Pikkuautoa ostamassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja haukki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
21.3.2007
Viestejä
176
Mutta näin on sitten käynyt että bensanhintojen sekä yleisen laiskuuden takia takatuuppari on poissa, tilalle pitää saaha bensapihi pikkuauto.

2 vaihtoehtoa on olemassa, Citroen AX sekä Fiat uno. Molemmissa leimaa yli puoli vuotta jäljellä, ja ovat suht ruosteettomia. AX miellyttää silmää ulkopuolelta, mutta taas Uno sisäpuolelta. Molemmat ovat 1991 vuodelta, ja Uno on 1.1 koneella Ax on 1.4 koneella.

Ainut mittari auton ostamisessa on koneen kestävyys ja yleinen huoltavuuden tarve. Molemmilla on ajettu about 170tkm. Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä :) Kiitos
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan turhaan ostat 1.1 tai 1.4 litrasen auton, nimittäin satasen vauhdissa koneet käy jo niin suurilla kierroksilla että ne vie jopa enemmän bensaa kun normi 1.6 kone. 1.1 ja 1.4 litrasissa ne välitykset on suunniteltu lähinnä kaupunkeihin kun maantielle.

No riippuu tietysti missä meinaat ajaa että kannattaako ostaa :D Suosittelen vw poloa 3 ovisena.
 
Ihan turhaan ostat 1.1 tai 1.4 litrasen auton, nimittäin satasen vauhdissa koneet käy jo niin suurilla kierroksilla että ne vie jopa enemmän bensaa kun normi 1.6 kone. 1.1 ja 1.4 litrasissa ne välitykset on suunniteltu lähinnä kaupunkeihin kun maantielle.

En kyllä asiaa älyttömän tarkasti tunne, mutta miten musta tuntuu että tuo on monille vaan tekosyy ostaa tehokkaampi kone. Muistaakseni kuitenkin polttomoottorit yleensä käy paremmalla hyötysuhteella mitä lähempänä maksimitehoaluetta liikutaan. Ja kyllä mun käsittääkseni melkeinpä aina myös tehdas ilmoittaa noille pikkukoneille pienemmän kulutuksen kuin isoille.
 
Ihan turhaan ostat 1.1 tai 1.4 litrasen auton, nimittäin satasen vauhdissa koneet käy jo niin suurilla kierroksilla että ne vie jopa enemmän bensaa kun normi 1.6 kone. 1.1 ja 1.4 litrasissa ne välitykset on suunniteltu lähinnä kaupunkeihin kun maantielle.

No riippuu tietysti missä meinaat ajaa että kannattaako ostaa :D Suosittelen vw poloa 3 ovisena.

Riippuu pitkälti myös autosta. Itselläni suzuki swift 1.0, jossa välitykset on jopa pidemmät kuin monissa isommissa autoissa (mm. 1.4 sunny). Kulutus ollut omassa sekalaisessa ajossani neljällä alkavaa talviolosuhteissa.
 
En kyllä asiaa älyttömän tarkasti tunne, mutta miten musta tuntuu että tuo on monille vaan tekosyy ostaa tehokkaampi kone. Muistaakseni kuitenkin polttomoottorit yleensä käy paremmalla hyötysuhteella mitä lähempänä maksimitehoaluetta liikutaan. Ja kyllä mun käsittääkseni melkeinpä aina myös tehdas ilmoittaa noille pikkukoneille pienemmän kulutuksen kuin isoille.

Yleensä se maksimi tehoalue on siellä kiekkamittarin loppupuolella ja sillon ei todellakaan vähän sitä soppaa mene.
Taloudellisinta on ajaa jonnin verran maksimi väännön alla olevilla kierroksilla.
 
Zone-sarja -42%
2 vaihtoehtoa on olemassa, Citroen AX sekä Fiat uno. Molemmissa leimaa yli puoli vuotta jäljellä, ja ovat suht ruosteettomia. AX miellyttää silmää ulkopuolelta, mutta taas Uno sisäpuolelta. Molemmat ovat 1991 vuodelta, ja Uno on 1.1 koneella Ax on 1.4 koneella.

Ainut mittari auton ostamisessa on koneen kestävyys ja yleinen huoltavuuden tarve. Molemmilla on ajettu about 170tkm. Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä :) Kiitos
Jos olisit melko uutta autoa hankkimassa niin olettettavasta kestävyydestä ym. olisi helpompi sanoa. Mutta 17 vuotta vanhasta ja 170 tkm ajetusta on aika paha sanoa mitään yleistä kantaa riippuu varmasti tuossa iässä jo siitä miten on pidetty, missä on ajettu yms. yms. Katsot noista vain sen kumpi on paremmassa kunnossa ja ajelet sillä jos ei kestä niin tuskin kovinkaan paljoa köyhdytkään, paitsi jos alat hirveästi korjailemaan.
 
En kyllä asiaa älyttömän tarkasti tunne, mutta miten musta tuntuu että tuo on monille vaan tekosyy ostaa tehokkaampi kone. Muistaakseni kuitenkin polttomoottorit yleensä käy paremmalla hyötysuhteella mitä lähempänä maksimitehoaluetta liikutaan. Ja kyllä mun käsittääkseni melkeinpä aina myös tehdas ilmoittaa noille pikkukoneille pienemmän kulutuksen kuin isoille.

No pakko antaa periksi sen verran että on aikalailla merkkikohtaisia nuo kulutukset..

Esimerkiksi oma entinen 1.4 Golf vm -92 vei tasantarkkaan enemmän bensaa kun sitä edellinen 1.6 Carina vm -87 :) Tai sitten siinä oli yksinkertaisesti vain jotain vikaa.

Nykyään onkin sitten Toledo 1.9 tdi vm -00 (josta voin luopua sopivaa korvausta vastaan, kilometrejä 160tkm, juuri katsastettu)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan turhaan ostat 1.1 tai 1.4 litrasen auton, nimittäin satasen vauhdissa koneet käy jo niin suurilla kierroksilla että ne vie jopa enemmän bensaa kun normi 1.6 kone. 1.1 ja 1.4 litrasissa ne välitykset on suunniteltu lähinnä kaupunkeihin kun maantielle.
QUOTE]

juuri tämän takia olen vaihtamassa 1.4 opel corsaa vähän jyhkeempään. matka-ajoa tulee ajettua reilummin ja ihan oman turvallisuuden kannalta vähän jämäkämpää etsin. ihan vaan vituttaa työstää suurilla nopeuksilla (+90kmh) kun 44kw tehoilla varustettu raketti imee bensaa vain noin litran vähemmän mitä esimerkiksi joku "bensapihi" kutoskone. voin mä sen 1,40€ laittaa satasta kohden enemmän tankkiin jos tehoja saisin melkein 2/3 enemmän...vittu. ja auto on tekniikaltaan ihan ehjä eikä tolla hirveesti ohituksiakaan tehdä joten turha vedota niihinkään kulutuksen kannalta. kaupunkiajossa kyllä teho/kulutus-suhde on erittäin kiva.
 
Kyllä threadin alottajana kattoisin -93 uudempia Corollia. 3-ovisena ja 1.3 koneella ei varmaan veis mahottomasti kaupunkiajossa ja paljon luotettavampi entä noi kaks esimerkkiä :).
 
Kyllä threadin alottajana kattoisin -93 uudempia Corollia. 3-ovisena ja 1.3 koneella ei varmaan veis mahottomasti kaupunkiajossa ja paljon luotettavampi entä noi kaks esimerkkiä :).


Ite kyllä ihan samaa mieltä :) Jätät ne sitikat ja fiiut niille ketä niitä haluaa korjailla ;)
 
Kyllä mä ennemmin fiatin ottaisin ku corollan, halvempi ja komeampi :D Niin Kerrohan ketjun ajoittaja että minkälaista ajoa tulee? Löytyyhän jotain 2.0l bensakoneita jotka vie 90 vauhdissa n.7 litraa sadalle.
 
Kyllä mä ennemmin fiatin ottaisin ku corollan, halvempi ja komeampi :D Niin Kerrohan ketjun ajoittaja että minkälaista ajoa tulee? Löytyyhän jotain 2.0l bensakoneita jotka vie 90 vauhdissa n.7 litraa sadalle.

Eihän tää liittynytkää mitenkää asiaan, luin huonosti eka postauksen :jahas: On niin lyhyt edittiki...
 
80-100km/h ajoa tulee ainakin se 50% ajettua, auto löytyy jo mutta kai ketju voi auki olla jos joku muu ettii tietoja, viiatti vei muuten ensimmäisen 100kilometriänsä 5,5litraa bensaa, että halvalla pääsee. Tuo selitys ison koneen viennistä on täyttä skeidaa, ite tulee ainakin poljettua jos sitä tehoa löytyy (kokemukset 5.7 stepsidestä) :D
 
Mulla on ollut tuon ikäsistä pikkuautoista 3 fiestaa (-89,-90,-90 eli mkIII) ja ne on olleet kestäviä. Mittarissa luovuttaessa bout 300tkm ja yhdellä vetelin yli 80tkm 30-36tkm vuositahtia. Itse ostaisin fiestan ja 1.1 litraisella, kun siinä ei oo jakohihnaa ja 1.4 vie helposti pari litraa enemmän. 1.1 sekalaiset menee 5-5,5 tasolle.

ai auto sulla olikin jo.. no postataan kuitenkin
 
Kyllä mä ennemmin fiatin ottaisin ku corollan, halvempi ja komeampi :D Niin Kerrohan ketjun ajoittaja että minkälaista ajoa tulee? Löytyyhän jotain 2.0l bensakoneita jotka vie 90 vauhdissa n.7 litraa sadalle.


Omassa autossa on 2.8 bensakone ja vie tossa ysikympin vauhdissa ajotietokoneen mukaan 6,4L/100km ja ei tämä edes ole mikään ekoauto. Ja vieläpä yli 10vuotta vanha pirssi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom