pistävä kipu kyljessä, mistä kysymys?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mulla on aika ikävä vaiva tuossa kyljessä ja kaipaisin apua

vähän taustaa: kaksi viikkoa sitten treenasin breakdancetreeneissä käsilläkävelyä aika intensiivisesti ja sain tuosta kyljistä ja alaselästä lihakset kipeiksi, varmaan jotain sellaisia lihaksia joita ei oo aiemmin käyttänyt. no, ei siinä mitään, lihaskipuhan on ihan normaalia ja tää tuntu ihan terveeltä lihaskivulta. mut viikko sitten ku pelattiin futsalia niin jouduin lopettaa pelit kesken ku tuo breikatessa kipeytynyt kylki tuli niin hemmetin kipeeksi ja se kipu ei oo hellittäny vieläkään.

se kipeä kohta on siis tuossa vasemmassa kyljessä kylkiluiden kohdalla ja rasituksessa kipu leviää myös vatsaan. kellään tietoa mistä on kysymys ja mikä auttais? tää kipu ei siis oo tullu mistään tällistä. levosta ei oo paljoa hyötyä ollu :(

ei oo venähdys eikä revähdys kun ei missään vaiheessa tuntunu mitään sellasta kipua. mut jossain lihaksissa tää on kun ei tää luissakaan oo.

Helpoin tapa välttää turhat huolet on mennä lääkärille. Turha sitä kivun loppumista on odottaa, kivun syyt kannattaa selvittää kun ne tulevat esiin. Helpompi selvittää taustat lekurille kun vielä muistaa. Vaikkei levosta hyötyä tunnu olevan, niin vähemmän haittaa siitä on kun rasituksesta useimmissa tapauksissa.

mountainer sanoi:
ei oo venähdys eikä revähdys kun ei missään vaiheessa tuntunu mitään sellasta kipua. mut jossain lihaksissa tää on kun ei tää luissakaan oo.

Ei se sitä tuntunutta kipua katso. Varsinkin jos harrastaa sellaista ruumiinkäyttämistä mitä kuvailet ekassa viestissäsi, niin en yhtään ihmettelisi, että venähdys/revähdys olisi tullut ja jäänyt huomaamatta silloin.

Jos tapahtumasta on pari viikkoa ja siinä välissä olet ehtinyt palloakin potkimaan, niin lepoa hoidoksi et ole vielä kokeillut. Itselläkin ollut useammin kuin kerran kyljen seudussa venähdyksiä/revähdyksiä (saatu hojohojossa huomaamatta) joiden täysi paraneminen vei kumminkin viikkoja.

intercostaali-neuralgia

heti lääkäriin ja tehokkaat kipulääkkeet ettei kipu kroonistu..sitten olet kusessa..intercostaali neuralgia tarkoittaa kylkivälihermon kiputilaa, hermopinnettä tai revähdystä. Itse sain moisen 1992 ja kroonisen kivun kaupan päälle kun lääkärit ei tajunneeet ajoissa mistä on kyse. Nykyään käytän kipustimulaattoria ja huumeresepti-särkylääkkeitä, opiaatteja tarvittaessa joten voi olla kyse todella vakavasta asiasta..kerro tämä minun tapaus jos eivät meinaa ottaa kipua todesta, se EI riitä että röntgenkuvassa ei näy vammaa, se voi hyvin olla pehmytkudoksissa

kävin tänään YTHS:n yleislääkärillä. se vähän kyseli kysymyksiä ja hiero minua mahasta ja totesi että todennäkösesti lihasperäistä kipua ja määräs buranaa. anto vielä lähetteen röntgeniin. kai siellä voi käydä vaikkei sieltä varmaan mitään löydy mut voi ainakin sulkea jotain syitä pois.

Autaako burana ?

mountainer sanoi:
kävin tänään YTHS:n yleislääkärillä. se vähän kyseli kysymyksiä ja hiero minua mahasta ja totesi että todennäkösesti lihasperäistä kipua ja määräs buranaa. anto vielä lähetteen röntgeniin. kai siellä voi käydä vaikkei sieltä varmaan mitään löydy mut voi ainakin sulkea jotain syitä pois.

Jos burana auttaa, niin tulehdusperäistä...jos ei auta niin se on hermoperäistä ja vaatii aivan erilaiset kipulääkkeet, vähintään Panacod, siinä on codeiinis joka auttaa hermokipuun

Back
Ylös Bottom