- Ikä
- 41
Pertti 123 sanoi:Siis onko sulla noin hurjat sykkeet pitkilläkin lenkeillä!!! Joku 110-140 tuntus paljon järkevämmältä. Itelläni tuottaa välillä tuskaa vetää 45 minuuttia noilla sykkeillä.
Juu kuten sanoin niin saatan vetää sen liian kovaa mut tuo oli vaan arvio kun en oo täydellä 3 tunnilla pitäny mittaria. Saatan arvioida sen vähän väärin kun lenkki on "väsyttäväyydessään " rankka niin näin jälkikäteen sen ajattelee ehkä sykkeeltään kovemmaksi kuin se on. Jos tarkemmin ajattelee niin en kyllä siinä hengästy juuri mut on se yli 135 varmasti. Sykehän on kuitenkin aika yksilöllinen ja mulla on aina ollu kovat sykkeet jopa "levossa" ihan kotona olla ollessa saattaa olla syke 70 mut sit ku menee makaamaan nii voi laskee 50. Jos oon hermostunu niin nousee 80 melko helposti. Juu ylikunnolta kuulostaa mut en oo ihan varma siitäkään kun jos pitää taukoa niin ei se aina laske. Koulu kuiteskin stressaa sen verran ;).
Mitotan siis enemmänkin sen lenkin tuntemusten mukaan kun itse ainakin oon lukenu montakin juttua siitä että se syke on aika huono mittari tuossakin. Tuon ylärajan arvioin noin korkealle siksi että teen joskus semmosia harjotuksia, että nostan vauhtia vasta lopussa "kilpa"-tasolle eli yritän irrottautua siitä n. kahden ja puolen tunnin aikana syntyneesta rutiinivauhdista. Viimenen puoli tuntia menee sit nopeempaa ku muu osa (tai ainakin yritys on näin) ja sykekin nousee sit korkeemmalle.