Pistävä kipu rinnassa, vasemalla puolella

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä nyt on pari päivää ollut hyvin outo kipu rinnassa.

Kipu ilmaantuu suurimmaksi osaksi pään liikkeen kanssa, elikkä kun esim katsoo taakse, taikka alaspäin (myös esim kun rinta menee eteenpäin)

Itse rintalihaksessa ei tunnu olevan kipua, eli treeni onnistuu tosi hyvin ja melkeempä paremmin kuin koskaan.

Kipu on polte/pistävä kipu vasemman puolen rinnassa, about 4cm rinnasta leukaa kohti (elikkä vähän ylös ja keskemmälle)

Onko kellään pakkislaisella kokemusta tälläsestä?

Lääkäriinkö?

Ja koitin hakea mutta ei löytynyt mitään. :(

Kiitos etukäteen!

Mulla oli aikonaan samanlaista. Kävin akupunktiossa ja se autto jonkin verran. Sitte myös "nauksauttelen" selkää välillä kun meinaa tulla uudestaan.

Eihän se kipu kohdistu kuitenkaan solisluun liitoskohtiin? Jos "naksauttelu" tai rankempi venyttely auttaa alkuperästä kysyjääki ni suosittelen oikeeta urheiluhierojaa joka osaa aukoa myös rintarangan lukot...

Itellä ilmaantui intissä sama vaiva. Lääkäri hoiti akupunktiolla pari kertaa, mutta siitä en huomannut olevan paljon apua. Neuvoi vielä kepin kanssa tehtävän venytyksen, joka venyttää rintarankaa kiristävää lihasta selässä. Tuon venytyksen avulla kipu pysynyt kokonaan pois.

Joku niskan nikama tai solisluun liitoskohta on varmaan vähän sijoiltaan ja hermosäikeet sen takia pinteessä tms, itsellä oli sama vaiva kuukausi sitten. Kävin kiropraktikolla normihuollossa joka huomasi heti että solisluussa on jotain omituista käden puolella ja se rusautettiin paikalleen eikä ongelmaa ole ollut sen jälkeen. Oireet oli rinnassa/kyljessä oleva kipu joka riippui hiukan käden ja enemmän pään/niskan asennosta asennosta.

Terve! Oli pakko tulla kirjoitteleen tänne ja toivottavasti on oikeassa osotteessa.

Mulla on jonkin aikaa vaivannu keskellä rintalastaa sellanen rusahtelu venyteltäessä mutta en näe sitä ongelmana. Eilettäin huomasin salilla käydessä (selkää reenatessa), kun satuin sarjatauolla jännitteleen tissilihoja, että vasen lihas, sen oikeaan laitaan sattuu ihan vitusti, joka sitte säteilee ympäriinsä rintalastaa (mutta lähinnä lihaksen ympärille). Oikean rintalihaksen jännittely ei tuota ongelmia. Myöskin kumartaessa huomaan semmosen kipeän "paineen" tuossa rintalastan keskellä ja hitusen vasemmalla. Ihmetyttää, että miksei ite lihas ole kipeä.

Osaisiko joku antaa edes pientä vihiä asiasta, ennen ku alan lekuria tavotteleen, kiitos!

Mulla ylätaljassa isoja painoja heilutelles naksahti rinnassa silleen ikävän tuntusesti joka on nyt tuntunut kipuna siitä asti mm. leukoja tehdessä ja esim käsiä pyöritelles se saattaa naksuu. Mikähän on?

Back
Ylös Bottom