Pirtelöä aamu-/välipalaksi

Aamuisin tulee töihin lähtiessä usein niin kiire, ettei välttämättä kerkeä syödä mitään kiinteää ruokaa ollenkaan, tai sitten heti aamulla sängystä noustessa mikään ei vain yksinkertaisesti kummemmin maistu. Massaa kuitenkin kun pitäisi saada, ja kun tehosekoitin löytyy, niin ajattelin, että jos keksisi jonkun ravitsevan pirtelön, jonka voisi aamulla huitaista esim. työmatkalla autossa naamariinsa. Ja mikseipä samoja systeemejä tietysti voisi käyttää myös välipaloina, mutta aamupalaksi ensisijaisesti kaipaisin joitakin hyviä pirtelöreseptejä. Mieluummin edullinen hinta ennen hyvää makua, muttei nyt silti mitään neuvostoliittolaisen ydinjätteen makuistakaan :)

Search ei ainakaan "pirtelö"-hakusanalla löytänyt mitään, tai sitten en vaan osaa.

Itse suosin seuraavanlaista aamupalaa:
80g Elovena
10g leseitä
10g pellavansiemenrouhetta
10g öljyä
100g pakastemansikoita
1 banaani
1prk ehrmann
30g funlight
~150g vettä

Blenderi huutamaan smoothieasetuksella noin 1min
nauti :)

Terve kaikille, muutaman kuukauden oon tätä foorumia lukenut ja saanut parasta mahdollista aloittelijan tietoa ravintoon ja treenaukseen. Piti vaan ekan postauksen yhteydessä mainita ja kiittää! :D

Itselläni on aika samanlaiset perushedelmäpirtelöt kuin monella muullakin tuossa em. threadissa. Mutta tärkeänä pidän sitä että viskaa ensin pohjalle kourallisen jääpaloja jotta pirtelö on samantien nautittavan kylmää.

Tämmöistä tulee väsättyä lähes joka päivä:
-jäitä
-2 x banaani
-250 g ehrmann tai milbona
-loraus rasvatonta maitoa
-hedelmäjogurttia
joskus myös:
-kaakaojauhetta
-kananmuna tai pari
-banaanin sijasta lohkottua omenaa

Varsinaisia kuitupitoisia ateriankorvikkeita en ole vielä tehnyt, mutta kai senkin aika joskus tulee. On meinaan niin helppo vaan sotkea kaikki hyvä keskenään, kaataa shakeriin ja ottaa matkaan.

Hyvä ja helppo pirtelö.

Banaani
1dl suklaa heraa (ite käytän whey1)
Rasvatonta maitoa
Kuitupitoisia kaurahiutaleita

Sekaisin, naamariin ja on hyvää.

kauraleseitä ,maitoa, kalnmaksaöljy, hedelmiä, kanamuna, ja c- vitamiini poretabletti... namps :p

Tuo ei voi olla kovin namps. Tuo kalanmaksaöljy nimittäin maistuu varmasti läpi tuolta :eek::urjo:

Itsellä ollut jo varmaan vuoden käytössä seuraavan tyyppinen aamupala pirtelö, saattaa tosin vähän vaihdella fiiliksen mukaan. Mutta pääraaka-aineet on elovena ja rahka. Joskus sekaan menee jotain heraa, jogurttia, raejuustoa tai mitä nyt sattuu käteen osumaan kaapista.. Siihen päälle kuppi kahvia, vitamiinit ja kohta salille.

Tehosekoittimeen seuraavat:
80g elovena
3 kananmunaa
purkki rahkaa
40g soijarouhe
joku hedelmä, esim banaani tai omena TAI purkki ananasmurskaa
tuore mehua

Maistuu aika neurtaalille. Ja siis tuo on mun dieetti aamiainen, bulkilla sitte vähän kaikkea lisää.

Ite olen laittanut sekaisin:

-kaurahiutaleita
-purkki rahkaa
-loraus maitoa
-pari ruokalusikallista rypsiöljyä
-funlightiä tai banaania yms. mausteeksi

Pari leipäviipaletta lisukkeeksi.

Meikä on jo vuositolkulla nauttinut seuraavanlaisen "coctailin" aamuisin:

- ehrmann maitorahkaa 250g
- kaurahiutaleita 1-2 desiä
- mehukeittoa 1-2 desiä
- maitoa 1-2 desiä
- Sekaan olen laittanut myös kuituja ja joskus esim. jogurttia.

Ei mene kuin muutama minuutti tekemiseen ja nauttimiseen, on se sauvasekoitin vaan kätevä peli;)

Tuo ei voi olla kovin namps. Tuo kalanmaksaöljy nimittäin maistuu varmasti läpi tuolta :eek::urjo:

Itsellä ollut jo varmaan vuoden käytössä seuraavan tyyppinen aamupala pirtelö, saattaa tosin vähän vaihdella fiiliksen mukaan. Mutta pääraaka-aineet on elovena ja rahka. Joskus sekaan menee jotain heraa, jogurttia, raejuustoa tai mitä nyt sattuu käteen osumaan kaapista.. Siihen päälle kuppi kahvia, vitamiinit ja kohta salille.

Tehosekoittimeen seuraavat:
80g elovena
3 kananmunaa
purkki rahkaa
40g soijarouhe
joku hedelmä, esim banaani tai omena TAI purkki ananasmurskaa
tuore mehua

Maistuu aika neurtaalille. Ja siis tuo on mun dieetti aamiainen, bulkilla sitte vähän kaikkea lisää.

Totta. kyllähän se pikkasen läpi maistuu, en siitä niin välitä kun on siihen jo tottunut.:hyper:

-Vettä
-kaurahiutaleita
-rahka
-funlight
-kanelia

Helppo,nopea ja kohtuu hyvää.
Aamiaiseen ei käsittääkseni pidä laittaa rasvaa, koska hiilihydraatit ja rasvat kannataa syödä eri aterioilla. Vaikuttaa läskin kertymiseen.

Itse oon syöny bulkilla seuraavanlaisen setin:

-Banaani
-Ehrmann purkki
-Maito 3 dl
-Kaura tai 4 viljan hiutaleita 1,5 dl
-1-1,5 rkl kaakao jauhetta

On muuten sairaan hyvää. Oon huomannu että eri laite tekee eri makusta, parasta ollu "oikealla" blenderillä. Mutta miten tota voi syyä dieetillä? Ihan hyvin? Meneekö hifistelyksi jos jättää banaanin pois? :david:

Perkule olipa hyvä että osu ko. threadi eteen.. Normaalisti kaurapuurot + ehrmannit ja maidot ei maistu yksinään aamusin ollenkaan. Pirtelönä maistuu... Nam! :)

Tarkoista määristä en tiiä, ku heittelen sinne aika fiiliksen mukaan:

4dl kaurahiutaleita
100-150g pakastemansikoita
1prk ehrmannii
sopivasti vettä

sit kaikkee muuta rouhetta ja silppuu, jos muistaa.

Mun aamupirtelöni koostuu seuraavanlaisesti:

1prk ananasta
1dl kaurahiutaleita
100-150g pakastemansikkaa tai -puolukkaa
35g Heraa
10g Glutamiinia
250g Ehrmann

:kuola:

-1 litra kevytmaitoa
-2 isoa banaania
-2 dl sokeria

Joskus aterioiden väliin tulee tommonen syötyä. Tosin, nykyään oon niin laiska, että korvaan litralla rasvaista jogurttia.

sokeritonta&rasvatonta vaniljajogurttia
mangoviipaleita
ananaspaloja/murskaa
jääpaloja
makeutusainetta
maitoa

jos haluu prodee nii ehrmannia/raejuustoa/valkuaisia sekaan.
banaania voi kans laittaa jos tykkää.
ja tämä on sitten makean nälkään..

-2prk ehrmannia
-30g heraa
-ananaspurkki/banaani
-makeutusainetta
-jugurttia
-2rkl kalaöljyä(ei maistu ollenkaan)
-(5g gluta)
-(maitoa)

=2 isoa mukillista.(~30-37g proteiinia/muki)

Saatteko te kuinka sekoittumaan nuo kaurahiutaleet tuonne pirtelöön? Itse muutaman kerran laittanut kauahiutaleita aamuisen protskudrinkin sekaan ja lopputuloksena on ollut se, että kaurahiutaleet ovat moskana siellä protskudrinkin pohjalla eikä niitä eläinkään saa alas. Sauvasekoittimella olen sekoitellut....

Mulla menee aamuisin Herbalifen proteiinipirtelö (formula 1 ja 3). ELi 2,5dl maitoa, siihen noi mössöt ja menoks. Kyllä pitääkin nälkää ja perkeleen hyvin.

Back
Ylös Bottom