Pistävä kipu niskassa kyykätessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tikku L
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiennyt minne postata niin ajattelin tehdä uuden threadin.

Eli tänään tuossa salilla olin ja jalkapäivä oli menossa.
Normaalisti lämmittelin ensin ja sitten lisäilin painoja, olen vasta alottelija joten kyykkäilin 70kgllä, sitten toinen kymmenen sarja kun oli menossa ehkä noin puolessa välissä alkoi yhtä äkkiä sattumaan niskaan ja pään takaosaan (?)aivan törkeästi.
Ei ole ennen ilmennyt mitään tällaista, niin ajattelin kysyä onko kellekään käynyt vastaavaa?
Että onkohan tanko vaan painanut jotain hermoa vai mikä oli vikana?
Koska omasta mielestäni tekniikka oli ihan hyvä, ja tanko samalla paikalla kuin ennenkin..
Ja kuitenkin sattuu vielä jonkin verran näin useammankin tunnin jälkeen niin ei oikein haluttaisi joka kerta samaa kokea..

Kiitos etukäteen vastauksistanne!

Luultavasti kyseessä on ns. ponnistuspäänsärky. Hyvin tavanomainen ongelma aloittelevalla treenaajalla ja toisaalta myös pitkiltä tauoilta palaavilla. Liittyy epäkkään ja niskan lihasten jumiutumiseen jolloin ne saattavat puristaa alueen hermoja, jolloin esiintyy voimakasta päänsäryn tyyppistä kipua. Ilmenee usein juuri kyykyssä, jossa tangon paine pahentaa tilannetta ongelma-alueella. Haulla löytyy asiasta enemmän mutta itse sain aikoinaan tuon varsin ärsyttävän vaivan lähtemään parilla urheiluhierojan käsittelyllä, plus hartianseudun omatoimisella venyttelyllä. Alkoi mullakin oireilla kyykyssä mutta kehittyi parin viikon kuluessa niin pahaksi, että jopa jalkaprässin ja ylätaljan tekeminen oli vaikeaa.

edit.
Jos homma ei ratkea noilla konsteilla(hieronta ja venyttely), niin lääkärissä käyntikään ei liene tyhmä ratkaisu.

Kiitoksia paljon, tuota se siis luultavasti on.
Ja tosiaan löyty tuolla haulla lisää tietoa, en vain tiennyt ensin millä nimellä etsiä..
Mutta sellaista en löytänyt että mitenkä pitäsi tehdä treenin suhteen nyt?
Vetää vaan äärirajoille niin kauan kun pää kestää vai suosiolla pitää taukoa isommista jalkaliikkesitä jonkin aikaa?

Ja kiitos vastauksestasi!

Back
Ylös Bottom