Pitkän dieetin jakaminen osiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sms
  • Aloitettu Aloitettu

sms

Tarkoitus olisi dieettailla talven aikana, enkä haluaisi yhteen putkeen dieetata kovin pitkään, vaan olinkin ajatellut jakaa dieetin kahteen 12 viikon osaan, joiden välillä pitäisin 4viikon ylläpito/kevyen plussa-kauden.

Kysymys kuulukin, että mikä olisi järkevintä, edellä mainittu 12/4/12 vai 8/2/8/2/8, eli kolme dieettijaksoa joiden välillä kahden viikon jaksot ylläpito/kevyttä plussaa? Vai joku muu, mikä? 12-15 kg:n pudotus olisi kyseessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä aiot saavuttaa noilla ylläpito-/plussakausilla? Voimaa ei ehdi saamaan, lihasta ei ehdi saamaan, läskiä sen sijaan ehtii kerätä vaikka kuinka. Noissa pitää olla melko tarkkana. Mikäli meinaat, että pää ei kestä, niin ehkä sitten joku maltillinen jakso VOI olla paikallaan, mutta itse olen aina suosinut kunnon sikailua ja sen jälkeistä nestepöhökrapulaa, joka motivoi entistä enemmän.

Tosin nykyään olen sillä kannalla, että pitkäjänteinen laihdutus vaatii (ollakseen mahdollisimman helppoa) päivittäistä tyytyväisyyden tunnetta, siksipä IF (pätkäpaasto) ja suuret ateriat.

Päähän se nimenomaan on ainoa syy noihin taukoihin, olen aiemmilla dieeteillä huomannut, että aina siinä 10-11 viikon kohdalla alkaa dieettailu ahdistaa ja tällä kertaa olisi tarkoitus dieetata aiempaa enemmän läskiä pois, eli oikeasti kireäksi (tai ainakin rantakuntoon:rolleyes:) En usko että ihan hirveästi ainakaan läskiä kerkeää kertyä, kun tarkoitus on olla todellakin lähellä ylläpitokaloreita tai max 100-200kcal plussilla.

Siinä tapauksessa neuvon olemaan mahdollisimman pitkään dieetillä ja arvioimaan tilanne sitten, kun alkaa tuntua siltä että tauko tulee tarpeeseen. Jos 24 viikkoa aiot kokonaisuudessaan olla dieetillä, niin parikin taukoa voi tehdä ihan hyvää. Siinäkin tulee jo 2kk rasvanpolttovaihetta kerrallaan.

Eli siis henkisen hyvinvoinnin mukaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom