Piharakennukset, puuvajat, leikkimökit yms

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tuollaiset köysiradat yms. voi olla hyvä tehdä itse, että ei kukaan telo itseään...

Onko porukoitten iPanoilla intoa tarttua vasaraan ja sahaan itse? Riippuu tietenkin minkä ikäistä porukkaa on, mutta tuntuis, että jos mielenkiintoa riittää, niin varmaan ei haittaa vaikka mukulat tekis itse koppeja itselleen. Ei välttämättä moottorisahaa tarvi antaa, mutta käsisaha ja vasara riittää pitkälle. Omasta lapsuudesta ainakin muistan sen, että hienot leikkimökit ei kiinnostanu pätkääkään, vaan piti olla joku risa lautakasa, niin siellä viihtyi vaikka kuinka.

Totta!

Paras maja tähän asti ollut tyhjä puuhäkki. Mä sain duunista sellasia FIN-lavan päälle tulevia metallikehikoita. FIN-lavan mitathan ovat 1000x1200 ja tuon häkin korkeus on 1000 mm. Eli hyvin sinne tenavat sopii. Päällä sopivasti lankut ja pressu, eli siellä pysyy sateellakin kuivana. Meinasinkin että voi roudaa niille niiden haluumaan paikkaa noista yhden ja antaa niiden tehdä siihen itse risuista seiniä ja mitä tykkäävät. Myös nuo lavakaulukset olleet hittilelu. Niillekin kun antas vähän hiomakonetta ja maalaisi, niin ois hyvä lisä hiekkakasaan.

Tuolla metsikössä nuot tuntus muutenki hyvin viihtyvän. Ja isojen kivien päällä.

Tuo oli mulla kans mielessä ja olisin ottanut itsekin sen jos en olisi törmännyt erään sukulaiseni kautta eläkeläistimpuriin, joka lupasi tehdä mulle rungon perinteiseen malliin.

Timba ainakin, vai olitkohan Samokin jostain samoilta suunnilta... jossain Kyyjärven lähellä on vastaava isäntä, joka kai tekee noita sopuhintaan. Olisko ollut joku kivijärvi tai kalliojärvi se tarkempi paikka. Saattoi myydä keltaisessa pörssissä noita tai sitten ei. Tiedän yhden kuka sieltä on ostanut, mutta nään sen vasta ens jouluna, joten vähän vaikea mennä sitä aikaisemmin kertomaan enempää.

saatko siltä vaikka puhelimitse tietoja vajasta?

Eips onnistu kun ei ole numeroa, mutta voisin yrittää kysäistä siltä toiselta kaiffarilta, kun käyn oman runkoni hakemassa. Mulla ei ole tuonkaan numeroa, että voisin kysäistä. Mutta mulla on kutina, että sitä kautta vois ehkä lähteä homma selviämään jo ennen joulua. Mun rungon tilaamisesta on reilut pari viikkoa aikaa ja arvio oli, että n. 4 vk menee. Jos ehdit tuon parisen viikkoa odotella, niin vois homma selvitä ja tosiaan voi olla ettei silläkään ole ihan heti myydä, vaan tekee ehkä tilausten ja mittojen mukaan. Näin veikkaisin. Sen tiedän että kolme puuvajaa oli haettu yhdellä isommalla kuormalla eli jos saisitte Timban kans (jos siis kiinnostaa yleensäkään) vielä jonkun mukaan niin rahtikaan ei olis paha. Tai sitten pari pienempää kärryä / vaja.

Eips onnistu kun ei ole numeroa, mutta voisin yrittää kysäistä siltä toiselta kaiffarilta, kun käyn oman runkoni hakemassa. Mulla ei ole tuonkaan numeroa, että voisin kysäistä. Mutta mulla on kutina, että sitä kautta vois ehkä lähteä homma selviämään jo ennen joulua. Mun rungon tilaamisesta on reilut pari viikkoa aikaa ja arvio oli, että n. 4 vk menee. Jos ehdit tuon parisen viikkoa odotella, niin vois homma selvitä ja tosiaan voi olla ettei silläkään ole ihan heti myydä, vaan tekee ehkä tilausten ja mittojen mukaan. Näin veikkaisin. Sen tiedän että kolme puuvajaa oli haettu yhdellä isommalla kuormalla eli jos saisitte Timban kans (jos siis kiinnostaa yleensäkään) vielä jonkun mukaan niin rahtikaan ei olis paha. Tai sitten pari pienempää kärryä / vaja.

Kiinnostaa. Ja tunnen noita rahtareita, eli onnistuu kyllä varmasti vaikka jakeluautolla tuollaisten noutaminen ja maksu onnistuu varmati sopupelillä. Ei tuohon kyyjärvelle taida olla kuin satakunta kilsaa. Eli hyvin vois hakee.

Tuossa Kodin Terrassa oli 649 euroa se 6m2 kokonen. Mutta se oli sitten niin yksinkertaisesti tehty, että kannattaisi jo nikkaroida itse. Runko kakkoskakkosta ja jotain lautaa verhoiluna. Eli ei todellakaan kannata tuosta maksaa 649 euroa.

Mutta muuten nuot Hyvänkaupanpaikat sun muut on jees, mutta yleensä ne rahdit on todella rasvasia noissa.

Peltikate + tarpeet 255e... onkos toi vähän arvokas? Muistelen että jotain 13e/m2 maksaisi peltikate tarpeineen. Pelkät pellit n. 9e/m2.

Esim. Rautiasta saa tämän:
http://www.log45kannala.com/R_hirsilato-R60.htm

Eli käytännössä sama hinta kun lisää rahdit tuohon ja tinkasee hieman.

Tai sitten napsii palahuovalla 15,90€/3m2 + naulat

yleensä ne rahdit on todella rasvasia noissa.
Ja monesti ne kaupat kosahtaakin rahteihin tai sitten toimitusvaikeuksiin, jos ei ole tavaraa paikanpäällä. Kerran tilasin toukokuussa asiakkaalle kannalalta tommosen rakoliiterin, toimitus meni elokuuhun.
Monia ei kiinnosta edes myydä piharakennuksia, kun tuotteet on niin kilpailtuja ja katteet on usein olemattomia

Viimeksi muokattu:
Kiinnostaa. Ja tunnen noita rahtareita, eli onnistuu kyllä varmasti vaikka jakeluautolla tuollaisten noutaminen ja maksu onnistuu varmati sopupelillä. Ei tuohon kyyjärvelle taida olla kuin satakunta kilsaa. Eli hyvin vois hakee.

Tuossa Kodin Terrassa oli 649 euroa se 6m2 kokonen. Mutta se oli sitten niin yksinkertaisesti tehty, että kannattaisi jo nikkaroida itse. Runko kakkoskakkosta ja jotain lautaa verhoiluna. Eli ei todellakaan kannata tuosta maksaa 649 euroa.

Mutta muuten nuot Hyvänkaupanpaikat sun muut on jees, mutta yleensä ne rahdit on todella rasvasia noissa.

Sain lisää tietoa siitä tekijästä. Vilkaiseppa sähköposti.

Saatko Samo otettua Timbaan yhteyttä? Saisitte tuota kuljetusta suunnitella jos teillä on suunta suunnilleen sama...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Piti saada ipanoille keinu. Nuo K-raudan paskat ei paljoo napannu 99e-199e kun ei niistä aikuiselle ole iloa.

Ostin 4kpl 90x90x3000mm liimapuutolppia kestopuisena á 23e
2kpl 48x148x4200mm (2x6") kestopuuta
2kpl 1m mittaisia 16mm paksuja kierretankoja, á 6 euroa, sekä niihin 8kpl lukkomuttereita sekä isot neliöprikat.

Ja väsäsin noista keinun. Hämähäkkikeinun ostin Rautiasta 65 eurolla, halkaisija on 1 metri. Eli 825euroa halvemmalla kuin Aconilta saa. Tommonen siitä tuli:

kiikku.jpg

Aika isohan tuosta tuli, en lyhentänyt puutavaraa. Pitää vielä pistää hieman vinoreivaa sekä valaa noi tolpat maahan vaikkapa 1 säkki betonia per tolppa. Tukeva tuo on jo nyt vaikka aikuiselle istua. Keinu kestää speksien mukaan 100kg. Tuo "istuin" siis kestää. Itse puurakennelmahan kestää mitä vain.

Sivutolpat on siis 3 metriä pitkiä ja alareunastaan ne ovat 225cm leveydellä. Kallistusta tein 10 asteen verran "ulospäin" päätykolmiolle. A-tuennat ovat toistaiseksi vain "hepissä". Ei ollut tarpeeksi pitkää poranterää niin jäi vielä toiset pätkät kierretankoa laittamatta ylös, pitää lainata pitkä terä huomenna jostain. Kiikku + pari muuta kiikkua tulee vielä paremmilla metallirenksukoilla kiinni.

Alle 200 euroa maksoi tarpeet kokonaisuudessaan. Aikaa meni semmosen 3 tuntia kun piti vähän funtsia tuota kallistusta ja kulmia.

Piti saada ipanoille keinu.
-----
Alle 200 euroa maksoi tarpeet kokonaisuudessaan.
Porvarikeinu! :D

Veljen lapsille piti tehdä keinu pari kesää takaperin. Runkoaineet löytyi polttopuuksi tarkoitetusta rankaläjästä. Muttereita, kierretankoa, prikkoja ja täkkipultteja ehkä kymmenellä eurolla. Koukut (4kpl) köysien kiinnitystä varten ehkäpä toinen kymppi. Keinusetti köysineen löytyi kirpparilta vissiin kolmas kymppi. Aikaa rakentamiseen yksi ilta (puut kuori isäukko etukäteen).

P6130135.jpg

Pystytolpat pienten betonilaattojen päällä.

Rangoista meinasin ensin tehdä joo, ilmatteeks, eipä sitten jaksanut lähteä metsään, menin Rautiaan.

Sain lisää tietoa siitä tekijästä. Vilkaiseppa sähköposti.

Saatko Samo otettua Timbaan yhteyttä? Saisitte tuota kuljetusta suunnitella jos teillä on suunta suunnilleen sama...

Pitää yrittää ehtii viikolla soitteleen tuonne ja kyseleen hintoja. Mulla ei Samon meiliosotetta ole...

Rangoista meinasin ensin tehdä joo, ilmatteeks, eipä sitten jaksanut lähteä metsään, menin Rautiaan.

Jos ois tuossa pihassa sopivaa puuta rankoihin, niin voisi tehdä. Vaan eipä nyt tähä hätään noita risuja viitti alkaa kaatamaan, joten pakko varmaan mennä Oroon. Mutta tuo Hupen keinu oli aika jees. Pysyykö se muuten pystyssä tukematta? Itsellänikin kun ei voi vielä sitä "valaa maahan" kun ei ole piha valmis. Mutta lapset kaipais keinua. Varmaan vinoreevaamalla väliaikaisesti leveempään tuo ainakin pysyy pystyssä!

Tuo 10 astetta oli ilmeisesi hyvä kulma tuossa?

Jos ois tuossa pihassa sopivaa puuta rankoihin, niin voisi tehdä. Vaan eipä nyt tähä hätään noita risuja viitti alkaa kaatamaan, joten pakko varmaan mennä Oroon. Mutta tuo Hupen keinu oli aika jees. Pysyykö se muuten pystyssä tukematta? Itsellänikin kun ei voi vielä sitä "valaa maahan" kun ei ole piha valmis. Mutta lapset kaipais keinua. Varmaan vinoreevaamalla väliaikaisesti leveempään tuo ainakin pysyy pystyssä!

Tuo 10 astetta oli ilmeisesi hyvä kulma tuossa?

Ihan tukeva on,aikuisellekin. Sivuttain ei kärsi keinua mutta ei toi tuolla massalla ja onnistuneilla kulmavalinnoilla muljahtele normiäytössä. Suosittelen. Sivutukea tuo hieman kaipaa kyllä lopulliseen tuotokseen.

Ihan tukeva on,aikuisellekin. Sivuttain ei kärsi keinua mutta ei toi tuolla massalla ja onnistuneilla kulmavalinnoilla muljahtele normiäytössä. Suosittelen. Sivutukea tuo hieman kaipaa kyllä lopulliseen tuotokseen.

Jepulis, pyydän hallitukselta hyväksynnän ja haen puutavarat vaikka jo heti tulevalla viikolla. Oispahan siinä taas tenavilla enempi tekemistä, vaikka ei niillä tunnu tylsää olevan, mitä nyt tänäänkin varmaan 10 h ulkona kun päikkäreillä käytiin välissä sisällä.

on meillä Timban kanssa kuitenkin reipas 200km välimatkaa. pyysin paikallisesti k-raudasta tarjoukset tuosta log45 6neliön rakoliiteristä. peltikaton pyysin laskemaan mukaan. käyn huomenna kysymässä mitä kustantaa.

on meillä Timban kanssa kuitenkin reipas 200km välimatkaa. pyysin paikallisesti k-raudasta tarjoukset tuosta log45 6neliön rakoliiteristä. peltikaton pyysin laskemaan mukaan. käyn huomenna kysymässä mitä kustantaa.

Tuliaskohan samoilla rahdeilla pari? Voisin käydä kärrillä sun pihasta sitten omani. No kunhan kysäset hinnan nyt ensin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom