Pihvin paino?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kuinka paljon mahtaa pihvin paino "pudota" kypsennettäessä? Kun pihvi tulee yleensä punnittua kypsänä, niin sen painon mukaanhan ei voi energiamäärää laskea, sillä raakana kyseinen pihvi painaa enemmän. Olen joskus kuullut, että kypsän pihvin paino kerrottaisiin noin 1,3:lla, niin saataisiin sen oikea paino?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli kuinka paljon mahtaa pihvin paino "pudota" kypsennettäessä? Kun pihvi tulee yleensä punnittua kypsänä, niin sen painon mukaanhan ei voi energiamäärää laskea, sillä raakana kyseinen pihvi painaa enemmän. Olen joskus kuullut, että kypsän pihvin paino kerrottaisiin noin 1,3:lla, niin saataisiin sen oikea paino?

Varmaan tuo 1.3:lla kertominen on melko lähellä totuutta. Mutta miksi ihmeessä et punnitse raakana?

Mikä estää punnitsemasta sitä pihviä raakana? Ostat valmiina?

Riippuu paistotyylistä, hävikki vaihtelee kokkaustavan mukaan 11-n.19% välillä. Etukäteen ruskistamaton matalalla lämmöllä uunissa kypsennetty liha kadottaa itsestään vähiten nestettä.

Jostain syystä en onnistunut editoimaan postaustani, EDIT siis tällä tavalla ; linkkiä en artikkeliin löytänyt, mutta kertomani piti että tuo vastaukseni perustuu Haaga Instituutin koekeittiössä tehtyyn pihvinpaistotestiin joka julkaistiin artikkelina nimeltä Pihvistä pinnan alta Glorian Ruoka & Viini - lehdessä 6/2004.

Kun ravintolassa on vaikka pihvi 250g, niin onkohan se raaka- vai kypsä-paino?

Ravintolassa ilmoitetaan aina raakapaino. Pihvien koossa onkin aika älyttömät erot jos menee raa-aksi paistettu ja ihan kypsä vierekkäin.

Suositut

Back
Ylös Bottom