Pinaattiohukaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gts/R
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
wippe sanoi:
Paljos sitä pinaattia pitäisi laittaa?? Pakastepinaattipussin kyljessä näkyi olevan jokin ohje, onkos se toimiva?

Itse mietiskelin kun tykkään noita rahkalettuja tehdä, niin mitähän tapahtuisi jos laittaisi pinaattia sekaan? Pitääkö toi pinaatti huomioida esim. nesteen/jauhojen määrässä?

Kuten sanoinkin niin mulla menee aina ekat 3-5 lettua roskiin kun on liian jauhoisia tai ei pysy kasassa joten olen todella huono neuvomaan sitä pinaatin määrää. Litran (siis maitoa litra)taikinaan laitan sitä itse ehkä joku 250g
Miehenä en myöskään ole koskaa katsonut mitään ohjetta :rolleyes: ehkä olisi kannattanut.
Koita sitä pakastepussin ohjetta ja raportoi tännekkin jos toimii.

Muakin kiinnostaisi, että missä suhteessa pinaattia pitäisi lykätä, jos itse tekee. On nimittäin vilja-allergiaa, mutta speltistä tehtyjä ruokia voi ainakin jonkin verran syödä, ja pinaattilettuja tekee nyt mieli.

Ainakin pirkoissa on 16% pinaattia, tästä kai voi päätellä jotain, ja keittokirjasta lisää?

Jahas, pinaattilettuja tuli kokeiltua ja hyviä tuli.. Parempia kuin valmiit :) Seuraavanlaisella ohjeella tein:

6,5 dl maitoa
150g pakastepinaattia (eli yksi pussi)
2 dl ruisjauhoja
1,5 dl vehnäjauhoja
3 kananmunaa
3/4 tl suolaa
0,5 dl rypsiöljyä

Pinaattiletut syön yleensä raejuuston ja pakastepuolukoiden kanssa...

edit: paistaessa pysyi myös hyvin kasassa, tein isoja ja pieniä lettuja

Nostetaas. Mitä mieltä pinaattiletuista ravintona? Voiko nuo laskea päivän kasviksiin vai onko ihan einespaskaa?

Eli tarkoitat noita kaupan valmis pinaattilettuja? Tuolta noin katsomaan mitä kaikkea ne sisältää: Pirkka pinaattiohukainen 400 g - K-ruoka

Pinaattia 16% ja vehnäjauhoja suuri osa kokonaismassasta. Suolaakin on 0,9% joten ei nyt mistään kauhean terveellisestä ruoasta voida puhua. Toki terveellisempää kuin esim roiskeläpät jos vertailemaan halutaan lähteä.

4 kananmunaa
200 g rahkaa
3 rkl vehnäjauhoja
150 g pakastepinaattia
ripaus suolaa
reilusti öljyä pannulle

Tolla ohjeella, niin hyvää ja semiterveellistä tulee :)

Eli tarkoitat noita kaupan valmis pinaattilettuja? Tuolta noin katsomaan mitä kaikkea ne sisältää: Pirkka pinaattiohukainen 400 g - K-ruoka

Pinaattia 16% ja vehnäjauhoja suuri osa kokonaismassasta. Suolaakin on 0,9% joten ei nyt mistään kauhean terveellisestä ruoasta voida puhua. Toki terveellisempää kuin esim roiskeläpät jos vertailemaan halutaan lähteä.
No voihan paska.

Sanoihan yksi marttaliiton edustajakin jossain ruokalehdessä, ettei ne lätyt missään muodossa mitään terveysruokaa ole. Sama jauhopohja kaikissa ja sekaan laitetaan pinaattia tai muuta rehua maun ja ulkonäön vuoksi.

Eli pinaatti pinaattina ;)

Tai eihän se huonoa ruokaa ole, jos sillä nälkä lähtee eikä ole jo valmiiksi 150kg tankki.

Suositut

Back
Ylös Bottom