pituuskasvu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rampee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite taidan olla 173cm, myönnän että olen lyhyt tai melkein voisi sanoa pätkä, mutta ei kyllä haittaa tipan tippaa :D

Lyhyeen vartaloon on myös kivempi rakentaa massaa, näkyy nopeammin.

Onhan se totta että kun on 190cm kaveri ja 170cm kaveri vierekkäin posettamassa ammatilaiskisoissa niin ero on aika suuri koossa...

Ite täytän tässä kohta puolin 18v eikä ole pituutta sen koommin tullut 14-15v ikävuoden jälkeen.

Turhaa stressii tollanen miettiminen :eek:

nii tossa äsken sano joku että saa selville sen kasvuvuosien määrän röntgenkuvilla ranteesta.. Mut sitä tässä aattelin että kun selkärangan ne efifyysilevyt on sulkeutunu punttien takia ja pituuskasvu loppunu niin eikös ranteesta otettu röntgenkuva voi näyttää vielä että kasvais monta vuotta vaikka kasvu oliski jo päättyny? Eihän ne levyt varmaan sulkeudu samoihin aikoihin just selkärangassa ku rantessa???

Aattelin käyä kysyyn lääkäriltä jospa vois selvittää kasvanko...ärsyttää kummiski ku veljet ja kaverit on nii saamarin pitkiä!:hyper:

Päden taas. Arvaa ärsyttääkö minua.
Ja eikö ne punttien nostelut vaikuta sinne jonnekkin polvien levyihin. Mutta mitä olen kokeneemilta kuullut niin täytyy olla suuria painoja jos ne levyt oikeasti aikoo tuhota. Itse en tee millään suurilla painoilla jalkoja.

MISSÄ SE PITUUS VIIPYY!

Levyt Kiinni?

Ei ne mun mielestä mihinkään polvien levyihin vaikuta? Eikö ne oo just selkärangassa ne levyt eli ei sais rasittaa selkää paljoo siks kielletään mave ja kyykky isoilla painoilla?? Viisaammat kertokaapas!

Ei ne mun mielestä mihinkään polvien levyihin vaikuta? Eikö ne oo just selkärangassa ne levyt eli ei sais rasittaa selkää paljoo siks kielletään mave ja kyykky isoilla painoilla?? Viisaammat kertokaapas!

Pituuskasvu on vuosien prosessi, muutamalla sarjalla kyykkyä tai vetoa viikossa, tuskin siihen vaikuttaa millään lailla:)

Itse olen -91 syntynyt jannu ja mittaa on se 193cm. Olen ollut jo pari vuotta saman mittainen.. Minun kasvu on ollut aika tasaista, mutta pienenä olin pullapoika ja nykyisin alipainoinen niin kyllä ne läskit jää siihen tasolle missä ne on ku kasvuu tulee.. Ainakin mulle käyny näin. Olen joutunut lääkärissä käymään pituuskasvuni takia useesti ettei minulla ole mitään sairautta, mutta tämä ollut ihan normaalia kasvua ja luuikä-tutkimuksen mukaan pituutta tulee enää korkeintaan muutamia millejä..

Älkää pituuskasvun takia missään nimessä lopettako liikuntaa!

Itse ollut aina hieman keskimääräistä pidempi nuorena, mutta vasta yli 15 vuotiaana kasvoin reilusti muita pidemmäksi. Muistaakseni olin näin: 13v 164cm, 14v 174cm, 15v 183cm, 16v 188cm, 17v 191cm, 18v 193cm, 20v 194cm.

Liikkunut säännöillisesti, jalkapalloa 12-17vuotiaana, korista 15-19vuotiaana, salilla aloin käymään siinä lukion tokalla, eli noin 17 vuotiaana. Tein mm. kovia jalkaprässejä yli 300 kilolla, koska treenasin ponnistusta donkkaamiseen, ja silti kasvoin vielä pari senttiä. Luustolle on hyväksi tärähtelyt, ne vahvistaa luiden rakennetta (muistan jostain lukeneeni tuon). Kyllä sitä lihasta tulee, pitää vaaan kärsivällisesti odottaa. Nykyään painan 110 kiloa, kun vielä 16v. olin about 68-70kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom