PK-seudun kovin olkapääortopedi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KMS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

KMS

Ikä
46
Eli olkapäässä labrumin repeämä ja pätevintä ortopediä tässä etsiskelen sen tähystämään ja ankkuroimaan kuntoon. Onko suosituksia / omia kokemuksia?

Löytyyhän täältä ainakin Eero Hyvärinen (Mehiläinen), Harri Heliö (Diacor) ja Ilkka Tulikouta (Diacor), mutta kenet heistä tai kenet muun tässä valitsisi, jotta olka varmasti tulisi kuntoon ja mahd. nopeasti? No, tuosta ei toki koskaan tiedä, mutta ettei ainakaan jäisi jossittelulle varaa sitten tässä leikkaajan valinnassa..

Kiitti!

KMS

KMS sanoi:
Eli olkapäässä labrumin repeämä ja pätevintä ortopediä tässä etsiskelen sen tähystämään ja ankkuroimaan kuntoon. Onko suosituksia / omia kokemuksia?

Löytyyhän täältä ainakin Eero Hyvärinen (Mehiläinen), Harri Heliö (Diacor) ja Ilkka Tulikoura (Diacor), mutta kenet heistä tai kenet muun tässä valitsisi, jotta olka varmasti tulisi kuntoon ja mahd. nopeasti? No, tuosta ei toki koskaan tiedä, mutta ettei ainakaan jäisi jossittelulle varaa sitten tässä leikkaajan valinnassa..

Kiitti!

KMS
Kaikki näistä on päteviä. Kollegan mukaan Heliö on erityisen pätevä olkapääkirurgi.
Kuntoontulemiseen ,ja missä aikataulussa se tapahtuu, vaikuttaa aina monet tekijät ja tietysti se jälkikuntoutus.

Sakari orava ottaa vastaa Helsingissä ja turussa. Hintalaatusuhde kohdallaan,minut pari kertaa leikannut, kummatkin olkapäät, ja kunnossa ovat,tällä hetkellä. :)

Tuohan on aika yksinkertainen leikkaustoimenpiteenä.Turussa Sakari leikkaa ,veikkaisin hinnan olevan siinä 1500-1600€ ja paras ortobedi Tohtori ,kannattaa kysyä.

Heliö on keihäänheittäjien suosiossa käsittääkseni, operoi ainakin Aki Parviaisen olkapään. Ja mun labrumin repeämän myös. :rock: Hyvärisestä en osaa sanoa, mutta ilmeisesti Heliöllä ja Tulikouralla on se ero, että Heliö tähystää ja Tulikoura taas ottaa mieluummin isolla puukolla. Näin ainakin mulle esitettiin Diacorissa vaihtoehdot kun piti operaatioaika ja kirurgi valita.

hgw sanoi:
Heliö on keihäänheittäjien suosiossa käsittääkseni, operoi ainakin Aki Parviaisen olkapään. Ja mun labrumin repeämän myös. :rock: Hyvärisestä en osaa sanoa, mutta ilmeisesti Heliöllä ja Tulikouralla on se ero, että Heliö tähystää ja Tulikoura taas ottaa mieluummin isolla puukolla. Näin ainakin mulle esitettiin Diacorissa vaihtoehdot kun piti operaatioaika ja kirurgi valita.

Mitenkäs olka jakselee tällä hetkellä ja paljonko on mennyt aikaa leikkauksesta? Kaikilla tietty hyvin yksilöllistä tuo paraneminen, aikaa se varmaan ottaa kuitenkin jok.tap. reippaasti. Itselläni olis toiveissa, jos jonkinlaisessa kunnossa olis about 4 kk:n päästä ja pääsis kevyesti tekemään jotain jo salillakin, muuta kuin satujumppaa ja naruvenytyksiä. Mutta turha sitä on spekuloida, kait..;)

Tuskin kukaan tekee operaatiota (labrumin ankkurointi) ainakaan Helsingissä 1500-1600 euron hintaan. Ainakin Mehiläisen ja Diacorin hinnat liikkuvat 3500-4000 euron tasolla, bruttona siis.

KMS sanoi:
Tuskin kukaan tekee operaatiota (labrumin ankkurointi) ainakaan Helsingissä 1500-1600 euron hintaan. Ainakin Mehiläisen ja Diacorin hinnat liikkuvat 3500-4000 euron tasolla, bruttona siis.

Meikäläisen olka leikattiin turun pulssissa, hinta oli n. 4000€. Muistaakseni kirurgina Commandon mainitsema Orava, pitää tarkistaa jos löydän ne paperit jostain.
Hyvää jälkeä teki, 3kk leikkauksesta aloittelin kevyesti salilla ja 6kk myöhemmin sata lasissa. Ortopedini oli myös siitä mukava mies että "määräsi" reilua voimaharjoittelua lihaksiston parantamiseen sen normaalin fysioterapian (kuminauhajumppailun) lisäksi. :D

Mulla leikkas Heliö olkapään tasan 3v sitten. Tähystämällä mentiin ja hyvin on toiminut ja kestää penkit sun muut punnerrukset. Hintaa tuli tarkastuksien kanssa n. 4700€.

Kuntoutus kannatta hoitaa maltilla ja liikkuvuudessa esiintyy jäykkyyttä helposti vuodenkin verran. Pysty -ja niskantakaapunnerrukset otin mukaan treeniohjelmaan vasta ´05 kesällä ja ei oo esiintynyt ongelmia.

Suosittelen. Hoito ja palvelu toimi ja Heliökin on vielä mukava mies.:thumbs:

edittiä:Kuntoutusohjeiksi tuli seuraavaa: judosta täysi 4kk tauko. Muuten voi tehdä rauhallisia vetoliikkeitä, työntäviä tulee välttää. Jos esiintyy kipua, on liikaa painoa tai liike on väärä. Näillä ohjeilla menin ja hyvin toimi.

Mulla tulee kaksi vuotta tähystyksestä täyteen kuukauden päästä. Tuolta löytyy aikaisempaa tarinaa:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=829193&highlight=labrum%2A#post829193

Pikkasen yli puolitoista vuotta meni, että ilman kipua pystyin tekemään esim. painonnostoliikkeitä, mutta mun kuntoutusta häiritsi todella paljon se että kolme neljä kuukautta operaatiosta olkapää kipeytyi uudestaan, eikä käyttäminen eli kuntouttaminen maistunut hyvälle. Magneetissa syyksi paljastui isohko nestekysta mikä sittemmin operoitiin... menin tähystykseen ja heräsin vähän isomman reiän kanssa kun ei tähystyksellä onnistunut. -> ei taas ihan hetkeen jumpattu ollenkaan. :curs:

Lopullista hintaa en tiedä, mutta vakuutusyhtiön maksusitoumukset taisivat olla n. 4000-4500€ per operazuuni.

Back
Ylös Bottom