Pitääkö syödä enemmän ja mitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siiri*
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Vielä tulin esittämään tyhmän kysymyksen. Onko pizza lämpimänä ruokana kauhean pahasta? Kyseessä itsetehty, ohuella pohjalla, päällä ketsuppia, kinkkusuikaleita, tonnikalaa, ananasta ja juustoa.

Entäpä maksalaatikko?

Pistä siihen pohjaan vielä ruisjauhoja tai jotain muuta terveellistä viljaa vehnäjauhojen lisäksi niin pitäis olla ihan ok. Ai niin ja kannattaa tehdä noi kinkkusuikaleet itse, sillä kaupan valmiit kinkkusuikaleet on miltei 50 % rasvaa ja tietty ton juustonkin siihen päälle voi valita jonkun kevyemmän lajin.
Maksalaatikkoa tuskin kukaan jaksaa vetää niin paljon, että se olisi jotenkin vaarallista...

laita pizzapohjaan vaikka spelttivehnäjauhoja ei paljon makueroa tavalliseen vehnään mutta paljon terveellisempiä. oletko maistanut esim. arlan 5% juustoa taisi olla delite, itse ainakin tykkään ja kinkkusuikaleet saa viipaloimalla joitain vähärasvaisia leikkeleitä

Ei nyt yhtään millään pahalla, mutta kaikille uusille mimmeille tiedoksi: Sivun ylälaidasta löytyy mustasta palkista HAKU, jota kannattaa käyttää ahkerasti (Kirjoittamalla vaikka osan sanasta ja * perään niin löytyy useampia vaihtoehtoja). Löydätte MONIA todella kattavia keskusteluja aiheista, joihin kaipaatte lisää tietoa. Myös treeni ja ravinto -puolta kannattaa lukea ahkerasti, sillä miehillä ja naisilla toimii aivan ne samat jutut lihaksen kasvatuksessa (ja myös dieetissä yleensä). Sivun alalaidasta taas löytyy useita lisäsivuja joita selaamalla löytyy ihan satavarmasti vaikka mitä muitakin keskusteluja, ei siis vain dieettijuttuja. Nämä tässäkin threadissa kysellyt asiat ovat aivan niitä perusjuttuja, jotka kannattaa todella painaa sinne pääkoppaan. FAQ (usein kysyttyä - löytyy etusivun alapuolelta) on myös erittäin hyvä lukea läpi. Itsekin selailin jo punttimimmit.da.ru- aikoihin palstaa ja siirryin myöhemmin pakkikselle ja rekisteröidyin kun olin jo useita kuukausia lukenut asioita läpi (ei tietty tarvii niin kauaa lukea enneku alkaa kyseleen ;) ). Tämän jälkeen kyselin sitten eteenpäin... Jossain vaiheessa sitä pystyi sitten alkaa itsekin neuvomaan kun jutut oli jo hyvin päässä ja itsekin toimiviksi todettu :)

Täytyy kyllä sanoa että täällä mimmien puolella jaksetaan aivan hämmästyttävän hyvin kertoa niitä ihan samoja juttuja uudelleen ja uudelleen (siis ihan muutamankin päivän välein) - eli propsit siitä, mutta uskon että myös oma-aloitteisuutta arvostetaan! :)

Asiaa Trinityltä :thumbs:

Ja sitten tuohon pizzakysymykseen: Meidän perheen "terveysfasisti"versio pizzasta on sellainen, että taikinaan laitetaan 1/3 vehnäjauhoja (pakko laittaa, leipoutuvuuden takia), 1/3 ruisjauhoja ja 1/3 soijaisolaattia (eli siis ihan tavan soijaprodejauhetta). Täytteeksi sitten usein jauhelihaa, tonnikalaa, sipulia ja tomaattia, maustetaan hyvin ja päälle juustoraastetta. Kevytjuustotkin ovat ihan päteviä, mutta itse käytämme usein mustaleimaemmentalia, kun se aivan ylihyvvee :kuola: :nolo: Tuo täyte - juustoa ja tomaattiviipaleita lukuunottamatta - sekoitetaan siis "mössöksi", ei kovin herkullisen näköistä sinällään, mutta so not, tomaatin ja juuston alle se peittyy kumminkin :D

Täytteeksihän voi laittaa melkeinpä mitä vain, mutta toki ne kaikkein rasvaisimmat vaihtikset kuten metwursti, salami, kebablastut tms. kannattaa ainakin arkipizzasta unohtaa.

Gillyanne sanoi:
Täytteeksihän voi laittaa melkeinpä mitä vain, mutta toki ne kaikkein rasvaisimmat vaihtikset kuten metwursti, salami, kebablastut tms. kannattaa ainakin arkipizzasta unohtaa.

Varoitus: kevytjuustojen kanssa kannattaa olla tarkkana, koska ne kuivuvat nopeammin kuin rasvaiset. Ja jos metwurstista pitää, HK valmistaa 9% kevytmetwurstia, joka on tosi hyvää! Myös tonnikala-jauhelihamössö on oikein hyvää pizzassa, Gillyannen tapaan sekoitettuna. :)

Moi! Ajattelin läjäyttää tähän mun perus ruokavalio rungon, mitä sanotte.Siihen päälle 3krt viikossa salilla.

9 kpl vaasan ruispaloja. Päälle aina kaksjuustopalaa(oltermanni) ja kaks palaa venäjän meetvurstia

Yks lämminruoka (joko kaupan saarioisen lasagne tai ite tehty kana ja riisi)

Montalasia maitoa ja kahvia.

Muutama keksi ja 1 rasia keltasta tervaleijonaa

Joku kerta viikossa sit karkkia tai jotain hyvää.

Reenipäivinä, ennen reeniä banaani ja reenin jälkeen 1l palautusjuomaa.
Ja reenin aikana urheilujuomaa tai vettä.

Aika ykstoikkonen, mutta mä en oikeen perusta ruoasta ja sen tekemisestä. Syön kunhan elän. Ois helppoa kuin ois joku tietty päivän menyy joka sisältää kaikki protskut ja hiilarit ja vitamiinit niin pistelis vaan poskeen, eikä kaupassakkaan tarvis miettiä että mitä ostais :)

Onko jollain jotain TOSI hyvää päivän menyytä jolla pysyy hengissä ja joka ois tehty helpoista peruselintarvikkeista eikä niiden valmistamiseen tarvita mitään ihmeitä. Ja joka täyttäis päivän tarvittavat vitamiinit, proteiinit, hiilarit ja rasvan.

oulu-20 sanoi:
Moi! Ajattelin läjäyttää tähän mun perus ruokavalio rungon, mitä sanotte.Siihen päälle 3krt viikossa salilla.

9 kpl vaasan ruispaloja. Päälle aina kaksjuustopalaa(oltermanni) ja kaks palaa venäjän meetvurstia

Aika ykstoikkonen, mutta mä en oikeen perusta ruoasta ja sen tekemisestä. Syön kunhan elän. Ois helppoa kuin ois joku tietty päivän menyy joka sisältää kaikki protskut ja hiilarit ja vitamiinit niin pistelis vaan poskeen, eikä kaupassakkaan tarvis miettiä että mitä ostais :)

Onko jollain jotain TOSI hyvää päivän menyytä jolla pysyy hengissä ja joka ois tehty helpoista peruselintarvikkeista eikä niiden valmistamiseen tarvita mitään ihmeitä. Ja joka täyttäis päivän tarvittavat vitamiinit, proteiinit, hiilarit ja rasvan.

Näin aluks tuntuu olevan aika hiilarivoittoinen toi sun menuu... :eek: leipää syöt todella paljon ja sit vielä noi karkit ja keksit. Juusto ja meetwursti kannattais ainakin vaihtaa vähärasvaiseen (elleivät jo ole) Ainakin kannattais lisätä proteiinia sekä kasviksia/vihanneksia ja hedelmiä..yksi banaani ei todellakaan riitä! Proteiinia voi lisätä esim siten, että laitat ton lämpimän ruoan sekaan purkin raejuustoa. Myös rahkat kävis hyvin välipalaksi.
Kana ja riisi kuullostaa ihan hyvältä...myös tonnikalasta voisit tehdä jotain, esim pastaa. Kannattaa myös huomioida hyvät rasvat, eli niitä saat esim oliivi- ja rypsiöljystä.

oulu-20 sanoi:

Anteeksi nyt, mutta tuo ruokailusi näyttää ainakin meikäläisen silmiin aika ankealta. Tuskin saat tuosta tarpeeksi proteiinia (riippuu tietenkin siitä, miten paljon juustoa leivillesi laitat, mutta epäilen kyllä vahvasti joka tapauksessa), hyvät rasvat (öljyt) puuttuvat kokonaan, kuten myös hedelmät ja vihannekset. Tervaleijonat ja keksit pois päivittäisestä ruokavaliosta, tuhoat vain hampaasi jatkuvalla pastillien syönnillä. Millainen tuo palautusjuomasi muuten on, valmis sekoitusko, vai sotketko sen itse proteiinijauheesta ja maltodekstriinistä?

Ruoanlaitto ei oikeasti ole mikään ameriikantemppu, ja kerralla voi ihan hyvin valmistaa vaikka kymmenen litran kattilallisen murkinaa, jota sitten popsit pitkin viikkoa. Luepa täältä mimmipuolelta ketju "Mitä söit tänään/eilen?", siellä on paljon hyvin esimerkkejä järkevästä syömisestä!

Juu kyl mä tiedän että tossa mun ruokavaliossa on paljon muutettavaa niin että se ois terveellinen. Mut mä en tiedä missä muodossa mä esim vihanneksia vedän naamaan koska mä en tykkää niistä paljaltaan. Olen aika nirso. Mutta toi raejuusto ja rahka pitää ottaa valikoimaan. Kiitos vinkeistä!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Siitä se sitten lähtee.. :thumbs: mäkään en oikeastaan pidä vihanneksista noin paljaalteen, mutta ruoan sekaan sekoitettuna kyllä menee! (esim. kana-riisi-vihanneswokki..NAM!) Joskus laitan myös pakastevihanneksia, nehän on kätevästi jo paloiteltu! Ja tosta rahkasta vielä...jos vain mahdollista, kannattaa suosia niitä maustamattomia (esim Ehrmann, Pirkka tai Valio)koska niissä on enmmän proteiinia kuin valmiiksi maustetuissa. Rahkan voit sitten maustaa esim pakastemarjoilla, ananasmurskalla, hedelmillä jne. Itse suosin rahkan seassa Funlight-mehutiivistettä, koska siinä ei siis ole ylimääräisiä kaloreita... :D

oulu-20 sanoi:
Juu kyl mä tiedän että tossa mun ruokavaliossa on paljon muutettavaa niin että se ois terveellinen. Mut mä en tiedä missä muodossa mä esim vihanneksia vedän naamaan koska mä en tykkää niistä paljaltaan. Olen aika nirso.

Onneksi ihmisen makutottumukset kyllä muuttuvat ajan myötä, jos niille antaa siihen mahdollisuuden. :)

Tuskin kuitenkaan kaikkia hedelmiä ja vihanneksia inhoat? Tytteli antoikin jo hyvän vinkin pakastevihannesten sekoittamisesta ruokaan. Entäpä omenat, appelsiinit, porkkanat? Syö joka ruokailukerralla omppu tai porkkana, siitäkin tulee jo ihan kelpo määrä tuoreravintoa. Ja leivän päälle juuston ja makkaran lisäksi kurkku- tai tomaattisiivuja.

Itsellänikin on tuo tuorepuoli vähän hakusessa, lähinnä allergioiden takia, eli valikoima on melko suppea. Esimerkkejä mun ratkaisustani: salaattia aina lounaalla. Öljypohjaisesta kastikkeesta saa hyviä rasvoja ja ne peittävät makua jos ei siitä pidä. Leivän päälle aina leikkeleiden lisäksi kurkkua/ tomaattia/ paprikaa. Raejuuston syön usein appelsiinipalojen kanssa, herkkua! Omenaa ja banaania voi silputa esim. jogurtin tai rahkan joukkoon ja vihanneksia on kiva dippailla sipsien sijaan. Syökää ihmiset herneitä, porkkanoita ja omenoita minunkin puolestani...:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom