Itse olen havainnut vaparitreeneissä hyväksi pidemmän vastustajan kohdalla alasviennit etujalasta. Olen mattomiehiä, joten pitkät kaverit pystyottelussa ovat kerrassaan rasittavia vastustajia. Varsinkin jos vastustajan pystytekniikka omaani parempaa... Mutta perinteinen single-leg-takedown on nilkan/säären puolivälin korkeudelle tehtynä pirun vaikea torjuttava pitkälle miehelle. Riskinä tosin on se, että jää itse puoliguardiin, tai mikä on vielä kurjempaa, kaveri kiertää selän puolelle ja kuristaa...Pitkät vastustajat saavat sprawliin paljon enemmän painoa taakse/shoottaajan päälle, joten siksikin mahdollisten alasvientien tulisi kohdistua tarpeeksi alas tai vain yhteen jalkaan. Perinteinen polvien niputtaminen toki toimii kaadoissa ulottuvampiakin vastaan.
Clinchistä kaataminen on myös pirun vaikeaa jos vastustajalla on enemmän ulottuvuutta ja jos otellaan kehäköysiä vasten. Silloin vastustajan "taittaminen" selästä vaikeutuu eikä päällä saa työnnettyä.
Clinchistä kaataminen on myös pirun vaikeaa jos vastustajalla on enemmän ulottuvuutta ja jos otellaan kehäköysiä vasten. Silloin vastustajan "taittaminen" selästä vaikeutuu eikä päällä saa työnnettyä.