Piiitkät sarjat...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä olkapäävaivaisena ollut pidemmän aikaa tekemättä normaalia penkkiä. Pääliikkeenä rintatreenissä olen tehnyt vinopenkkiä käsipainoilla, koska sen olkapää kestää. 3 pitkää sarjaa vakiopainolla, kaikki loppuun saakka. Ensimmäisessä sarjassa sain viimeeksi 30 toistoa. 4-5 minuutin tauon jälkeen sain toisessa sarjassa 16 toistoa. Ja kolmannessa 13 toistoa. Eli ilmeisesti tuollainen kova 30 toiston sarja pumppaa aika hyvin maitohapoille lihakset.

Enpä ole aikaisemmin noin konkreettisesti havainnut mitä tarkoittaa, kun lihakset menevät kunnolla maitohapoille. Eihän tuollaista normaaleissa 8 toiston sarjoissa huomaa ollenkaan. Mielenkiintoista ja opettavaista - aina sitä kokee salihommissa jotain uutta, kun joutuu/uskaltaa tehdä hommat vähän eri tavalla kuin yleensä...

Minkäslaisia kokemuksia teillä on pitkistä, hyydyttävistä sarjoista?

Mulle on riittänyt kaksi piiiiiitkää sarjaa, sillä tuo 'pumppi' on tosissaan aivan älytön! itselläni hajosi tossa hiukan yli 4kk sit olkapää ja nuo pitkät sarjat tuli enemmän kuin tutuksi... mut kai tuo kuntouttaminen jotain auttoi, sillä nyt olkapään kivut ovat kaikonneet - pääsisköhän sitä kohta oikeesti treenaamaan!? tosin se pieni varovaisuus pitäs tuolta takaraivosta saada pois..

Itse teen jaloille joka toinen viikko pitempiä sarjoja, ja se tuntuu toimivan varsin hyvin. On nimittäin ollut jalkojen kehityksen kanssa lieviä ongelmia. Kyllä pidempiä sarjoja tulee tehtyä myös muillekin lihasryhmille, mutta ei niin usein.

Satunnaisesti tulee tehtyä pitkiä sarjoja, mutta silloin teen yleensä vaan yhden/liike.
Esim prässissä joskus 100 toistoa tuntuu aika mukavan tuskaiselta, eikä tarvitse tuskailla lastaus/purku-urakan suuruudella.

Samat fiilikset kun Hannibalilla.

Väänsin itse (liian) kauan HD-treeniä itselleni isoilla painoilla, kovat sarjat siinä 6-10 toiston välillä.

Kai se oli kiinni vähän omasta päästäkin, eli ei malttanut ottaa pienempiä painoja sarjoihin. Samalla logiikalla ei malttanut tehdä kevyitä treenejä lainkaan. Mikä palkittiin vuoden ajan tuloksien paikallaan pysymisellä vaikka kuinka väänsi rautaa. :(

Sinänsä aika tyhmää, onhan lihaksia todistettavasti kasvatettu kautta aikojen mitä erikoisemmilla treenikierroilla. Eli tuskin on yhtä ainoaa ja toimivaa treenimetodia. Mutta kun ei osannut/halunnut katsoa yli vuoden päähän tulevaisuuteen vaan piti saada kaikki heti nyt...

Nyt olen tehnyt treeneissä toistoja 6-30 välillä (toki samassa treenissä suunnilleen samalla toistoalueella) ja vaihdan muutaman treenikierron välein ohjelmaa, normaalisti vaihdan yhden liikkeen uuteen. Tai vaihdan kahden liikkeen järjestystä.

Jaloille olen joskus tehnyt yksinkertaisen miehen yksinkertaisen treenin (lainaus Seppo Rädyltä) eli kyykystä 100 kilolla 100 toistoa. :) Sen jälkeen ei tarvinnut kun täristä pukuhuoneeseen, palautusjuomat naamaan ja kotiin.

- Markku

eli kyykystä 100 kilolla 100 toistoa.

Herra isä sentään!!! Öööö, sä olet iso mies.

Tarkennetaan siis ettei tule väärinkäsityksiä mun koosta :) ei se satanen ihan yhdellä sarjalla tullut... 40,25,15,10,10 sarjat ja palautukset suunnilleen sen verran että pumppu ehti rauhoittua välissä (eli aika kauan).

Viittasin tuossa Seppo Rädyn yksinkertaisen miehen yksinkertaiseen penkkitreeniin, 100x100 mutta ei kait Rätykään yhdellä sarjalla tuota työntänyt.

Kyykyssä pitkät sarjat toimii, tai no mulle pitkä on yli 8 toistoa :D
Tulee kunnon tuntuma kun saa 12-15 toistoa kyykyssä.

Mä taas en tykkää yhtään tehdä jaloille pitkää sarjaa. Harvoin teen yli kymmenen tai ees kahdeksan toiston kyykky tai maastanostosarjaa. Nojoo, joskus on kiva piinata itteensä kyykkäämällä oman kropan painolla 20 toistoo, mutta sitä teen vaan muutaman kerran vuodessa. Voiskohan pudotussarjat laskee tuommosiksi piiiiitkiksi sarjoiksi? Niitä mä teen vieläkin joskus, ennen melkein joka reenissa jossain liikkeessä. Erityisen mielellään teen hauiksia pudotussarjalla, mutta myös joskus kyykkyä ja penaa. Ahh, sitä tuskaa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Kynäniska
Otahallilla oli äijä joka teki 60kg 1000 (tuhat) toistoa syväkyykkyä ja 400 toistoa 100kilolla.
Ehkä teki, mutta koko treeniuransa aikana yhteensä vai? Tää alkaa taas menemään tähän MVM (Maailman Vahvin Maanviljelijä) -linjalle. :rolleyes:

Originally posted by Kynäniska
Otahallilla oli äijä joka teki 60kg 1000 (tuhat) toistoa syväkyykkyä ja 400 toistoa 100kilolla.:kippis1:

Ja mun mummo teki 60 kilolla 2000 toistoa syväkyykkyä ja 800 toistoa haukkaria 100kilolla
tälle mun mielestä voi jo pistää: :kippis1:

eipäs ozzy kuittailla, kun oletat, etkä mitään tiedä (siitä maajussista :) ) antaa sen olla. ei siitä enää... ei ei ei...

mäkin kyllä haluan tietää, kuka toi kyykkääjä oli!!! kanadalainen superluistelija eric heiden oli kuulemma sika treenaamaan ja teki 100kg:lla 200 toistoa...luistelijat ei tee edes syväkyykkyjä, vaan sellasia hieman alle puolikyykkyjä... eräs toinen luistelija (olisko ollu hollantilainen...en muista) on tehnyt 50kg:lla 1000 toistoa.

lieneekös näistä muodostunut urbaanilegendahybridi ja kansalaisuus vaihtunut suomalaiseksi. lienee...

pitkät sarjat kehittää kestävyyttä ja hitaita soluja... ja nekin kasvaa... siis miksi ei tehdä...

Originally posted by jto
eipäs ozzy kuittailla, kun oletat, etkä mitään tiedä (siitä maajussista :) ) antaa sen olla. ei siitä enää... ei ei ei...
Okei okei, ei tästä enempää ;)

Olen ottanut kanssa 100kg kyykyssä n.1000 toistoa,sarjojen välissä täytyy tietysti palautella vähän normaalia enemmän eli olen pitänyt aina vähintään kolme päivää...Treeni on kestänyt noin vuoden.

kerran tein penkkiä kovan 12 sarjan, kolmastoista toisto jäi rinnalle. seuraavassa sarjassa toisto numero 8 jäi puoleenväliin. tätä voisi jo kutsua sarjakestävyydeksi...:D

Markku, sanoit että itselläsi ei kehitystä tullu pitkään aikaan, kun teit kovia 6-10 toistoja. Mites, kun ite oon tehny n.2,5 kk juuri noita kovia 6-10 sarjoja enkä ole pitänyt yhtään löysempää viikkoa niin oliskos sellasen pitäminen aiheellista? Mutta riittääkös se yks viikko, ja sama uudelleen?:confused:

Tommih, on aika totaalitauko viikon! tahi korkeintaan ihan kevyttä treeniä. itse treenaan 4 viikkoa kovaa, sit kevyt viikko. eli kannattais hiukka useemmin ottaa pikku levonhetki..

heh, mä en varmaan jaksa käydä kyykyssä yli 50 kertaa nopeesti ilman painojakaan :D

Toi oli se äijä kuka kyykkäs.

Timo Kekkonen, niskojen kuningas http://www.gometal.com/training/kekkonen/kekkonen2.jpg

Niin ja se äijä teki sen tuhat toistoo putkeen. Se pyyti kaverit kattomaan ku se oli tehny 500 ja sen jälkeen loput 500 kesti ihan vitun kauan. Btw Mr. Jalka Tom Plazt(?) treenas aikanaan jalkoja kyykkäämällä 10 minuuttia putkeen aika isoilla romuilla(yli 100kg).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom