Pientä jäynää työmaalla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Meidän toimitusjohtajaa odotti maanantaina työpöydällä ja tehtävälistalla (eka päivä kesäloman jälkeen) seuraavat:

IMG_5006.jpg
IMG_9713.jpg
IMG_6141.jpg

Ja vuorattiin muuten pohjia myöten. Tykkäs. Ainakin tosta konjakista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon ollut selvittelemässä työpaikkakiusaamista kun samalle kaverille tehtiin aina muka hauskaa jäynää. Tuo mölliskön itsensä laittama jäynä menee vielä hyvän maun piiriin kun varsinkin tj:lle tehtiin mutten todellakaan pidä enää hauskana "jäynänä" täyttää kaverin toimipistettä stryrox palleroilla. Toivottavasti ainakin jäynän tekijät ovat itse siivoamassa työpisteen.

Tuossahan on rakennettu siisti valepohja, joten työpisteen siivoamiselta vältytään. Hienosti toteutettu pila! Se onko se hauska pila vai työpaikkakiusaamista, riippuu aika pitkälti kohdehenkilöstä ;) Pilan kohde kannattaa tuntea hyvin ennenkuin tuollaiseen leikkiin lähtee.

Aika lapsellista. Vetäisin ainakin herneen nenään moisista jäynistä ja lähtisin kotiin mököttämään enkä tulisi takaisin ennenkuin tekijät olisivat sotkunsa siivonneet.

Meidän toimitusjohtajaa odotti maanantaina työpöydällä ja tehtävälistalla (eka päivä kesäloman jälkeen) seuraavat:

katso liitettä 84776
katso liitettä 84779
katso liitettä 84777

Ja vuorattiin muuten pohjia myöten. Tykkäs. Ainakin tosta konjakista.

Asiakaspalvelupäälikkömme erehtyi kesällä kommentoimaan TJ:n lomaltapaluu-pilaa: "hahaa, miksei mulle koskaan tehdä tämmöisiä :D".

Viime viikon rantaloman jälkeen häntä odotti 102 m Elmukelmua. Sitä saa mitä..

WP_000073.JPG

Meillä oli tuossa 6 viikkoa kolmea vuoroa. Oli sitten yhtä jäynää vähän aikaa. Milloin oli käännetty kuvaruudut joko teitoteknisesti tai fyysisesti, milloin työpöydällä kuvakkeet taustakuvana ja itse kuvakkeet piilotettu. Kelmua, teippiä ja nippusiteitä ei myöskään säästetty. Aina jotain pientä piti keksiä seuraavalle vuorolle. ;)

Yhdellä työmaalla tiedettiin, että paikan pomo lukee aina aamulla sähköpostit eräältä tietyltä sivulta. Mentiin aamulla ensimmäiseksi kyseiselle sivulle ja kopioitiin sivun lähdekoodi/kuvat koneelle ja luotiin sivu uusiksi koneelle. Tallennettiin sivu c-asemalle ja luotiin se samalla nimellä kuin kyseinen sivu on ja asetettiin selaimen aloitussivuksi. Eli jos alkuperäinen osoite olisi vaikka moro.com niin kentässä luki c:\www.moro.com. Tuo c:\ jää kuitenkin helposti huomaamatta. Vaihdettiin posti-linkin osoitteeksi muistaakseni joku gay.com.

Odoteltiin, kun pomo tuli töihin ja paineli lukemaan posteja. Kuulu vaan: Mitä helvettiä! Sai revetä aika huolella:)

Yhdellä työmaalla tiedettiin, että paikan pomo lukee aina aamulla sähköpostit eräältä tietyltä sivulta. Mentiin aamulla ensimmäiseksi kyseiselle sivulle ja kopioitiin sivun lähdekoodi/kuvat koneelle ja luotiin sivu uusiksi koneelle. Tallennettiin sivu c-asemalle ja luotiin se samalla nimellä kuin kyseinen sivu on ja asetettiin selaimen aloitussivuksi. Eli jos alkuperäinen osoite olisi vaikka moro.com niin kentässä luki c:\www.moro.com. Tuo c:\ jää kuitenkin helposti huomaamatta. Vaihdettiin posti-linkin osoitteeksi muistaakseni joku gay.com.

Odoteltiin, kun pomo tuli töihin ja paineli lukemaan posteja. Kuulu vaan: Mitä helvettiä! Sai revetä aika huolella:)
Kuulostaa siltä, että tossa yrityksessä on tietoturvallisuus aika heikossa hapessa jos pomon tietokoneelle pääsee tekemään muutoksia. varsinkin siten että toisen käyttäjätilin asetukset tallentuu kaikille.
Itse pomona saattaisin antaa aika vakavan varoituksen työntekijöille mikäli konetta noin sörkitään. Joissain yrityksissä olisi potkujen saanti hyvin lähellä.

Eräänä kauniina päivänä jälkiruokakokki antoi minulle maistettavaksi jäätelöä omenahyytelössä. Ainoa vika, että omenahyytelö oli hyytelöitynyttä rasvaa. Hyi saatana.

Kostoksi sitten avasin kaverin lokeron kokeilemalla järjestelmällisesti kaikki numeroyhdistelmät läpi, ja ompelin sen työhousujen lahkeet umpeen polvista ja nilkoista.

ei varsinaisesti työpaikalla "pila".
Hissistä poistuessa painelee kaikkien kerroksien napit.
Siellähä sit joku venailee hissiä.

Täst tuli mielee, että olis aika koominen tilanne kun on jonkun kanssa hississä niin juuri ennenku lähtee hissistä niin painaa jokaisen kerroksen ja sanoo vaan heippa.

Ja sitten mietitään, miksei Suomi pärjää kansainvälisessä kilpailussa ja työpaikat vähenee..
Ollaan vuosikymmenet pärjätty verrattain hyvin kansaivälisessä vertailussa koskien itsemurhien määrää. Enemmän käytännön jäyniä, niin itsaritkin vähenee ja porukkaa ei v*tuta niin pirusti. Mua ainakin hymyilyttää tolkuttomasti tänkin sivun anti.

Täst tuli mielee, että olis aika koominen tilanne kun on jonkun kanssa hississä niin juuri ennenku lähtee hissistä niin painaa jokaisen kerroksen ja sanoo vaan heippa.
Heh, asun kerrostalon 12. kerroksessa ja kerran tulin väsyneenä P-kerroksesta hissiin, kun K-kerroksessa oli hissiin tullut jo joku kaveriporukka, joka oli tuhannen kännissä. Nämä nousivat johonkin kolmanteen kerrokseen ja olivat painaneet jokaisen kerroksen nappia hissistä. Jätkät sitten poistui hissistä ja minä nytkyttelin hissillä kerros kerrallaan ylöspäin hidastakin hitaampaa vauhtia. 9. kerroksessa unohdin koko asian ihan totaalisesti ja painelin ulos hissistä ja marssin ikään kuin oman kämppäni ovea avaamaan. Siinä sitten ronklasin avaimella lukkoa ja nyin ovea edestakaisin, kunnes tajusin, että olen kolme kerrosta liian alhaalla. Onneks ei tainnut olla ketään kotona siinä kämpässä, tai muuten se olis varmaan tullut vetämään asuntomurtautujaa turpaan. :D Opiskelijatalossa ovissa kun ei ole mitään kukkakransseja tai nimilappuja, niin ei sitä äkkiä huomaa väärään kerrokseen tulleensa ennen kuin katsoo pienen numerolaatan oven ylänurkasta.

Kuulostaa siltä, että tossa yrityksessä on tietoturvallisuus aika heikossa hapessa jos pomon tietokoneelle pääsee tekemään muutoksia. varsinkin siten että toisen käyttäjätilin asetukset tallentuu kaikille.
Itse pomona saattaisin antaa aika vakavan varoituksen työntekijöille mikäli konetta noin sörkitään. Joissain yrityksissä olisi potkujen saanti hyvin lähellä.

No kyseessä oli kone jota pomo tarkemmin työnjohtaja/paikan vastaava käytti, mutta muut sai luvalla myös käyttää konetta. Koneeseen ei ollut sen enempää tunnuksia muutakuin kyseiselle pisteelle yksi tunnus jota kaikki käytti. Työmaan toimivuus ei millään tapaa perustunut tietokoneiden varaan. En nyt viitsi sen enempää alkaa valottamaan asiaa. Ja huumorilla päällikkö asian otti:)

Näitä potkuja ja varoituksia tulee varmaan niissä korkeasti koulutetuissa isopalkkaisissa hommissa, jossa ollaan puku päällä ja pitää olla niin saatanan korrektia ettei sovi pieraistakkaan kuin kotona hiljaa peiton alla. Joo, varmasti jossain ei tulisi potkut ja ehkä meilläkin jos tän menisi tj:lle tekeen. Mutta jos omalle esimiehelle tekisi niin varmaa naurettaisiin mahat kippurassa.

Että kai sitä nyt tyhmempikin osaa kattoa voiko omalle pomolle tehdä mitään källiä tai voiko edes kollegoille.

Löysätkää vähän niitä kravattejanne niin ei ole seuraavaksi hamppukravatti kaulalla kun ahdistaa niin helvetisti.

Ollaan vuosikymmenet pärjätty verrattain hyvin kansaivälisessä vertailussa koskien itsemurhien määrää. Enemmän käytännön jäyniä, niin itsaritkin vähenee ja porukkaa ei v*tuta niin pirusti. Mua ainakin hymyilyttää tolkuttomasti tänkin sivun anti.

Juurikin ja täsmälleen näin. Ilman huumoria en kyllä itse jaksaisi töissä olla. jos siitä sitten saa varoituksia ja potkut, niin antaa tulla vaan.

Ja jos joku oikeasti tosissaan lässyttää tuottavuudesta jotain, niin voi vittu, kattokaa peiliin. Jos ihmisillä on töissä kivaa ja mieli virkeä, niin niitä hommiakin painetaan ihan eri vauhdilla kuin että ollaan naama norsunvitulla aamusta iltaan tai metrin molo otsassa ja päivä menee meittiessä, että miten sluibaisi vielä vähän.

Tai sitten luetaan jotain saatanan lärvikirjaa. Väitän ihan pokkanaamalla että lärvikirjan selmaaminen työaikana vie niitä työpaikkoja ja työtehoja 1000 x enempi mitä pienet jäynät ja huumori työpaikalla.

- - - Updated - - -

No kyseessä oli kone jota pomo tarkemmin työnjohtaja/paikan vastaava käytti, mutta muut sai luvalla myös käyttää konetta. Koneeseen ei ollut sen enempää tunnuksia muutakuin kyseiselle pisteelle yksi tunnus jota kaikki käytti. Työmaan toimivuus ei millään tapaa perustunut tietokoneiden varaan. En nyt viitsi sen enempää alkaa valottamaan asiaa. Ja huumorilla päällikkö asian otti:)

Ei kannata vaivautua kun nämä tiukkapipot ei sitä kuitenkaan halua ymmärtää. Sinun takiasi työpaikat siirtyy Kiinaan ja kaikille pitäisi vähihtään palkanpuolitus suorittaa. Sinä surkea loinen, joka menet ja LEIKIT työaikana. Töissä pitää olla VAKAVA, hymy perseeseen ettei vahingossakaan ole kivaa.

Oon nähny ton jossain TV-sarjassa tai leffassa, en muista missä. Vai oliko Remi Gaillardin video tubessa, mutta jossain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom