Pistävä rintakipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Su-Su
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nii, elikkä. Ei tunnu koko ajan vaa aina välillä vaa pistää, useammin vasemman rintalihaksen kohalta, joskus oikeen. Ollu jo sellasen pari-kolme viikkoo. Voiks olla vaa jotain lihaskipuu, ettei sentää sydämes mitää..? Ku sitä tuntuu mun mielest silloki ku en oo rintaa vähää aikaa treenannu.. Vaikka varmaa voi mennä jumii muustaki liikunnast, ku suoraa rintatreenist..?

Mulla samaa ongelmaa ja johtuu puhtaasti siitä että toimistotyöläisenä rinta menee jökkiin koko ajan ja rintalihakset on piukkana (ihanaa tehdä töitä kannettavalla tietokoneella kun ergonomia on p****stä). Mut on lisäks tehty jostain kumista niin että yliliikkuvuutta on joka paikassa enkä saa oikein mitenkään niitä venyttämällä auki. Kerran kuussa käyn mun "poppatohtorilla" joka hoitaa ne auki. Leikki-ikäisen ajoittainen kantaminenkin vaikuttaa mulla.

Itsellä pistävä rintakipu johtuu lähes aina yläselän lihasten kireydestä.

Eli kun yläselkä/ hartiat on kireellä, ne painaa kylkiluiden välistä eteen kulkevia hermoja, mistä särky sitten luultavammin mulla on johtunu.

Täällä kanssa rintapistelyä ollut jo viime syksystä asti. Lääkärissä tutkittiin ja lääkäri epäili tukirankaperäiseksi kivuksi.. Eli luultavasti johtuu kylkiluuvälilihasten "krampista", suositeltiin fysioterapiaa, mut enpä ole saanut aikaiseksi mennä kokeilemaan.

Mullaki alko eilisen salitreenin jälkee pistää rintakehään ku vetää kyynerpäät taakse ja rinnan etee, mistä mahtaa johtua? Ja vielä tonein kysymys samaan syssyyn. Dippipunnerruksissa välillä tuntuu myös pistävää kipua rinnassa taikka olkapäissä voiko millään tavalla ehkäistä tuota kipua?

Itselläni ollut pistäviä ja vihlovia rintakipuja vasemmassa rinnassa noin puoli vuotta. Ilmeisesti tiezen oireyhtymä. En tiedä paraneeko koskaan. Olen syönyt useita tulehduskipulääke kuureja ja saanut kortinoni piikin rintaan mutta ei vaan auta.

Tämän vaivan kanssa on vaan opittava elämään.

Back
Ylös Bottom