SUPERCARB 1kg -40%

Pitkät naiset....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maji
  • Aloitettu Aloitettu
Olen pitkä lady ja saleillut jo jos jonkin aikaa, mutta....

Onko muita esim +180cm punttaajia? Miten olet mielestäsi kehittynyt? Onko vaikeampaa kuin lyhyemmillä?

Olen taustaltani kestävyyslajin harrastaja ja tuntuu, että jalkojen koon kasvaminen on työn ja tuskan takana. Muita ?
Yläkroppa kehittyy helposti, joten olen alkanut keskittyä enemmän jalkoihin ja vähentänyt lihasta syövät lajit pois. Ruokaakin tulee vedettyä komiasti :D

Nyt hyviä vinkkejä jalkojen kasvatukseen :) Treeni jako vinkkejä ym... Kauanko tuloksiin on mennyt ? Treenit menee perille ainakin pumpista ja lihas"kivuista" päätellen..

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hellou, en oo ihan noin pitkä, mutta koen silti olevani turhan pitkä :(
eli 174,5.. ja mun jalat on 2/3 mun pituudesta, eli tosi lyhyt selkäinen ja hemmetin pitkät kintut!!
Jalkoja teen kahdesti viikossa, että saisin kehitystä aikaan kun on niin honkkelit noi koipeliinit.
Eli etureisi+ pohje pvä, jolloin keskityn pitkiin raastaviin sarjoihin ja sit takareisi+peppu+pohjepvänä teen paljon vaihtelevia settejä kevyistä kiloista ykkösiin..
Alussa keskityin keskivartalon reenaamiseen että kyykyissä ei selkä petä, mut sit polvi alkanu oireilla niin paljon etten kärsi ku lämmittelyt kyykkäillä..
Onkohan muuten muilla pitkä raajaisilla nivelongelmia mitenkä paljon?

Ja by the way, joskus yritin sumo-mavea, mut sopivan levyisessä asennossa painot tulis varpaiden päälle ellei salille jostain ihmeestä löydy pidempää tankoa :D
Oli ihan "kuopion painonnostaja" kattomassa haara-asentoa ja raapimassa päätänsä :D :D

Mulla on nyt 5 -jakoinen ja tulosta tulee niin hemmetin hitaasti..
http://www.fastnews.fi/2011/etureisiin-kokoa-ja-voimaa/
Tuo kantsii lukaista..

Itsellä tuntuu molemmat olevan pitkää sorttia :D ... Olen päätynyt myös tuohon jalat kahdesti viikossa.... Lihas erottuvuutta tulee kyllä erittäin helposti vaikka rasvaa löytyykin, mutta silti kintut kuitenkin ohuet ja tuos välis on ärsyttävä "lovi" XD ... No jospa vaan malttais odotella....
Tietääkö kukaan ketään yli 180 cm fitness mimmiä?

Täällä yksi pitkän huiskea! Pituutta myös n. 180cm, vartalo aikalailla alapainotteinen vaikken yläkropastakaan mikään riisitikku ole. Reisiin ja pohkeisiin kuitenkin huomattavasti helpompi saada lihaa, kuin esimerkiksi käsiin. Itse treenailen 3-jakoisella n. 4-5x/vk. Itselläni jalat kehittyneet parhaiten treenaamalla ne vain kerran viikkoon, mutta sitäkin kovempaa. Jos ei seuraavana päivänä sängystä nouseminen tee kipeää niin treeni on ollut liian löysä. :D Tsemppiä treeneihin! Kunnolla romua tankoon ja kyykkäämään niin kyllä ne kintut siitä turpoaa! ;)

Mulla on pituutta 182cm, ja reidet ja pohkeet on kun lätkäpelaajalla :D eli liha tarttuu alakroppaan aika hyvin. Itse treenaan jalkoja kohtuullisilla painoilla (kaikki toki on suhteellista) 1-2x viikossa, lisäksi pyöräilyä ja juoksua muutaman kerran viikossa. Sen kummempia vinkkejä en sinänsä osaa antaa, muuta kuin että kärsivällisyyttä tämä homma vaatii... :)

Mahtavaa että tulee lisää pitkiä ihmisiä, itse en ole edes 180+ mutta yli 175 kuitenkin, ei ole tullut pitkään aikaan mitattua.. Liittyy varmaan pituuteenkin kun tuntuu että syön kuin hevonen työkavereihin verrattuna ja silti painoindeksi ihan normiliikkujan lukemissa. Puntilla teen 1-jakoista, ruumiinrakenne alapainotteinen ja juoksu osaltaan rakentaa lihasta ja tuo rasitusta alakroppaan, niin paljon keski- ja ylävartalon liikkeitä ohjelmassa mulla. Kun on pitkä ja erottuu joka tapauksessa niin tulee huolehdittua, että ryhti on kunnossa. :)

Mielestäni pituudesta ei ole haittaa puntatessa. Itselläkin paria senttiä vajaa 180 cm.

Sain hyväksikoetun vinkin, jonka tässä jaan sinullekin: tee lyhyitä toistoja ja isoilla painoilla. Simppeliä, mutta toimii. Pitkät maratontoistot ja -sarjat voi unohtaa, jos haluaa isot jalat.

Lisäksi kannattaa huomioida, että on enemmän kestävyysurheilijatyyppinen, niin lihas ei välttämättä "tartu" samalla tavalla kuin niihin, joilla on toisenlainen kehotyyppi. Näistähän on tutkimuksiakin vaikka kuinka

Pituutta 179 cm, ja voin kertoa että reisiin varsinkin on vaikea saada massaa. Mutta voisi ajatella niinkin karkeasti, kuin että pitkällä on enemmän "täytettävää" kuin lyhyellä henkilöllä.... :D

Hmph. Olen 173, ja miellän itseni pitkäksi.. En tiedä kuulunko niinkään tähän ketjuun mukaan, mutta vastaan kuitenkin! Itselläni ei niinkään ole ongelmissa tuo jalkalihasten kasvu, sillä urheilulajia olen kilpailumielessä harrastanut jossa tarvitsi pomppuvoimaa. Mulla ongelma onkin ylävartalossa! Sitä massaa ei tule millään :D

Hmph. Olen 173, ja miellän itseni pitkäksi.. En tiedä kuulunko niinkään tähän ketjuun mukaan, mutta vastaan kuitenkin! Itselläni ei niinkään ole ongelmissa tuo jalkalihasten kasvu, sillä urheilulajia olen kilpailumielessä harrastanut jossa tarvitsi pomppuvoimaa. Mulla ongelma onkin ylävartalossa! Sitä massaa ei tule millään :D

Mulla sama homma. Mulla pituutta on 178 cm. Yläkroppa laahaa perässä.

Hyvä ketju! :)

Yläkroppa kanssa tulee perästä. 10 vuotta futista on tehnyt tehtävänsä ja kinkkua löytyy. En kyllä paljon suuremmilla painoilla tee kyykkyjä tai prässiä kuin lyhyemmät kaverini, mutta polvet eivät kestä kuin smithiä 50-60kg ja prässiä 140kg. Punnertaminen ja leuat ovat aivan hirvittävää, tuntuu ettei voimaa ole yhtään... Leuat ei mene ilman apua. Mutta kehitys koko kropassa on mielestäni ollut melko nopeaa, mutta ulkoisia muutoksia ei näy kyllä hirveen nopeesti.

Mua kiinnostaa paljonko lihaksikas habamimmi painaa? Missit nyt tunnetusti 175 cm painaa enintään 55 kiloa. Se kuulostaa absurdilta...

181cm/79kg

Täällä yks 181cm pitkä nainen ja mulla tuntuu ainakin vielä tulevan lihasta ihan tasasesti joka puolelle. Mutta katsotaan, muuttuuko tilanne kun salitreeniä rupee oleen takana enemmän ku 4 kk:tta. :) Mua kiinnostaa myös toi habamimmin paino. Nyt siis hukkaan läskejä ja yritän samalla pitää lihasmassaa yllä, paino tällä hetkellä 82kg ja oon aatellu että tavoite vois periaattees olla 72kg, mutta saattaa olla liian alhanen, koska mieluummin reilusti lihaksikas ku rimpula kukkakeppi. :D

Vaikeata sanoa onko vaikeampaa kuin lyhyillä, pidempää liikesarjaa joutuu tekemään kuin lyhyemmät mutta haittaaneko tuo. Itse olen saanut tasaiseti massaa ympärille (salitreeniä takana yli 10 vuotta). Peppu saisi olla pyöreämpi joten se kaipaa kovempaa treeniä. Olenkohan minä sitten se rimpula kukkakekeppi koska painoa on 64,5 kg ja pituutta 181 cm. Olen sairastellut viimeiset pari vuotta minkä takia paino putosi 68:sta 60 kiloon. Tämä vuosi alkaa näyttää paremmalta. Paino ei tunnu nousevan samoihin mittoihin missä olin pari vuotta sitten.

Tiedän, että pitäisi syödä enemmän (tästä saankin kuulla kotona) mutta pelkään, että kropan ongelmakohdat kasvaa jos tulee reippaasti pluskaloreita (=persus leviää :( ). Itse asiassa syön samalla tavalla silloin kuin olin painavampi. Ehkäpä ne kalorit pitäisi laskea uudelleen.

Täällä 180cm/76kg punttipirkko. Itselläni jalat on selkeästi lihasryhmä, joka ottaa treenin vastaan parhaiten lihasmassan osalta. Juontanekko juurensa myös tuonne salibandyaikoihin, who knows. Alarajat/perse myös osasto, josta rasvat lähtee viimeisenä. Suhteellisen tasapainossa kroppa kuitenkin on lihojen osalta, kun treenivuosia kertynyt useampia.

Itse olen treenannut niin 2-, 3- ja 4-jakoisillakin. Parhaiten näistä toiminut 3-jakoinen. Raskaat perusliikkeet, 5-10 toistot per sarja. Tähän kun ynnätään kunnon ravinto niin kyllä sitä lihasta rupeaa tulemaan, jos treeni vain on riittävän kovaa ja muistetaan levätä.

Ja mitä liikkeisiin tulee, niin kaikki liikkeet eivät vain kaikkien fysiikoille sovi. Tämä siis henkilökohtainen mielipide. Pitää siis opetella varioimaan ja hieman sukkuloimaan oman fysiikan mukaan.

Täällä puntteja kolistelee 181cm/73kg mimmi. On tullut käytyä salilla muutamakin vuosi enemmän ja vähemmän aktiivisesti, mutta viimeinen vuosi on vedetty ns. täysillä ja kaikki mitä irti itsestä lähtee. On tullut kokeiltua 2,3 ja 4-jakoista ohjelmaa ja itse teen tällä hetkellä jälkimmäistä eli 4-jakoista. Oon tykännyt kovasti ja itselle sopii treenin kierto todella hyvin. Toistot pyörii 6-15 sarjoissa riippuen treenin tarkoituksesta ja sarjoja teen yleensä 4. Ensimmäinen on lämmittelysarja ja loput 3 tehdään kunnon tekemisen meiningillä. :)

Mitä kehitykseen tulee niin yläkroppa on ehdottomasti se vahvempi puolisko. Käsiin olen itse erittäin tyytyväinen, mitä nyt olkapäihin voisi saada lisää lihaa ja muotoa. Alakerta laahaa selvästi jäljessä ja tän kanssa on yritetty kovasti taistella. Itse kuulun vielä niihin salimimmeihin, jotka ei niin välitä treenata jalkoja, mutta sitäkin enemmän jaksaisi hinkata yläkroppaa :face: Toki siis treenaan tasapuolisesti kaikkea, mutta jalat nyt vaan sattuu olemaan se heikko kohta ja niihin olen yrittänyt nyt panostaa..

Jalkojen kanssa, kun itselläkin hieman ongelmaa niin hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Täältä löytyy 181/76.. Salikärpänen on puraissut. Oikeastaan vasta viimeisen 6kk on tullut kunnolla uskallusta tarttua irtopainoihin ja treenaamisesta on tullut intohimo.. Janoan vinkkejä ja vanha ohjelmakin vaatii päivitystä. Ongelmana kropassa pidän alavartaloa, huh, reittä ja persusta löytyy. Lenkkeillyt olen aina (kävellen), mutta nyt aloitin juoksemisen. Toiveissa olisikin saada hyvä aerobinen tueksi saliharjoittelulle. Ja joo, pudottaa puolet tuosta persuksesta matkalle :face:

179cm ja 67kg. 1,5v sitten paino oli n. 60kg alimmillaan mikä oli aivan liian vähän ja eihän siihen mahtunu lihasta oikein yhtään. Rasvanahan tuo paino on on enimmäkseen kroppaan tullu, mutt hiukan lihastakin sinä sivussa toivottavasti. Ei haittaa vaikka paino tuosta kilon-pari nousisikin, koska lihasta saisi tulla vielä useempi kilo lisää (ja rasvaa vois sit vastaavasti ehkä se pari kiloa kadottaa).

Mutta niin, itse ketjun aiheeseen, niin en oo kyllä kokenu pituutta haitaks. Onhan suurin osa miehistäkin tän pitusia. :P Ehkä uskaltaisin väittää, että leuanveto on vähän vaikeempaa isommalle ihmiselle, ainakin itelle se on tosi vaikee, siis ettei oikein kehitystä tuu samanlailla kun joillekin tuntuu tulevan. Mutta muuten väittäisin et helpompaa mulla on salilla kun vähän reilu 150cm pitkällä kaverilla, jolle kaikki on aina liian isoa ja korkeeta ja mihkään ei ylety :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
185 ilmottautuu, enkä oo koskaa kokenut et pituudest ois haittaa salilla, ehkä hyötyy enemmänkin. Aika sopusuhtanen oon peilistä, mutta voimallises yläkroppa laahaa noin valovuoden pääst jaloissa. Toistaseks mennään SS:llä 2 kertaa viikkoon ( kolmasta ei yksinkertasesti jaksa jalkapallon ja telinevoimistelun lisäks..)

Telinevoimistelus pituudest onki sit vähän enemmän haittaa.. noh, toistoja toistoja niin kyl sekin sujuu :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom