Pistää polvesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauskis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän mahtaa olla vialla kun melko usein (tosin ei aivan joka kerta) etenkin kyykkyä/jalkaprässiä tehdessä vasemman polven vasenta reunaa rupeaa pistämään niin maan perkeleesti. Tuntuu kuin joku työntäisi jotain piikkiä sinne. Fiilis tulee varsinkin nosto/työntövaiheessa. Joskus sarjan saa tehtyä hyvin loppuun irvistämällä, joskus on pakko jättää kesken. Onko tämä joku yleinen punttaajien vaiva? Jalkatreeniä en ole edes tehnyt paljoa ja vieläkin vähemmän raskailla painoilla, eli siitä sen ei pitäisi johtua. Onko jalkaterien asennolla kyykyssä/prässissä vaikutusta esim. polvien rasitukseen, kannattaako kääntää ne hieman ulospäin tms.

Jos joku sattuu niin maan perkeleesti niin ite noudatan lähinnä kahta vaihtoehtoa:

1. Mene lääkäriin, mieluiten kyseisen alueen spesialistille. Maksaa kenties, mutta ainakin saat suht varmaa tietoa arvauskeskuksen sijaan.
2. Älä tee sellaisia liikkeitä missä sattuu. Jos sattuu kaikissa kyykky tms. liikkeissä niin ks. kohta 1.

Onko kipu polven etu- vai takaosassa? Sanoisin että kipu johtuu polven nivelessä olevasta ruston kappaleesta tai ristisiteen vaurioitumisesta.

Ennen lääkäriin menoa voit tietenkin kokeilla käyttää neopreenitukia (lämmittää ja tukee polvea) ja mahdollisesti ottaa kuuriluontoisesti glukosamiinisulfaattia jonka pitäisi korjata/lisätä rustokudosta.

Itellä on myös jonkin näkösiä onglemia polvessa, mutta reenissä ne ei haittaa kunhan lämmittelee hyvin ja pitää polvisiteitä kovissa sarjoissa. Heti jos ei lämmittele kunnolla nii huomaa että ei pysty kunnolla reenaamaan.

Jos pistää, älä tee. Mä olen huomannut etten voi juosta lyhyttäkään lenkkiä jalkatreeniä edeltävänä päivänä, koska asfaltilla juokseminen ei tee polvilleni hyvää. Kerran tai kaksi olen jättänyt kyykyt tekemättä kun on alkanut pistää polveen, onneksi vasta viimeisissä sarjoissa.

Onko kenelläkään ollut sellaisat ongelmaa, että pohkeita tehtäessä alkaa kiristää jalkapohjasta? Sattuu muuten ikävästi.

Evil Joe sanoi:
Jos pistää, älä tee. Mä olen huomannut etten voi juosta lyhyttäkään lenkkiä jalkatreeniä edeltävänä päivänä, koska asfaltilla juokseminen ei tee polvilleni hyvää. Kerran tai kaksi olen jättänyt kyykyt tekemättä kun on alkanut pistää polveen, onneksi vasta viimeisissä sarjoissa.

Onko kenelläkään ollut sellaisat ongelmaa, että pohkeita tehtäessä alkaa kiristää jalkapohjasta? Sattuu muuten ikävästi.

Tuttua on noi kaikki. Juoksemista jos haluaa harrastaa, niin ei etenkään asfaltilla, se on Janne Holmeenillel suunnattua touhua, ei yli 50kiloisille.
Välillä siellä jalkapohjissakin kiristä, mutta pientä venyttelyä vaan sinnekin, niin sujuu baremmin. :)

Vaihtoehtoja on noin n+1 kappaletta. Mutta olettaen, että polvessasi ei ole mitään vanhaa vammaa, etkä ole 50-v ruumillista työtä koko ikääsi tehnyt äijä, niin tod näk ei mitään hirveän vakavaa, mutta mahdotonta sanoa mikä vaivaa, kun vaihtoehdot on väliltä "kaikki siteet paskana" (<- epätodennäköinen) tai jännekiinnityskohdan ärsytys (<- hieman todennäköisempi).

Back
Ylös Bottom