomaan jotain vitamiini juomia eli voi johtua vitamiinin puutteesta.

Kuten jo edellä sanottiin, mankkua naamariin.

Joskus tuli aina yöllä herättyä pohkeiden kramppaukseen, että oikein pahaa teki. Muutenkin olivat aina jumissa. Itellä autto venyttely asiaan aina lenkin jälkeen, jota en aikaisemmin niinkään tehnyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom