Olen maininnut etten budjetoinut pihaa mukaan taloon, koska halusin jotenkin näyttää, että teen talon "halvalla" tai niissä raameissa, jotka määritin. Itsensä pettämistä tuo oli ei sille minkään mahda, koska sitä soralla olevaa pölyävää pihatietä jaksanut katella kovinkaan pitkään ja nurmikkoakin piti saada. Sitten tietysti se täälläkin jonkun mainitsema kauhea tuija-aita varustettuna isolla nurmikkoalueella ja vieläkin tylsemmällä hiekkalaatikolla.
No itse olen tyytyväinen ja jos tenavilta kysyy niin ei noi ruusupenkit niitä paljoa lämmitä. Vesisotaa ja fudista/säbää ne mielummin pihalla pelaa kun kastelee kukkia. No on siellä omenapuuta ja lähes kaikki hedelmiä tuottavat puut istutettu. Tosin olen vanhainkodissa ennekuin nuo on sen korkusia, että saan riippukeinun laitettua niiden väliin. Tietysti trampat sun muut löytyy. Iskä ei tarvii ku grillin ja lepotuolin. Mää tyydyn vähäseen.
Mitä tulee hintaan niin tosiaan petoksen tein, mutta itsepä sen maksoin
. Kyllä 100m2 pihakivia vaikka itse asentikin maksoi omansa reunakivineen ja aluskivituhkineen. Sitten tilasin pyöristettyjä kiviä, joista tein 45 asteen muureja. Olisin halunnut tehdä kunnon vanhanajan kivimuurit, mutta kivien kanssa touhutessa pitää muistaa, että pienen näköinen kivi painaa äkkiä 100kg. Ei tämmönen kukkakeppi tollasia nostele päällekäin, joten piti tyytyä lastenmallisiin kiviin. 5-10t€ semmonen perus summa, jolla saa pihan toyotaluokkaan. Ei mitään isoa ja komeaa. Vaatimaton peruspiha pihakivillä. On tuo kuitenkin useamman prosentin kokonaisbudjetissa. Eikä se talonrakentamista halvemmaksi tee, jos jättää pihan myöhäsempään vaiheeseen ja tekee esim. tulorahoituksella. Itsensä petosta sanon minä.
No itse olen tyytyväinen ja jos tenavilta kysyy niin ei noi ruusupenkit niitä paljoa lämmitä. Vesisotaa ja fudista/säbää ne mielummin pihalla pelaa kun kastelee kukkia. No on siellä omenapuuta ja lähes kaikki hedelmiä tuottavat puut istutettu. Tosin olen vanhainkodissa ennekuin nuo on sen korkusia, että saan riippukeinun laitettua niiden väliin. Tietysti trampat sun muut löytyy. Iskä ei tarvii ku grillin ja lepotuolin. Mää tyydyn vähäseen.
Mitä tulee hintaan niin tosiaan petoksen tein, mutta itsepä sen maksoin