Pikaista apua/vinkkiä kaivataan. Vanhukset Puolasta kotiin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt pitäisi Puolassa Krakovassa lomaillut eläkeläispariskunta saada takaisin Suomeen. Toinen osapuoli on sairaalassa, pääsee ilmeisesti lauantaina pois, mutta EI SAA lentää pitkään aikaan. Pysyy omilla jaloillaan ja voi matkustaa hlöautossa.

Matkavakuutus ei auta juurikaan.

Paremmassa iskussa oleva puolisko puhuu surkeasti englantia ja alkaa olla melko hädissään.

Krakovasta taksilla Tallinnaan ja sieltä laivalla hkiin?

Suomesta taksi tms. Krakovaan ja takaisin ennakkoon sovitulla könttäsummalla?

Junalla Berliinin kautta Travemundeen ja sieltä laivalla Suomeen?

Auttaako suurlähetystö tällaisessa tilanteessa?

KAIKKI VINKIT tervetulleita. Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähtisin soittamaan suomen suurlähetystöön varsovaan Puh. +48 22 598 9500 ma-pe 9,00-1200
Päivystys: Hätätapauksissa virka-ajan ulkopuolella voi yhteyden ottaa Suomen ulkoasiainministeriöön, puh. +358 9 160 55551.

Laitoinkin tuonne jo e-mailia, ja vetreämpi vanhus soittaa huomenna perään. Matkaoppaan mukaan suurlähetystölle tämmöinen juttu ei kuitenkaan kuulu. Tiedä sitten...........

Edit: Juu kyllähän tuossa ilmeisesti suuslähetystöstä pitäisi jotain apua saada. Matkaopas on nyt saanut sen verran selville, että taksi laskuttaa 3000 km keikasta, jännityksellä odotetaan hintaa.

Viimeksi muokattu:
On kyllä vittumainen tuo Krakovan sijainti kun niin kaukana kaikesta.
Tsekkailin vähän junia ja busseja, ja kyllä tuo Berliini - Travemunde - HKI olis varmaan oma valinta jos en vuokra-autoa pystyisi ajamaan Tallinnan kautta stadiin.
Tallinnaan ei julkisilla pääse mitenkään järkevästi...

Kiitoksia vinkeistä! Taksimatka Tallinnaan järjestyy hintaan 1500 eur. Muut vaihtoehdot taitaa kuitenkin olla poissuljettuja toisen matkalaisen kunnon takia. Ja voi olla, että kaikenlainen matkustaminen on kielletty toistaiseksi... Suurlähetystöstä kyllä jo on otettu yhteyttä, ja koittavat myös autella järjestelyissä.

Entä ajaa itse krakovaan tai maksaa joku tuttu tekeen keikka? Eli ajaa suomesta henkilöautolla krakovaan ja poimia matkalaiset kyytiin?

Syystä että? Onko se otettu? Onko vakuutusyhtiöön soitettu?
Ilmeisesti heillä on joku Nordean matkavakuutus, mutta matka olisi pitänyt vissiin maksaa tavalla A, ja se onkin maksettu tavalla B, joten ei korvaa ainakaan ihan tyydyttävällä tavalla kuluja. Asia on käsittääkseni selvitetty.

Itse en pääse tuonne valitettavasti lähtemään, ja pelkkä menokin veisi minulta 2 vrk. Ja onneksi en lähtenyt, koska nyt tosiaan näyttää siltä, että kaikki matkustaminen on pannassa. Ja muita kuskeja ei juurikaan ole nyt tarjolla.

Hertziltä VW Golf 2 vrk yli 2000 eur Tallinnaan jätettynä.... .....

Ilmeisesti heillä on joku Nordean matkavakuutus, mutta matka olisi pitänyt vissiin maksaa tavalla A, ja se onkin maksettu tavalla B, joten ei korvaa ainakaan ihan tyydyttävällä tavalla kuluja. Asia on käsittääkseni selvitetty.

Itse en pääse tuonne valitettavasti lähtemään, ja pelkkä menokin veisi minulta 2 vrk. Ja onneksi en lähtenyt, koska nyt tosiaan näyttää siltä, että kaikki matkustaminen on pannassa. Ja muita kuskeja ei juurikaan ole nyt tarjolla.

Hertziltä VW Golf 2 vrk yli 2000 eur Tallinnaan jätettynä.... .....
Hertzt on aina selvästi kallein kaikista vuokraajista, on muitakin vaihtoehtoja.

Voih, helppo ja yksinkertainen ois ollut ajaa suomesta suoraan autolla pelipaikoilla. Ottaa matkalaiset kyytiin ja ajella kotiin. Aikaa se tosin vie, että pääsee edes paikanpäälle ja tosiaan jonkun sinne on ajettava. Mutta ei tuollainen mahdoton matka ole. Mitä tullut itse ajettua muutaman kerran ranskaan ja itävaltaan. Vaatiihan se tosiaan perslihaksia ja auto pitää olla jo sellainen että sillä ajaa mielellään.

Mutta jos niille saisi järjestettyä sitten hotellin muutamaksi lisäpäiväksi ja siellä pystyy vielä aikaansa viettämään.

tai

Soittele suoraan suomalaisille taksareille ja kysele lähteekö joku mukaan leikkiin.

Eivät aio itse tuolta kuulemma pois ajella, joten koko vuokraus pitää unohtaa.

Ei tuo ajaminen/matka minulle ongelma olisi, mutta kun en toistaiseksi pääse vaan irtoamaan kotoa juuri mihinkään asti.

Suomalainen taksi tuskin puolalaista halvemmaksi tulee, mutta pitänee tuotakin silti selvitellä.

Nyt vaan pitää odotella, että tuleeko lekurista minkään sortin matkustuslupaa.

Oisin voinut vaikka itsekkin lähteä reissuun, jos ois saanut kunnon auton. Mutta harmiksi ei onnistu lähtö, kuin aikaisintaan maanantaina.

Sukulaisia samaan hommaan saatavilla?

Oisin voinut vaikka itsekkin lähteä reissuun, jos ois saanut kunnon auton. Mutta harmiksi ei onnistu lähtö, kuin aikaisintaan maanantaina.

Sukulaisia samaan hommaan saatavilla?
No voi olla, etteivät edes saa matkustaa vielä maanantainakaan. Tähän pitäisi kai tulla huomisen aikana joku selvyys.

Sukulaisia itsekin olen ehdotellut, muttei kuulemma järjesty.

Kovaselle ei keikka kelvannut.

Niin parashan se ois, jos sinne jonkun lähettää, saada tuttu matkaan.

Laita viestiä tai soittele, nolla neljä nolla nolla 190199, jos ei muut keinot onnistu. Oon kyllä valmis lähteen ensiviikolla, jos päästään yhteisymmärykseen kuluista ja tietenkin tärkein, että tunnet voivasi luottaa :)

Jos haettavana on heikkokuntoista henkilöä niin ehkä kannattaisi miettiä matkailuautoa?
Saattaa olla tuskainen reissu takaisinpäin kun aina 50km välein pitäisi jonkun päästä vähän pitkäkseen....

Jos haettavana on heikkokuntoista henkilöä niin ehkä kannattaisi miettiä matkailuautoa?
Saattaa olla tuskainen reissu takaisinpäin kun aina 50km välein pitäisi jonkun päästä vähän pitkäkseen....

Tämä tuli itsellekin mieleen. Ei varmaan huonommassa kunnossa oleva pysty istumaan 20 h jossain normi auton takapenkillä.

http://www.nettikaravaani.com/pikalinkit/vuokrataan näyttäisi huntilla /päivä saavan vuokraan. Menisi matka paljon mukavammin.

Viimeksi muokattu:
Tuo on kyllä totta. Nuorenahan sitä itse on tullut menytä vaikka millasissa kippura-asennoissa nukkuen tuhansia kilometrejä, mutta vanhempana ja vielä jos tila heikko, saattaa matka olla tuskainen pelkästään istuen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom