Pinaattiohukaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gts/R
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Kiireellisen elämänrytmin takia (koulu,työ,puntti) on joskus lähes pakko turvautua valmisruokiin ja näistä pinaattiohukaiset tarjoavat suhteellisen hyvät ravintoarvot (jopa näin yleiseen dieettivuodenaikaan): prot 6,2g, hiil 29g ja rasvaa 5,7 grammaa. Mitä olette mieltä ko. safkasta "välipalana" tai jopa ihan ateriana?

Harmillista kyllä, ilman makeaa lisämaustetta nämäkään valmisteet eivät juuri kummoiselta maistu, joten jokin sokeripitoinen mauste tähän on miltei lisättävä, vai onko?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raejuustolla saa hyvin makua.

gts/R sanoi:
Kiireellisen elämänrytmin takia (koulu,työ,puntti) on joskus lähes pakko turvautua valmisruokiin ja näistä pinaattiohukaiset tarjoavat suhteellisen hyvät ravintoarvot (jopa näin yleiseen dieettivuodenaikaan): prot 6,2g, hiil 29g ja rasvaa 5,7 grammaa. Mitä olette mieltä ko. safkasta "välipalana" tai jopa ihan ateriana?

Harmillista kyllä, ilman makeaa lisämaustetta nämäkään valmisteet eivät juuri kummoiselta maistu, joten jokin sokeripitoinen mauste tähän on miltei lisättävä, vai onko?

Mikä noista on se hyvä ravintoarvo? Sokeira kun lisäät vielä päälle niin ei tota ihan diettiruoaksi mun mielestä voi kutsua..:eek:

Jos valmisruokia syöt niin syö vaikkapa Saarioisten kalatäytepihvejä? Ainakin mun silmään näyttävät nuo ravintoarvot paremmilta:
150 kcal/100g

p 15
h 7,9
r 6,1

edit: kylmänä myös erittäin hyviä, jopa parempia:kuola:

Mike sanoi:
Hyvät arvot noissa pinaattilätysköissä on. Snadisti jotain hilloa, niin tankkaukseen menee todella hyvin.

Voitko selventää vähän mulle noiden pinaattilettujen hyviä ravintoarvoja? Ymmärsin kysyjän olevan dietillä?:rolleyes: vaikka saatoin kyll väärinkin ymmärtää.

gts/R sanoi:
näistä pinaattiohukaiset tarjoavat suhteellisen hyvät ravintoarvot (jopa näin yleiseen dieettivuodenaikaan): prot 6,2g, hiil 29g ja rasvaa 5,7 grammaa.

Tarkoittikohan vaan kun nyt keväällä yleensä dietataan vai että on myöskin nyt itse yleiseen aikaan diettaamassa? Allright, jos dietillä ei olla niin minä vaikenen:D

Meah sanoi:
Tarkoittikohan vaan kun nyt keväällä yleensä dietataan vai että on myöskin nyt itse yleiseen aikaan diettaamassa? Allright, jos dietillä ei olla niin minä vaikenen:D

Tarkennus: en siis ole itse dieetillä, päinvastoin, viittaus koski vain kevättä yleisenä dieettiajankohtana :)

nokare voita sulamaan jokaisen letun päälle

Kylmänä. Suoraan rasiasta. Kyllä niillä nälkä lähti, ja jaksoi työpäivän jälkeen treenata. Porkkanalätyt on kanssa hyviä, ravintoarvoissa ei suurtakaan eroa. Niin, ja verilätyt. Kaikkea sitä syökin, kun ei itse tarvitse tehdä.

Ite vetelen pinskuletut omenahillon kera, sellasen omatekemän. Sikahyvää, vaikka ennen inhosin tätä komboa.

mitä jos tekis itse tavallisen lettutaikinan jota buustais pakastepinaatilla,niin eikös siitä tulis ravinne arvot kohilleen,rasvattomaan maitoon vielä laittais..

turilas sanoi:
mitä jos tekis itse tavallisen lettutaikinan jota buustais pakastepinaatilla,niin eikös siitä tulis ravinne arvot kohilleen,rasvattomaan maitoon vielä laittais..
Mä olen tehnyt noita usein mutta siinä on aina aikamoinen säätäminen paljon sitä pinaattia laittaa suhteessa muihin aineksiin että tulee hyviä.
Itse en sotke noihin mitään hilloja vaan ihan ripauksella suolaa ja rasvaa höystettynä

kuljetusala sanoi:
Mä olen tehnyt noita usein mutta siinä on aina aikamoinen säätäminen paljon sitä pinaattia laittaa suhteessa muihin aineksiin että tulee hyviä.

Paljos sitä pinaattia pitäisi laittaa?? Pakastepinaattipussin kyljessä näkyi olevan jokin ohje, onkos se toimiva?

Itse mietiskelin kun tykkään noita rahkalettuja tehdä, niin mitähän tapahtuisi jos laittaisi pinaattia sekaan? Pitääkö toi pinaatti huomioida esim. nesteen/jauhojen määrässä?

Itse tulee noita vedettyä välillä reenin jälkeen reajuustolla, puolukkahillolla ja paistetulla kananmunalla höystettynä, ainiin ja ruisleipää sellaisenaan, niin hyvin potkii iltapalaan asti...

Minäkään en ymmärrä, että mitä hyvää noissa pinaattilättyjen ravintoarvoissa on. Nehän on vaan teollisesti valmistettuja lättyjä, joissa on vähän pinaattia värin ja terveellisen imagon vuoksi. Eli puhdistettua vehnäjauhoa, käsiteltyä kasvirasvaa, suolaa ja vähän pinaattia, joka sekin on luultavasti aika ravintoköyhäksi mennyttä kaiken käsittelyn jäljiltä. Minä en ainakaan löydä tuosta mitään erityisen hyvää. Vaikka ihan tavallinen ruisleipä juusto-kinkku-tomaatti -päällysteillä voittaa tuon helposti kaikin puolin.

Muakin kiinnostaisi, että missä suhteessa pinaattia pitäisi lykätä, jos itse tekee. On nimittäin vilja-allergiaa, mutta speltistä tehtyjä ruokia voi ainakin jonkin verran syödä, ja pinaattilettuja tekee nyt mieli.

Suositut

Back
Ylös Bottom