Piristeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sYnte
  • Aloitettu Aloitettu
notko sanoi:
No mikäs järki tuossa on? Sehän on särkylääke, vaikka sisältääkin kofeiinia. Mutta luulis sen kofeiinin saavan vatsaystävällisemminkin.

Syystä jota en tiedä niin tuo on ainoa piriste joka toimii minulla ja samalla se vähän puuduttaa paskana olevaa olkapäätä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cthulhu sanoi:
Syystä jota en tiedä niin tuo on ainoa piriste joka toimii minulla ja samalla se vähän puuduttaa paskana olevaa olkapäätä.

Olkapään kipu on viesti siitä ettei sitä saisi rasittaa enempää ja kipulääkityksellä treenaaminen on aika itsetuhoista. Mutta tämäpä ei liity tähän trediin ollenkaan...

Kannattaa Cthulhunkin lukea erään suht kokeneen voimanostajan (ja eikös ole tässä lähiaikoina kehoilulavallakin käynyt?) nimeltään Jani Ihalainen haastattelu Sakke Selkäinahon saitilta tai Bodauksesta. Kyseessä oli selkä ja pitkään jatkunut kipulääkkeiden avulla reenaaminen, jota ko voimailija kovasti katui jälkeenpäin. Opettavainen tarina ja on varmasti tapahtunut vastaavaa monelle muullekin.

Kipu nivelessä on syytä ottaa tosissaan ja pyrkiä poistamaan kivun syy, ei vain poistaa oiretta (=kipu) lääkkeellä. Ei se vaiva siitä parane, pahenee vain.

:offtopic: mutta reeniasiaa kumminkin.

Itellä toiminu älyttömän hyvin ku vetässy pari kofeiininappii naamariin vähän ennen treenejä.

Jos niitä kofuja pitää napata niin ottaisin alkuun mahdollisimman vähän. Yksikin nappi potkii jos ei ole kahvinjuoja. Itse olen ottanut 15v kofua nappeina ja nykyään otan 2 kpl 30min ennen treeniä.

2 kofutablettia ennen treeniä toimii mulla, dieetillä lisäksi vielä tauriiniakin. Kahvia en käytä muuten, enkä noita kofeiinitabletteja ota muutenkuin treeniä ennen, joten mitään toleranssia ei ole 2 vuoden käytöllä tullut.

Timba79 sanoi:
2 kofutablettia ennen treeniä toimii mulla, dieetillä lisäksi vielä tauriiniakin. Kahvia en käytä muuten, enkä noita kofeiinitabletteja ota muutenkuin treeniä ennen, joten mitään toleranssia ei ole 2 vuoden käytöllä tullut.

Samantapainen setti täälläkin. Pari kofeiinitablettia ja tauriinia ~5g päälle. Virtaa riittää ja hiki lentää :).

iivili sanoi:
Yleensä enintään juon mukillisen vihreää teetä ennen reeniä. Jos kauhia väsy, niin noin 2-3dl kahvia (vastustan kuppimääristä puhumista, liian epätarkkaa).

Paras on minimoida piristeiden käyttö, eikä ottaa siitä "PAKKO ottaa ennen JOKA reeniä! Ilman EI VOI olla!!" -asennetta. Fiksuinta olisi ennakoida väsymys/pirteys asiat siten, että todella pyrkii nukkumaan riittävästi yöllä, jolloin piristeiden ja päikkäreidenkin tarpeen pitäisi olla aika pieni.

Ja kun sanon "minimoida", en tarkoita välttämättä, että pitäisi lopettaa kokonaan. Piristeisiin vain kasvaa toleranssi nopeasti ja haittaavat yöunia, joten niistä tulee kierre helposti. Kannattaa lukea tuoltakin doping/antidoping puolelta kaikki mahdollinen piristeistä, opettavaisia tarinoita. Esim. Tomi puhui aikoinaan kovastikin siitä, kuinka pitempi paussi kaikista piristeistä teki hyvää unen ja reenin laadulle. Pitäisi itsekin toteuttaa joskus moinen, viimeistään sitten, kun pääsen virassa olevan opettajan 2,5kk:n kesälomalle. :D

nevahood sanoi:
pidemmän päälle ei ole järin kannattavia mitkään piristeet. ylikuntoon niillä ainakin pääsee. uni on paljon parempi jos siihen vain on mahdollisuus.

Samat.

Ei löydy nyt juuri sitä threadia jossa oli puhetta kofeiinista, näkyy olevan niin monta threadia...
Mutta muistaakseni siinä todettiin joku mg raja minkä päälle kofeiinin ottamisesta ei ole enää hyötyä? Kuten sanoin mulla ainaskaa ei enään aamun ensimmäisen kahvikupin jälkeen tunnu olevan mitään apua, vaikka kupillisessa ei sitten olekkaan kuin toi mainittu 90-110mg.

Noita piristeitä, tai piristykseksi sopii vielä naaman pesemisen lisäksi, kylmässässä hetken aikaa oleminen ja avokämmenellä poskelle lätkiminen. Tosi miehet tietenkin ruoskii itseään esim. vetoremmeillä persauksille.

Itse olen käytellyt/kokeillut viime aikoina tällaisia (oletan että linkit saa laittaa kun on jenkkisaitista kysymys ?):

http://www.bodybuilding.com/store/mrm/driven.html

http://www.bodybuilding.com/store/univ/shock.html

Jotenkin olen tykännyt tuosta Drivenistä enemmän, vaikutus kestää pidempään ja se tekee jollain tavalla keskittyneemmän olon. Kummankaan makua ei kyllä voi kehua, kitkeriä kuin pihlajanmarjat...

Sikakalliita tietysti molemmat ja noita ei taida Suomessa edes olla kaupan, mutta satuin saamaan aika edullisesti.

Onko kukaan kofeiinitabletteja käyttävä huomannut, että niiden vaikutus "laimenee" kun niitä syö. Ainakin itse huomasin kun intissä tuli niitä pureskeltua, että joka kerta sai ottaa useamman että niillä oli mitään vaikutusta.

En oo kokeillu kofeiinitabletteja enne treeniä, mutta joskus on tullu juotua kahvia ennen treeniä joku 3 dl. Huomaa kyllä että vaikuttaa koska oon aika herkkä kofeiinille ja en sitä käytä muuten oikeastaan lainkaa, olo on vähän tämmönen :hyper: . Saa kyllä 15 minuutin jälkee juosta vessaan ku menee maha aika solmuun tosta kahvista. Mutta pääasia että toimii. Pidemmän päälle huomasin ettei tolla kahvinjuomisella ole sen kummempaa vaikutusta ku siihen alkaa tottumaan.

vai että piristeet johtavat ylikuntoon. Höpö höpö. Muutaman koffarin nauttiminen ei ketään ylikuntoon vie. Tuo ylikuntokeskustelu on muutenkin mukana kaikessa jo liiaksikin. Vähänkin kun joku treenaa kovempaa, niin heti ollaan ylikunnosta varottelemassa.

J_mp sanoi:
Onko kukaan kofeiinitabletteja käyttävä huomannut, että niiden vaikutus "laimenee" kun niitä syö. Ainakin itse huomasin kun intissä tuli niitä pureskeltua, että joka kerta sai ottaa useamman että niillä oli mitään vaikutusta.
Tottakai se toleranssi nousee niinkun muillakin piristellä on tapana tehdä. Itekki aluksi tuntui parikin nappia ennen treeniä vaikuttavan piristävänä, lopulta otin 5-6 nappia (+tauriinia muutama gramma) joka treeniin ja lopulta ei edes enää huomannu mitään vaikutusta. Tästä noita annoksia ei kannata enää lähteä nostamaan, nimittäin grammaa lähestyttäessä se käy terveydelle jo vaaralliseksi.

Nykyään en tarvi mitään piristeitä, elämäntilanne on sellainen että saa nukkua yöllä niin paljo ku haluaa :)

Itse tulee otettua joskus ennen aamuaerobista parin aamukahvimukin jälkeen 1 stackbooster ja pari kofeiinitabua vielä päälle, noissa stackboostereissa sisällä guarana (caffeine 22%) 400 mg, ma huang (ephedrine 8%) 200 mg, eli yhteensä tulee kofeiinia jotain 500 mg ja 36 mg efedriiniä, eikä sitä oikein huomaa muuten kuin sykemittarissa jonkun verran korkeampana sykkeenä, joskus silmät vähän tuntuu aukeavan helpommin. Mitenkään säännöllisesti en noita popsi edes, mutta kahvia litkin aika suuria määriä. Ei mulla ainakaan mitenkään unettomuutta aiheuta tms. tollaset annokset. Vois olla jännä koettaa olla kahvitta jonkun aikaa, että millaset fiilikset siitä tulis jos toleranssi tippuis muutaman pykälän.

eniten sain itsestäni aikanaan irti treenaamalla aamupäivästä.Siis silloin ku olin työttömänä ja into oli huipussaan.Ja tulipa siinä parit voimanostokisatkin käytyä...
Siis heräsin klo 06.00,ku emannus lähti töihin.Kävin n.45min.reippaan kävelylenkin.lähileipomon kautta koukkasin sit kotia,ja kunnon aamupala massuun.Sit unta 1-2 tuntia(itse sain heti unen pästä kiinni).pullakahvit ja salille.nyt ei oikein enää tuollainen treenijärjestely onnistu...:itku:
Suosittelen kokeilemaan,jos vaan aika antaa myöten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom