"pitkän" DVD:n poltto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kparta
  • Aloitettu Aloitettu
Eli latasin DVD tiedoston joka on yli 7 gigan kokonen .iso tiedosto.

Mulla on noin puolisen vuotta vanha polttava DVD. Siis myydäänkö noin isoja tyhjiä DVD aihioita ihan joka paikassa esim. anttilassa vai mistä niitä saa?
Pitääkö neron asetuksissa olla jotain erikoista kun noin iso tiedostoa alkaa polttamaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no toi vaatii dual layer levyn ja sitä tukevan polttava dvd:n, porin seudulla en ole vielä nähnyt, mutta enpähän ole etsinytkään noita dl levyjä.
netistä saa tilattua, nierle.de on aika kattava sivu noista tuotteista. ja siihenhän mahtuu sitten 2x4.36 = yli 8gb (en osaa ynnätä enempää).

Dual-layer dvd:lle menee, levyjä saa monesta paikkaa, maksavat enemmän kuin yksikerroksiset ja polttavan aseman pitää tukea kaksikerroslevyjen polttoa.

edit. mrrrhh

jjj84 sanoi:
Dual-layer dvd:lle menee, levyjä saa monesta paikkaa, maksavat enemmän kuin yksikerroksiset ja polttavan aseman pitää tukea kaksikerroslevyjen polttoa.

edit. mrrrhh

Kiitoksia.

Tarkistin DVD aseman tyypin ja ton mun aseman pitäs tukea tota dual-layer settiä. Soitin anttilaan ja niillä oli hyllyssä heti levyjä, tosin hinta oli aika suolanen 8.90€/kpl. No emmä tarvikkaan kun yhen.
Pitää kokeilla heti alkuviikosta.

Kparta sanoi:
Eli latasin DVD tiedoston joka on yli 7 gigan kokonen .iso tiedosto.

Mulla on noin puolisen vuotta vanha polttava DVD. Siis myydäänkö noin isoja tyhjiä DVD aihioita ihan joka paikassa esim. anttilassa vai mistä niitä saa?
Pitääkö neron asetuksissa olla jotain erikoista kun noin iso tiedostoa alkaa polttamaan?
Jos kyseessä on video-dvd, niin voit kokeilla myös kutistaa pätkän DVD Shrink ohjelmalla. Eli periaatteessa pitäisi mountata .iso daemon toolsilla tai alcohol 120%, jonka jälkeen ajat tuon .ison DVD Shrinkin läpi, joka kutistaa tiedostot tuohon 4,7Gb kokoon. Eikä laatu silmämääräisesti tuossa prosessissa heikkene. Toinen vaihtoehto on tosiaan polttaa tuo iso dual layer-aihiolle.

Toi Shrink tekee ihan ok jälkeä, itse vetelen joskus leffoja 60% ja hyvältä näyttää. Tosin hifistit jo laattais tossa vaiheessa! ;-)

Kyseessä ei ole leffa vaan volvon joku navigaatio DVD, ni en usko että sitä pystyy mitenkään kutistella noilla ohjelmilla, kait:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom