pohkeiden kokoero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sorber
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pohkeissa on siis silminnähtävä kokoero mikä häiritsee mua suunnattomasti. Vasemmassa ei oo juuri lihasta kun taas oikeenpuolimmaisessa näkyy upeasti lihakset. Näin on ollut monta vuotta ennen saliharrastusta. Kipsiä ei ole vasemmassa jalassa ollut. Mistä mahtaa johtua? Ja pitäisikö harjoittaa normipohjeharjoituksen lisäksi pelkkää vasenta jotta ero tasoittuu? Alla vielä kuvat jännityksen kanssa ja ilman.
xcUyZJ

Rn0xqA

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
En huolestuisi vielä tuollaisesta. Kuvailemasi perusteella odotin jotain ihan muuta, mitä kuvat kertovat. Tasapuolista treeniä vaan, noin pieni ero tasoittuu äkkiä. Kumpi jalka sulla on tukijalka?

EDIT: Jaa, huomasin toisen viestin olevan sinun vasta postauksen jälkeen. Kuvien perusteella en uskoisi että eroa on 10cm, mutta jos todella näin on, niin noinkin suurelle erolle pitäisi jo jokin syy alkaa löytymään. Valoittaisitko hieman urheilutaustaa ja tuota jalkaisuutta?

Juu kuvat on melko huonolaatusia eikä lihas juurikaan erotu kuvassa niin kun todellisuudessa :D Lentopalloa pelasin 5 vuotta mutta sen lopetin 8v sitten ja salilla oon käynyt vaihtelevasti mutta en mitenkään järkevästi ennen kun nyt vähän yli kuukauden. Oikea jalka on se millä ponnistan esim rappusissa.

Oikea jalka on se millä ponnistan esim rappusissa.
Arvelinkin näin. Tällä selittynee siis kokoero, vaikka aika suurelta kuulostaakin. Suosittelisin kuitenki treenaamaan molempia pohkeita yhtä aikaa, enkä alkaa priorisoimaan toista pohjetta sen enempää, etenkään jos eroa ei voima tasoissa hirveästi ole(?). Toinen jalka kuroo kyllä äkkiä voimatasot kiinni. Pohkeita voit toki treenata vuorotellen, esim. ensin 10 toistoa vasemmalla ja sitten 10 toistoa oikealla jalalla. Pidät vain huolen että vahvemmalla jalalla et tee sen enempää (sarjoja, toistoja ym), mitä heikommalla kaan. Maltti on valttia, mitään mullistavaa tuskin tapahtuu äkkiä, mutta ajan kuluessa pohkeesi saavuttavat toisensa sekä lihasmassassa että voimatasoissa.

Voi olla OT, sorry, mutta toinen reiteni on ollut toista hennompi ja vaivalloisempi kehittymään/voimistumaan koko aikuisikäni. Joku ihme kävely- ja ryhtivika, joka panee hermon pinkeeseen - kai. On vain keskityttävä rasittamaan sitä heikompaa, vaikka joskus siihen sattuukin ja samalla huomioitava lantion oikea asento. Sen olen tajunnut, että olen aina vetänyt toista lantiotani hieman taaksepäin. Tiedän, että joku kalliin lääkärikeskuksen guruproffa voisi löytää vian ryhdistäni ja hermostostani, mutta ei ole varaa sellaisiin. Elinikäinen treeni ja jumppa tässä on edessä kuitenkin. Sillä meinaan pärjätä. Istumalla kuolee, sanotaan telkussakin.

Back
Ylös Bottom