Pituuskasvu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
En löytänyt, hetken jo olen etsinyt. Auttakaas joku.

Kuinka paljon mies voi kasvaa vuodessa nuoruudessaan? Tuossa yksi väitti, että kasvoi 30cm. Voiko pitää paikkansa? Pituus kuitenkin aikuisena alle 190cm.

Jollakulla on varmasti ihan oikeaa tietoa tai löytää jonkin lähteen verkosta, itse en löytänyt (ainakaan toistaiseksi).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa kyllä aika ihmeelliseltä, että 30cm kasvas vuodessa.. Itellä kasvu ollu jotai tyyliin 10-15cm parhaimpina vuosina. Lukioaikana tullu viel 2.5cm 2 vuoden aikan.. Nykysin pituus on 191.5. Sais jo riittää..

Kasvaako/pieneneekö ihminen muuten paljoakaan 20 vuoden jälkeen? Olisipa ihqu jos olisin nyt saavuttanut tuon miehekkään 180sentin rajapyykin sitten edellisen mittauksen jälkeen 5v sitten :jahas:

Mulle tuli raju kasvupyrähdys kolmekymppisenä: päälaki tuli tukasta läpi.

menin 7-luokalla niin olin n.172cm.noh 8-luokan päätyttyä olin 188cm.
sukulaiset ym vähän seuraavana kesänä ihmetteli ku poika oli kasvanu viime näkemästä yli 15cm :D
ja nykyisin olen 190cm 17-veenä. että tais siinä olla se meikäläisen kasvu pyrähdys.

Ensimmäisen ikävuoden aikana lapsen syntymäpaino kaksin/kolminkertaistuu, pituus lisääntyy noin 30 senttiä"

© Joensuun Avoin yliopisto: Kehityspsykologia

Ei ihan tuulesta temmattua se 30 cm :hyper:

Itsellä parhaimmillaan tuli 14-15cm vuodessa ja kasvukivut sen mukaiset, toinen polvi ikuisesti paskana.

Oma enkka on vain 12cm, mutta olenkin jäänyt 176 senttiin. Aika hurjalta kuulostaa tuollainen 30cm pyrähdys.

Dopey sanoi:
Mulle tuli raju kasvupyrähdys kolmekymppisenä: päälaki tuli tukasta läpi.

Onkohan mullekkin tullut reilun kolmenkympin pyrähdys ,kun on alkanut myös päälaki tulla tukasta läpi. :hyper:

Kait se periaatteessa olisikin mahdollista, mutta koitappa koittaa kaverin kasvu:
160cm tammikuu 2004
190cm tammikuu 2005
Aika hurja kasvu olisi täytynyt tapahtua. Noh, broidi kasvoi 15 kesäisenä 20cm vuodessa. Itellä pisimmät kasvut murrosikänä vissiin tyyliä 10cm, pituutta nyt hurjat 170cm ja viimiseen puoleen vuoteen ei ole senttejä tullut ;)

Itse olin 12-vuotiaaksi asti aina luokkani pienimpiä, 144cm olin -00 tammi/helmikuussa terveystarkastuksessa. Syyskuussa yläasteella olin 165cm pitkä, joten uskon tuon 30cm kasvun olevan mahdollista. Siitä en sitten ole paljon kasvanutkaan, 180cm nykyisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom