Piikkikammo...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Badou
  • Aloitettu Aloitettu
reinhardt sanoi:
Ei voi kuin ihmetellä, millaisia nössöjä aikuiset miehet on. Voi viuviu ja väyväy sentään. Oikeasti en tunne yhtään naista, jolla olisi piikkikammo, tai joka kammoaisi veren näkemistä tms.

Kuka tässä on puhunut siitä, että veren näkeminen kammottaa? :curs:

Kuten Metalman jo sanoi, piikkikammo on pelko muiden joukossa. Sinäkin varmasti kammoat jotakin, ehkä vielä vaan tiedä sitä.

Jos miehet on nössöjä, niin miksi miehet aina tarkastavat pimeästä kuuluneen äänen, tappavat pikkuruisen hämähäkin jne. Oman kokemukseni mukaan naiset ovat näissä tilanteissa paskahalvauksen partaalla. :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hannibal sanoi:
Ja lapsi oppii parhaiten uimaan, kun sen heittää laiturilta järveen.
Ja jos ei kerralla opi, niin ei opi sitten ollenkaan...

Mulla ei tee veren näkeminen ollenkaan pahaa, ei oman eikä muiden. Pystyn katsomaan lääkäriohjelmia, kun oikeasti viilletään leikkausveitsellä oikea nahka auki ja katsotaan mitä se on syönyt. Oman peukalon halkinäkeminen ei tehny pahaa (sattui aivan pkleellisesti) mutta ei etonut. Annappa olla kun näkyy piikki niin meikä laittaa silmät kiinni tai katselee muualle...

Jotkut pelkää neuloja, toiset koiria, kyllähän näitä kammoja on mistä valita. :jahas:

Pitää nyt minunkin korostaa että en minäkään veren näkemistä pelkää,ei se tee pahaa.Ellei sitten puhuta jostain tilanteesta missä on ihminen mennyt ns paloiksi pahemman kerran ja ns kalman haju liittyy tilanteeseen.
Ei piikitystilanteessa taju lähde mutta vastenmielistä se on.

keijo s sanoi:
Itse olen hakannut itseeni tatuointeja, tehnyt pieniä kirurgisia leikkauksia, poistanut kasvaimen silmästä sekä amputoinut tulehtuneen hampaan.

Näppärä olet ainakin käsistäsi, eikös tuon kasvaimen poistamisen silmästä ainakin luulisi olevan peilin kanssa hankalaa? ;)

IronMind sanoi:
Näppärä olet ainakin käsistäsi, eikös tuon kasvaimen poistamisen silmästä ainakin luulisi olevan peilin kanssa hankalaa? ;)

Ei suinkaan. Terävä neula ja pinsetit oli apuna :D meni aikaa ehkä puol tuntia

Joo tosiaan se kammo on mullakin vain ja ainoastaan piikeissä. kavereitten kans joskus huvikseen laitettiin niittejä ihon läpi,eikä missään tuntunu. Enkä kokenu minkäänlaista huimaamista tai muuta ku mulle laitettiin tippa pari kertaa.. Mulla ainaki tuntuis että se kammo vaan jotenki on juuttunu sinne mieleen,kun ekalla kerralla sitä pyörty. Sit se ei vaan lähe sieltä enää, mut tosiaan kylhän sitä helpottaa voi kun ei vaan kato sitä piikkii. Ja kun joku tos väitti et pelko lähtis sillä piikin kattomisella, niin voin sanoa että mulla se vaan johtais pyörtymiseen joka kerta ku piikkiä näytellään :D

Sanoin muute sille hoitajalle ,ett voisin ite vetästä sormeen puukolla niin ei tarttis pistää. Sillähän se homma hoituis :lol2:

metalman sanoi:
HAA, no sithän varmaan pimeänpelko, korkeanpaikankammo, araknofobia jne menee kaikki ohi noilla sun ohjeillas. vittu, jätkästä tulee vielä rikas :)

ps. ahistaa ihan törkeesti, kun aina pitää vastata näihin trolleihin!?!?

Kuule, ei niihin trolleihin ole pakko vastata, jos ahistaa.

Ja kyllä, kaikki normaalin rajoissa olevat pelot menevät ohi sillä, että ne kohtaa. jos taas pelko on niin voimakas, ettei oikeasti pysty sitä kohtaamaan, silloin on jo kyseessä psyykkinen häiriö ja kannattaa mennä juttelemaan tohtorisedän kanssa.

Ja hämähäkkeihin ja pimeästä kuuluviin ääniin: olen kyllä tähän saakka tappanut itse näkemäni hämähäkit ja jos kuulen pimeässä ääniä, tarkistan senkin itse. En tiedä, millaisia naisia te pakkislaiset tapailevat, mutta ainakaan minä en tunne ketään, joka tuollaisiin miestä tarvitsisi.

reinhardt sanoi:
Ja hämähäkkeihin ja pimeästä kuuluviin ääniin: olen kyllä tähän saakka tappanut itse näkemäni hämähäkit ja jos kuulen pimeässä ääniä, tarkistan senkin itse. En tiedä, millaisia naisia te pakkislaiset tapailevat, mutta ainakaan minä en tunne ketään, joka tuollaisiin miestä tarvitsisi.

Ehkä sä vaan sitte oot Alias tai Dark Angel. ;) Kyllä monet mun tapaamat naiset pelkää pimeetä ja kaikkea mahdollista hämähäkeistä talossa hiippaileviin mielikuvituksellisiin murtomiehiin. Sellasia ne naiset vaan yleensä on.

Ja älkää vetäkö herneitä mun "kevyestä" yleistyksestä. :piis:

Koulussa pistettiin kaveria olkavarteen suolaliuosta. Pistettävänä oleminen ei ollut mitään, mutta se pistäminen oli kovahermosta hommaa. Kuten myöskin alapesun treenaaminen sellasilla kumisilla vehkeillä, oli nimittäin perjantai-iltapäivä vähän huono ajankohta siihen hommaan. Opettaja teki myös erheen avaamalla sellasen laukun, jossa oli silikonista tehdyt naisen isot rinnat. Se jälkeen luokan kaikki kolme poikaa puristelikin niitä loppupäivän. Mies -> ärsyke -> toiminta.

reinhardt sanoi:
Ja kyllä, kaikki normaalin rajoissa olevat pelot menevät ohi sillä, että ne kohtaa. jos taas pelko on niin voimakas, ettei oikeasti pysty sitä kohtaamaan, silloin on jo kyseessä psyykkinen häiriö ja kannattaa mennä juttelemaan tohtorisedän kanssa.

Just. On se vaan helppoa. Senkun päättää että en pyörry niin ei pyörry :david:

Itse luovutan verta säännöllisesti, en todellakaan pekkää neuloja enkä edes jännitä tilannetta. silti voin jo etukäteen kertoa hoitajalle että saatan pyörtyä. En osaa sanoa mistä se johtuu.

Montahan kertaa mun pitää tämä "pelkoni" kohdata ?

Hannibal sanoi:
Ja lapsi oppii parhaiten uimaan, kun sen heittää laiturilta järveen.
Mun serkun isä heitti sen pienenä laiturilta veteen ja siitä hän sai kuulemma änkytyksen. Mahtoi isää kaduttaa.

Älä katso sitä verikokeen ottoa, ajattele vaikka ensi salitreeniä. Siitä se taju lähtee kun veri pakenee päästä, mulle hoitsu neuvo istumaan ja laittamaan pään polvien väliin verikokeen oton jälkeen, niin väri palaa naamaan. Mutta verenluovutus on jo aika extremeä. Kerran piti mennä, mutta jänistin join sentään sumpit ja söin piparit eli ei mennyt reissu hukkaan.

Tunnen yhden sairaanhoitajaopiskelijan, joka ei pysty itse pistämään piikkiä, koska pyörtyy samantien. Hyvän alan valinnut. :)

Niin siihen alkuperäiseen... Mulla ei ole piikkikammoa eikä koskaan ole ollutkaan. Viimeksi tänän luokkakaveri harjoitteli verinäytteen ottoa kummastakin kyynertaipeesta. Hyvin meni. :kippis1:
Olen huomannut monien piikkikammoisten luokkakavereideni kohdalla, että piikkikammo vain häviää useimmilta, kun injektioita, kanylointeja, verinäytteiden ottoa ym. harjoitellaan enemmän ja pistettävänä olemiseen (kuin myös pistämiseen) ikään kuin rutinoituu.
Sekin voi helpottaa, että kertoo sairaanhoitajalle pelkäävänsä ja pyytää tätä aina kertomaan mitä hän tekee ja koska pistää.
Ja jos mikään muu ei auta niiin sulje silmäsi ja ajattele isänmaata. ;)

hash pipe sanoi:
Tunnen yhden sairaanhoitajaopiskelijan, joka ei pysty itse pistämään piikkiä, koska pyörtyy samantien. Hyvän alan valinnut. :)

Itse tunnen useamman lääkäriopiskelijan, jotka kyllä voivat pistää, viiltää, ommella jne. Mutta jos joutuu itse pistettäväksi, niin vintti pimenee.

Itse olen/olin yleinen neulatyyny, kun harjoiteltiin kanylointia, näytteenottoa, injektointia ja semmosta.

Osittain "neulakammoon" liittyy varmaan se tunne, että itsellä ei "ole tilanne hallussa". Tai sitten ei..

Mulla on siinä mielessä jännä juttu, että lihasinjektiot ei tunnu missään, mutta verisuoneen pistäminen tuntuu todella ilkeältä. Juurikin tuo kyynärtaipeeseen pistäminen on pahin juttu. Taju ei ole mennyt tai muutakaan yhtä radikaalia tapahtunut, mutta se tunne vain on paha ja parempi kääntää pää pistohetkellä.

Mun entinen opettaja oli kans sellainen, että pyörtyi omaa verta nähdessään. Muiden, ei mitään. Eikä tod. mikään pupujussi.

Ennen oli kyl aika kova kammo mutta nyt vähimmiten alkanu toipuun..Hoen itteleni aina pistämis tilanteessa tai muissa missä 'pelottaa' lauseen "Mielen heikkoutta." sillä pärjänny aika pitkälle noissa tilanteissa, eli periaattessa psyykkaan itteeni :thumbs:

Badou sanoi:
Eli miten Te jotka ootte saanu kammon häviämään ,ootte sen tehny. Vai löytyykö sellasii? Pistäkää vähän omii kokemuksii.

En tiedä onko mulla piikkikammo vai mikä.
Minua on pistetty varmaan satoja kertoja ties minkälaisilla tökeillä ympäri kehoa, koskaan ei ole pelottanut, vaikka usein on ollut sairaanhoitaja harjottelijoita testailemassa taitojaan.
Pieni nipistys ja se on siinä.

Kesällä satuin käymään verikokeissa yksityisellä. On jotenkin semmonen kuva että yksityiselle eksyy ne alan ammattilaiset.
Tämä täti tuikkas sen neulan varmaan puoleen väliin kyynärtaivetta, tosta vaan. Tajusin että nyt sattu jonnekin väärän paikkaan ja sain vaivoin pidettyä sen taipeen paikallaan ettei se neula uppoa vielä syvemmälle. Pullot ja tätin tissit sai vähän kyytiä kun nyrkki nousi ylös aika nopeasti.

Käsi tärisi ja oli aivan tunnoton. Viikkoon en pystynyt nostamaan sillä mitään, vielä kuukauden kuluttua siinä tuntui kipua.

Siitä tuli piikkikammo!!
Kiitti vaan. Taju ei lähde mutta tunne on sama kuin hammaslääkärillä, koska tahansa saattaa vihloa. Sitä pelottaa siihen malliin.

masai1967 sanoi:
Pitää nyt minunkin korostaa että en minäkään veren näkemistä pelkää,ei se tee pahaa.Ellei sitten puhuta jostain tilanteesta missä on ihminen mennyt ns paloiksi pahemman kerran ja ns kalman haju liittyy tilanteeseen.
Ei piikitystilanteessa taju lähde mutta vastenmielistä se on.
samoin täällä..tosin koskaan kyllä en ole ihmistä kilon palasina nähnykkää :rolleyes: mutta piikkiä en pelkää..vaikkakin vähä jännitän sitä..ei sitä vapaaehtosesti piikitettäväks menisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom