Pienten ja suurten lihasryhmien järjettömistä rasitussuhteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä mä olen ainakin sillä linjalla, jotta isoimmat muskelit treenataan useammilla sarjoilla, toisin kuin esim ojentajat... riittää mulle ainakin 2 liikettä/2-3 sarjaa.. :D
Jalat ja selkä on sitten asiat erikseen ja niihin on eri sarjamäärät ja liikkeiden määrät... :rolleyes:
No näin mä teen.. :)
T:neitosen puoliso

Mä saan isoista lihasryhmistä mehut ulos yhdelläkin liikkeellä. Esim. etureisille teen syvää kyykkyä 200 kilolla viisi puhdasta toistoa (ilman vyötä). Sitten pistän vyön ja teen toiset viisi toistoa. Sen jälkeen pistän polvisiteet ja taas viisi toistoa. Lopuksi voin vielä tehdä löysillä kyykkytrikoilla ja tukevilla siteillä 5-10 toistoa.
Hauikselle teen useampia liikkeitä. Ekana liikkeenä voi olla hauis levytangolla 70-80 kg:lla (viisi puhdasta toistoa). Voimaahan tällä tulee, mutta pyrin sitten vielä jollain eristävällä liikkeellä ja pitkällä sarjalla saamaan kunnon pumpin hauikseen.

Tomi puhuu asiaa noiden sarjamäärien suhteuttamisen kanssa. Ihan samoin nämä ohjeet pätee 2-jakoiseenkin ohjelmaa, sarjamäärät tietysti yhdessä treenissä pienemmät kuin nelijakoisessa, mutta jos pistät kahden samoihin lihasryhmiin kohdistuvaa 2-jakoista treeniä yhteen, saat niistä aikalailla saman määrän sarjoja ja liikkeitä mitä normaalissa 4-jakoisessakin on.

Ja todellakin ne etureidet tarvii enemmän sarjoja mitä esim. hauikset, ei se pelkkä raudanmäärä siinä ratkaiseva ole.

Tomi sanoi:
J Unohdin mainita, että oma treenitapa on ollut ikäänkuin volyymipainotteista reilun parin vuoden ajan. Mutta jotain osviittaa tuosta ehkä saa liikkeiden määrien suhteen, vaikka ei olisikaan volyymitreenaari. :)

Teetkö sarjat vakiopainolla (esim. 4x8) jolloin ekat sarjat on suht helppoja ja vikat tiukkoja vai sillai että otat ekasta sarjasta asti kovaa ja vähennät painoa seuraavaan sarjaan?

Siis onko volyymitreenissä ekojen sarjojen tarkoitus olla suht helppoja koska sarja&toistomäärä on iso?

PanaSync sanoi:
Teetkö sarjat vakiopainolla (esim. 4x8) jolloin ekat sarjat on suht helppoja ja vikat tiukkoja vai sillai että otat ekasta sarjasta asti kovaa ja vähennät painoa seuraavaan sarjaan?

Siis onko volyymitreenissä ekojen sarjojen tarkoitus olla suht helppoja koska sarja&toistomäärä on iso?

Samaa kyselisin että meneekö toi niinku pyramidi tapaan että laitat koko ajan lisää painoja joka sarjaan.

Tommi S sanoi:
Samaa kyselisin että meneekö toi niinku pyramidi tapaan että laitat koko ajan lisää painoja joka sarjaan.
Pyramidissähän painoja ensin lisätään ja sitten tullaan alaspain. Itse pyrin menemään ylöspäin hieman joka sarjalla, paitsi joskus teen tasapenkin jälkeen yhden pidemmän sarjan vähän kevyemmällä, koska teen siinä yleensä ainoastaan yhden kovan sarjan. Muissa liikkeissä en siis tule takaisin alaspäin, ellen nyt sitten satu tekemään jotain tiputussarjaa.

Tomi sanoi:
Pyramidissähän painoja ensin lisätään ja sitten tullaan alaspain. Itse pyrin menemään ylöspäin hieman joka sarjalla, paitsi joskus teen tasapenkin jälkeen yhden pidemmän sarjan vähän kevyemmällä, koska teen siinä yleensä ainoastaan yhden kovan sarjan. Muissa liikkeissä en siis tule takaisin alaspäin, ellen nyt sitten satu tekemään jotain tiputussarjaa.

Joo sitä mää lähinnä tarkotin että pyramidillä ylös mutta ei enää alas..

Ps. Ajattelin aloittaa vetään tota sun ohjelmaa. Joka näyttää enemmän kuin hyvältä...Aloitan maanantaina. Katotaan miten käy..

Ja marko Panu on mun selänkin joskus hieronu joten vois kans kokeilla toa jalka hommaa..

Minkäläisillä painoilla Tomi teet viparit? Ainakin itsellä ne jumittaa samoissa painoissa, mutta silti jonkun verran kasvanu. Välillä rinnan kanssa on olkapäät niin jumissa että joudun tyytymään vipunostoihin taljassa yms.
Sama homma on käsien kanssa (kyynärvarret) itsellä ne menee helposti pumppiin ja esim. vinopenkki kässäreillä on välillä vaikea tehdä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Isoarska83 sanoi:
Minkäläisillä painoilla Tomi teet viparit? Ainakin itsellä ne jumittaa samoissa painoissa, mutta silti jonkun verran kasvanu.
Takaolkapäiden jälkeen viparit sivuille 10-12-14-16-kiloisilla punteilla, jonka jälkeen pystypunnerrus. Sen jälkeen pumppaan ne turvoksiin levypainoilla, (5- ja 10-kiloisilla).

Isoarska83 sanoi:
Välillä rinnan kanssa on olkapäät niin jumissa että joudun tyytymään vipunostoihin taljassa yms.
Sama homma on käsien kanssa (kyynärvarret) itsellä ne menee helposti pumppiin ja esim. vinopenkki kässäreillä on välillä vaikea tehdä.
Kannattaa muuten venytellä olkapään seutua suuntaan ja toiseen aika reilusti. Itellä nimenomaan olkapäät (etuosa varsinkin) oli niin laiskuuden takia niin tukossa, että 2 sarjaa vinopenkkiä ja etuolkapää oli kivikova ja samoin forkku, hyvä kun edes käsipaino pysyi kädessä. Ankara venyttely ja hironta auttoi asiaan.

Mulla on helvetin tiukat lavat, varsinkin oikea puoli (käyttökäsi vasen) jonka huomaa esim. käsien pyörityksessä. Venyttelen kuiteskin aina treenin välipäivänä ja treenin jälkeen ja ennen, mutta ei näytä notkistuvan :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom