Pienoismallirakentelijoita?

Juuh... Elikkästä löytyykös pakkikselta erilaisten pienoismallien rakentelijoita?

Infoa kaipaisin, että mistä löytyy sota-aiheisia koottavia yms... Nettikaupat toki rulettaa.

Alan tekemään sellaista "pientä" taistelukenttäkuvausta, mihin tuloo ukkelit ja useimmat vahvistetun jääkäriprikaatin aselajit toisen maailmansodan ajalta..

Ja toki tekniikkavinkkejä maastojen yms. rakenteluun otetaan mielellään vastaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse rankentelen pienoismalliautoja omaksi huvikseni.
Kannattaa tutustua minkä valmistajien maahantuojia tietyt nettikaupat ovat, sen jälkeen tutustua valmistajan valikoimaan ja kysellä onko mahdollista tilata sitä sun tätä heidän kauttaan. Tilaus ajat voivat venyä pidemmiksi, mutta toivottavasti saa ainakin sitä mitä tilaa.

Laita muuten kuvia, kun projekti joskus alkaa etenemään

Tänään selvis jo moni asia päivän aikana ja nyt on tyyppi joka on menossa venäjälle ja sieltä tuloo ukkoja ja vaunuja ja tykkejä mahdolisesti... Murto-osalla siitä mitä ne täällä kotisuomessa maksaa.

Pieniä ryhmiä mallinnan ilmeisesti 1:35 ja sitten isompia tienoita teen 1:72 aika näyttää mitä noista tulee :D

Kaikkea pitää kuitenkin testailla ja toki otan kuvia sitten ku alkaa projekti etenemään, niin vaihe vaiheelta aattelin kuvailla valmistumista.

Sotatantereita kun mallinnan, niin pyrin tekemään ne valokuvien perusteella oikeista sotakuvista.

Minä oon alkanu vetää pennuille semmosta pienoismallikerhoa. :) Oon kyllä kieltämättä vähän hukassa miten hommat hoituu,, no eiköhän ne n.7- vuotiaat opeta. :D

Tamiyalla oli ainakin aikanaan hienoja 1:35 militäärijuttuja. Laatu oli hyvä eli osien toleranssi toimi, detaljit hyviä ja muutenkin ilo koota kun ei tarvinnut kitillä paikata reikiä. 1:35:ttä oli muutenkin paljon mukavampi rakentaa, enemmän detaljeja ja ei ihan niin käsiätärisyttävää hommaa :)

Täältä löytyy innokas näprääjä. Mitään muuta ei kyllä kiinnosta rakentaa kuin vanhan ajan purjelaivoja. Oon hakenu vaikka kuinka kauan sellaista kunnon rakennussarjaa, jossa pitää rakentaa koko paatti alusta loppuun osia myöten. Nuo muoviset tiimari-sarjat ei oikein kiinnosta enää.
Jos joku tietää hyviä nettikauppoja kotimaan kamaralta niin mieluusti otetaan linkkejä ja vinkkejä vastaan. :)

Täältä löytyy innokas näprääjä. Mitään muuta ei kyllä kiinnosta rakentaa kuin vanhan ajan purjelaivoja. Oon hakenu vaikka kuinka kauan sellaista kunnon rakennussarjaa, jossa pitää rakentaa koko paatti alusta loppuun osia myöten. Nuo muoviset tiimari-sarjat ei oikein kiinnosta enää.
Jos joku tietää hyviä nettikauppoja kotimaan kamaralta niin mieluusti otetaan linkkejä ja vinkkejä vastaan. :)

http://www.tietonikkari.fi/niks/tuotteet.htm

Tsekkaa Tietonikkarin myymät BillingBoatsit. Ne ovat puuta (myös metalli- ja muoviosia) ja tehdään melkein alusta loppuun asti itse. Siis esim. kylkirimat muotoillaan ja liimataan yksi kerrallaan jne.

Lopputuloksen pitäisi olla hieman uskottavampi kuin muovipienoismalli.

Saako Tamiyan niitä vesiliukoisia maaleja enää Suomesta?

En pikavilkasulla huomannu, enkä ole pitkään aikaan löytänyt, kun oon hakenut. En tosin ole kovin aktiivinen ollut viime vuosina.

koita sellasta kuin www.moduni.de

Saksan maalla kylläkin, mutta itselle tuli mallit postiennakolla suomeen kivuttomasti ja nopeasti.. Sivutkin saa myös lontooksi käännettynä, jottei ihan hukassa ole kermaanikielen kanssa:)

:eek: No mitenkäs en ole näitä löytänyt! Kiitokset Heavy-Rock:lle ja Dawg:lle. Noista liikkeistä löytyy ajanvietettä pitkäksi aikaa.

Ostoslistalle menee ainakin näin aluksi tämmöinen:

Bb518.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom