Pikku sporttia etsimässä 15 000 - 20 000e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bustedi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niinhän niitä on, mutta rs 200 on vähän kovemman luokan vehje.
Rs 2000 on se tavan tallaajan versio. .
Juuri näin.

RS200
FORD%20RS200%20MO1810%2010X18.jpg


RS2000
16595121__1197495767__1__1-0ad1b9b1544526b7db97f39980e17ef9.__big__.jpg



S14 voisi tosiaan olla ihan hyvä vaihtoehto. Osia löytyy halvalla ja hyvin, viripotentiaaliakin riittää.

Myöskin 1999-2000 Impreza GT voisi olla hyvä vaihtoehto, itse olen ainakin tykännyt kovasti :) Virivaraa riittää myöskin, ja neliveto on eri veto.

sub_imp.png


Edit. kuvassa tosin Sti-malli FMIC:llä..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Penkitettiinkö se vakiona? Nimittäin 45hp / 50Nm lisäys pelkällä putkella ja downpipella kuulostaa siltä, ettei tota usko kukaan. Joko on ollut ahdistavampi putkisto kuin mistä olen ikinä kuullut, tai sitten se todennäköisempi: Tehoa on oikeasti enemmän kuin mitä ilmoitettu. Ei ole edes harvinaista.

Tarkistin papereista ja sen verran muistin väärin, että väännöt nousivat 10Nm vähemmän, eli vain 260Nm-->300Nm putkella. Korjaan tuonne ekaan viestiin. mutta tuo on aika peruskauraa, mitä pelkällä putkistolla tulee, yleisesti 30-45hv.

Syinä lähinnä se että putkesta lähtee kaksi katalysaattoria pois jo heti alkupäästä. Ilmeisesti myös downpipe on tehty tarkoituksella ahdistavaksi, jotta kiihtyvyys olisi ns. bulevardisportille soveltuva tasainen ja kuminauhamainen. Lisäksi noiden "tukoksien" poistaminen nostaa samalla sivutuotteena ahtopaineita 0.65bar-->0.8bar, joka osaltaan selittää tehojen nousua.

Putki + filtteri + 0.8bar ahdot + lastu, niin noilla muutoksilla 200Nm vääntöä löytyy jo 2000rpm tasosta, eli ei voida yläkireäksi turbokoneeksikaan haukkua.

Noiden muutosten lisäksi kun alkuperäinen ahtopainesolenoidi irroitetaan rajoittamasta ahtoja 1. ja 2. vaihteella ja ahdot säädetään erillisellä rajapaineventtiilillä (ei bleedillä) @1bar , niin auton käytöstavat ovat täysin erilaiset mitä lähtökohdiltaan :rock:

Itsellä oli tuohon lisättynä vielä coilover-alusta, shortshifteri, parempi kytkin ja joitakin alustaparannuksia. Perheelisäyksen pakottamana luovuin autosta, mutta ikävä on vieläkin.

Mielestäni silti vieläkin hyvännäköinen auto, vaikka ikää onkin [KUVA]
 
Mulla valinta kohdistuisi japsiin, Toyota Corolla T-Sport tai Honda Civic Type-R.

Mukavuutta ajatellen Corolla:paljon paremmat varusteet eikä se nyt niin paljon Type-R:ää hitaampi ole.
Kolikon toinen puoli: Honda on racempi ja hitusen nopeempi.

Sit on noita VAG 1.8T vehkeitä, ne helposti viritettävissä, mutta ei niistä vakioina mihinkään oo. :)

OT: Mulla on tommonen T-Sport myynnissä, voin pistää privaa jos kiinnostaa. ;)
 
Ehkä mielenkiintoinen vertailu.

JIM 5.3
20.00 Fift Gear
Vertailussa on MG-Rover ZR, Mini Cooper S, Renault Clio Cup, Honda Civic Type R, Seat Léon Cupra R ja Ford Focus RS.
 
Ehkä mielenkiintoinen vertailu.

JIM 5.3
20.00 Fift Gear
Vertailussa on MG-Rover ZR, Mini Cooper S, Renault Clio Cup, Honda Civic Type R, Seat Léon Cupra R ja Ford Focus RS.
Focus oli nopein radalla, Cupra mukavin tiellä. ja noiden kompromissi Type R....
 
Melkeinpä vois sanoa, että kuhan et ranskalaisiin koske ni hyvä tulee. Parhaat ranskalaiset kun tulee grilliltä ;)
Tietysti kyllä sitä melkosen pommin voi nuijempi onnistua ostamaan, vaikka sen pommin merkki olisikin vaikka BMW :)
 
BMW:llä ja PSA:lla nykyään yhteisiä koneita, että se niistä paskoista ranskalaisista. :thumbs:

Minun tietämyksen mukaan autossa on muutakin kuin pelkkä kone :wtf:
 
No on tietysti, mutta mikä niissä esim. pösöissä on sit niin huonoa, jos tekniikka on samaa BMW:n kanssa, selvitäppä vähän. Samat alihankkijat noihin autoihin muutkin osat tekee, ei ne automerkit niitä itse valmista(muutama poikkeus). Kyllä autossa on viat kuitenkin aika pieniä(jos edes niitä on), jos ne eivät koske tekniikkaa. Tuo vaan niin vit**taa ku osa urpoista huutelee, että ranskalainen ei toimi jne, vaikka itsellä ei edes olisi ollut kyseistä automerkkiä. Mulla on ollut monta pösöä ja citikkaa eikä niissä ole ollut ongelmia. Ehkä ne ei luotettavuudessa Toyotalle pärjää, mutta ei se tee niistä paskoja autoja. Kaveri osti 2002 tuliterän BMW:n ja siinä niitä ongelmia oli vaikka muille jakaa, mutta en silti pidä bemaria huonona merkkinä. Ei yleistetä, vaikka mieli tekisi. Se on lapsellista ja todella yksinkertaista ajattelutapaa. Kaikissa tuotteissa(oli se sit auto tai joku kodinkone) on nykyään maanantaikappaleita, on aina ollut ja tulee olemaan. Ihmiset niitäkin vaan tekee. ;)
 
Mielestäni näissä asioissa aika luotettava lähde on ihminen joka on koko ikänsä korjannut autoja työkseen. Pelkkä auton omistajan mielipide ei ole kovinkaan kattava, koska hän ei välttämättä ymmärrä tekniikasta kuitenkaan hevonvittua.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielestäni näissä asioissa aika luotettava lähde on ihminen joka on koko ikänsä korjannut autoja työkseen. Pelkkä auton omistajan mielipide ei ole kovinkaan kattava, koska hän ei välttämättä ymmärrä tekniikasta kuitenkaan hevonvittua.
Missä asioissa? Kai se nyt jotain kertoo jos auto on käynyt vain määräaikaishuolloissa eikä mitään vikoja ole ilmentynyt normaalissa käytössä...
 
Joo kyllä myönnän, että varmaan vähän liiankin kriittinen oon noihin ranskalaisiin. Kuitenkin isäukko ja muutama tuttu rassannu autoja koko ikänsä, eikä niiden suusta oo hirveesti niistä hyvää kuullu. Koneet kuulemma kestää ihan kohtalaisesti, mutta ainakin sähkövikoja on tuntunut paljon löytyvän.
Uusiin autoihin jos mennään niin merkkiin tuijottamisen tarve vähenee vaan.
 
Zone-sarja -42%
Tästä "pikkusportti"

Elikkäs autoa pitäisi ostaa ja joku pikku sporttihan se nuoren miehen sydäntä lämmittäisi. Tarvetta isommalle kun ei ole varmasti tulossa vielä lähivuosina (ellei emäntä tee taktisia).

Mitä autolta toivon:

-Hinta pysyttelisi alle 20k
-Suht uusi (ajettu 10-50 tuhatta)
-bensiini kone
-Tehoja auton kokoon nähden mukavasti, esim 140+ hv
-Luotettava (luonnollisesti)
-Näyttää edes jokseenkin siedettävältä/sporttiselta
-Ajon pitäisi tuntua "nautittavalta", vaikka kilometrejä ei sinällään vuodessa niin hirveästi varmasti tulekaan.

Itse olen katsonut nyt ainakin ford fiestaa ja honda civikkiä. Noi 2,8 litran neliveto golffitkin on ollu mielessä, mutta ne menee yli 20k, jos haluaa että kilometrejä ei vielä paljoa ole.

Ehdotuksia, mielipiteitä, kokemuksia?

E: ja olihan tuolla nettiautossa yks 307 pösö jolla oli ajettu 14000 km. 2 litrasesta koneesta näky 180hv irtoovan. Paljon on vaan kuullu pösöstä hitusen negatiivista palautetta (tosin, mistä vähänkään halvemmasta merkistä ei )


Osta tästä kunnon neliveto sportti:) Tietenkin sanon myyjänä näin, mutta kyllä auton pitää olla neliveto jos vähänkän alkaa tehoa olla enemmän. Ja mieluusti vielä ns. "oikea neliveto" joka vetää kokoajan kaikilla pyörillä ja käyttäytyy näin johdon mukaisesti, eikä haldexilla toteutettu takapyörä avusteinen etuveto... (lue. leon, A3, TT, 4motion ym...) Testattu ja ajettu on.:)

Niin, ja mikä auto

Nettiauto ID:1727007

Halutessaan löytyy sitten potentiaalia vaikka ottaa vähän enemmänkin tehoja irti suhteellisen inhimillisillä kustannuksilla.
 
Auton osto siirtyy nyt ainakin noin kahdella kuukaudella erinäisistä syistä. Toi 20k on jo aivan max mitä meinaan autosta maksaa, joten siinäkin suhteessa toi sun ehdotus on liian kallis kukkarolleni

:)
 
Felinestä

Se on 5 ovisen hinta, ton hinta uutena 22990e

Ostettiin juuri vaimolle tuollainen kolmiovinen 22990+metalliväri+toimituskulut ja lohko. Vielä 4kk:tta sitten hinta oli yli 30ke. Ei kolme ja viisiovisen hinnassa ollut, kuin tonni eroa. Myivät viimeiset kolmioviset vain pois hirveellä tappiolla eli autot olivat noin 10k€ alle normaalin hinnan, mutta niitä oli myynnissä vain muutama kappale. Eli mistään ei enää löydy uutta Felineä tuohon 22990+metalliväri hintaan. (auton veroton hinta oli jo yli 20k€)
Sitten itse autosta: Koeajoimme FR seat Ibizan ja Civic sportin. Voin sanoa, että tuo Feline on ihan eri planeetalta. Paperilla Civic ei ole juurikaan hitaampi, mutta todellisuudessa ero on valtava. Pösö on paljon mukavampi ajaa ja viimeistely on selvästi parempaa. Täysnahkasisustus, nahkainen kojelauta ja ovien verhoilut vielä täydentävät laatuvaikutelman. Lisäksi varusteita löytyy liiankin kanssa. Vioista en osaa sanoa, kun auto on vasta kuukauden vanha. Enkä myöskään ikinä olisi ranskalaista autoa ostanut, mutta kun tuollaisen auton sai perus 1,6:sen hinnalla, en epäröinyt hetkeäkään. Tuo Seatin FR taas on paljon pienempi auto, joten sitä on turha verrata Civiciin tai Pösöön. Seat oli kyllä turbokoneineen mukavan ripeä, mutta Pösö on siitä kiva, ettei felineä tule joka päivä vastaan. Eli kuukauden kokemuksella osta pois. Voit saada parin vuoden päästä omasi pois, kun porukka unohtaa, että autoa on myyty muutamia kappaleita pilkkahintaan.
Edellisen korimallin viimeiset 2005 Seat Leon 1.8 turbo mallitkin myytiin pois tosi halvalla (24.900) ja nyt niistä pyydetään vieläkin yli 20k€.
 
^ Kyllä tollanen pösö on varmaan ihan ok peli ja muuten joskus aina joku sattuu "iskemään" hyvään aikaan autokaupoille. Niin ku sä nyt olet tehnyt. Viimeset ne yleensä myy halvalla tai jos niillä on joku isompi erä jotain tiettyä mallia, niin sit voi kans saada halvalla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom