Pikapassi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tuli tälläinen kiva ongelma, että passi kadonnut ja parikin reissua tiedossa viikon sisään. Miten nopeasti tuollaisen pikapassin saa poliisiasemalta, onko kokemuksia? Onnistuuko päivässä?

edit. threadin voi siirtää tuonne matkailun puolelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pikapassin saa samantien, se kirjoitetaan loman pituuden ajaksi, mulla se oli viimeksi ainakin osittain käsinkirjoitettu. Maksaa hiukan enemmän kuin 10 vuoden passi.
E: no kai se sitten on ollut väliaikainen kun sivut niin väittää. Mikäs toi Express-passi on?

Just tänään kävin passin uusimassa kun kuulin, että ens keskivikkona pitää lähteä Saksaan. Tiistai aamuksi lupasivat.

Pikapassin saa samantien, se kirjoitetaan loman pituuden ajaksi, mulla se oli viimeksi ainakin osittain käsinkirjoitettu. Maksaa hiukan enemmän kuin 10 vuoden passi.
E: no kai se sitten on ollut väliaikainen kun sivut niin väittää. Mikäs toi Express-passi on?

5 vuoden passi on nykyään maksimi.

PS. Tulee muuten uusiin passeihin sormenjäljet.

5 vuoden passi on nykyään maksimi.

PS. Tulee muuten uusiin passeihin sormenjäljet.
Mitäs veikkaatte, vaikka valtio sanoo että sormenjälkiä ei käytetä rikosjahdissa niin itse uskon että käytetään. Ja hyvä se onkin että käytetään, vaikka sitten salaa. Ei minulla ole ainakaan mitään peiteltävää ja jos olisi, käyttäisin hanskoja :hyvä:

Mitäs veikkaatte, vaikka valtio sanoo että sormenjälkiä ei käytetä rikosjahdissa niin itse uskon että käytetään. Ja hyvä se onkin että käytetään, vaikka sitten salaa. Ei minulla ole ainakaan mitään peiteltävää ja jos olisi, käyttäisin hanskoja :hyvä:

Juu isoveli valvoo kohta kaikkialla. Olin Bangkokissa muuten eka kuka teetätti passin uusien säädöksien mukaan. Piti näyttää oikein sormet virkailijalle, etten fuskaa. Huvittavinta oli, että olin koko sormenjälkijärjestelmän asentanut sinne aikasemmin.

Kävin just aamusella passin vaihtamassa uuteen ja syynäsi sormet ennen jälkien ottamista. Vitun hyvä että alkavat noin tekemään, pitäis kaikkien joutua vaihtamaan passi uuteen.

8.4. hommasin uuden passin, niin ihan heti en viittis vaihtamaan lähteä. Maksamaan siitä joutuu kummiskin.

tuo sormenjälkien ottaminen on kyllä lähinnä arveluttavaa. Laitettaisiinko vielä kaikille varmuuden vuoksi oma virkamies valvomaan ettei vaan tee rikosta, lisäksi näitä valvovia virkamiehiä varten pitäisi perustaa oma sisäinen valvontaorganisaationsa.

Tälläinen olisi näet paljon turvallisempaa kuin pelkkä sormenjälkien pakkokerääminen.

edit: saako ikinä passia jos slaissaa puukolla sormenpäistä ne jälkikohdat irti niin että jää tilalle pelkkä arpikudos?

Suositut

Back
Ylös Bottom