Piristääkö C-Vitamiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unreal
  • Aloitettu Aloitettu
Kokemuksia,
piristääkö c-vitamiini illlalla otettuna? Sillä jotkut zma sisältää c-vitamiinia.
Olen kuulltut, että piristäisi vähän mutta apteekissa taas sanottiin ei piristä.
Itse en ole huomannut ainakaan selvää vaikutusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
unreal sanoi:
Kokemuksia,
piristääkö c-vitamiini illlalla otettuna? Sillä jotkut zma sisältää c-vitamiinia.
Olen kuullut, että piristäisi vähän mutta apteekissa taas sanottiin ei piristä.
Itse en ole huomannut ainakaan selvää vaikutusta.
Kyllä sen kuulemma pitäis piristää hieman, mutta ite en oo ainakaan huomannut mitn vaikutusta(otan yleensä 500-1000mg).

Mikään vitamiini ei piristä millään annoksella, ellei ole puutosta jostakin vitamiinistä. B-12 vitamiinin sanotaan piristävän, jos sitä otetaan injektiona, mutta mä en huomannut mitään. B-12 vitamiini lisää joidenkin tutkimusten mukaan ruokahaua etenkin vanhoilla ihmisillä, mutta niillä on todennäköisesti puutostiloja.

Ainoat toimivat "laillinen" piriste on kofeiini. Kofeiini on myös doping-aine.

Lukemani perusteella zma, jossa C-vitamiinia on tarkoitettu otettavaksi aamulla...
tiedä sitten....

Sukulaku sanoi:
Onhan meillä tauriinikin.

Ja Paullina cupana Kunth kasvi, vaikka sekin kyllä sisältää kofeiinia.

On kai niitä vielä jumalaton liuta lisää.

Warheart sanoi:
Eihän se enää nykyään ole. Oliko se nyt viime vuonna, kun otettiin pois kiellettyjen listalta?

Joo kiellyttejen listalta veke ainakin seuraavat piristeet: kofeiini, pseudoefedriini, fenyyliefriini, fenyylipropanoliamiini, adrenaliini, isoprenaliini, dipivefriini, doputamiini, dopamiini, klooriprenaliini ja levodopa.

Suklaata saa syödä nyt kahvin kanssa ennen kisoja, ja parannella yskää lääkkeillä.

Juu eipä ole mitään järkevää fysiologista mekanismia jonka kautta C-vitamiini piristäisi eli vaikuttaisi keskushermoston vireystilaan.

Illalla menee zma yhdistelmän mukana b-vitamiinit ja 500mg c-vitamiinia ja eipä ole havaittavissa mitään piristymistä. Ainoastaan joka yö nousen kuselle sillä taitaa tuo c-vitamiini tulla läpi elimistön nopeesti.

minusta kun tuntuu,ettei apteekin vitamiinit ees tehoa yhtään ,ne on valmistettu synteettiseksi,ja ne ei imeydy ehkä kunnolla,parhaat vitamiinit saa tuoreesta ravinnosta ,hedelmät ym...ei sellanen pikku vitamiininappi auta mitään ,ja sitä paitsi napin mukana saa lisäaineita jotka kertyy elimistöön.

nseal sanoi:
minusta kun tuntuu,ettei apteekin vitamiinit ees tehoa yhtään ,ne on valmistettu synteettiseksi,ja ne ei imeydy ehkä kunnolla,parhaat vitamiinit saa tuoreesta ravinnosta ,hedelmät ym...ei sellanen pikku vitamiininappi auta mitään ,ja sitä paitsi napin mukana saa lisäaineita jotka kertyy elimistöön.

:anssi:

nseal sanoi:
Siinä saa muutaman kiivin ja appelsiinin kietaista että saa lähellekään gemmin verran c-vitamiinia ja sitä olisi hyvä saada kunnolla kun on aktiiviurheilija.

Alkuperäiseen kyssäriin vastatakseni, joskus on tullut napsittua aika isosti ceetä (n. 10 g) päivässä kun on flunssaa pukannut päälle (kyllä, se toimii..eli nopeuttaa paranemista ). Minkään sorttista piristysvaikutusta en ole ikuna huomannut.

Hmmh, yhe hoitsun mukaa c-vita+monivita+särkylääke(nopeuttaja?) kombo piristäisi... Onkohan ihan huuhaata sitten.

beebbeeb sanoi:
Alkuperäiseen kyssäriin vastatakseni, joskus on tullut napsittua aika isosti ceetä (n. 10 g) päivässä kun on flunssaa pukannut päälle (kyllä, se toimii..eli nopeuttaa paranemista ). Minkään sorttista piristysvaikutusta en ole ikuna huomannut.

Jopas sulla on annostukset.

Suositut

Back
Ylös Bottom