Pienikulutuksinen luotettava dieseli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt pitäisi saada vaihdettua vm.00 Vectra 2.0 150tkm suunnilleen päikseen johonkin vähäkulutuksiseen dieseliin. Mahdollisimman varma, kestävä ja luotettava pitäisi olla. Ilmastointi on pakko olla. Plussaa isosta tankista. Edes jonkinlaisia maantieominaisuuksia olisi hyvä olla. Eli ei esim. Toyota Yarista.

Olen lähinnä noita VW-konsernin autoja Golf, Leon, Octavia, A4 katsellut. Hirmuset ajokilometrit on noissa suurimmassa osassa tuolla 6-7k€ hintaluokassa. Ehdotuksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt pitäisi saada vaihdettua vm.00 Vectra 2.0 150tkm suunnilleen päikseen johonkin vähäkulutuksiseen dieseliin. Mahdollisimman varma, kestävä ja luotettava pitäisi olla. Ilmastointi on pakko olla. Plussaa isosta tankista. Edes jonkinlaisia maantieominaisuuksia olisi hyvä olla. Eli ei esim. Toyota Yarista.

Olen lähinnä noita VW-konsernin autoja Golf, Leon, Octavia, A4 katsellut. Hirmuset ajokilometrit on noissa suurimmassa osassa tuolla 6-7k€ hintaluokassa. Ehdotuksia.

Valitettavan vähän vaihtoehtoja löytyy ainakin nettiautosta noilla kriteereillä. Joko kilsoista, hinnasta tai maantieominaisuuksista joutuu tinkimään. Jos luotettavuutta pitää tärkeimpänä, niin itse kallistuisin joko golfiin tai nissan almeraan, tosin almera on kyllä ajo-ominaisuuksiltaan niin perus kauppakassi kuin vain voi olla.

Valitettavan vähän vaihtoehtoja löytyy ainakin nettiautosta noilla kriteereillä. Joko kilsoista, hinnasta tai maantieominaisuuksista joutuu tinkimään. Jos luotettavuutta pitää tärkeimpänä, niin itse kallistuisin joko golfiin tai nissan almeraan, tosin almera on kyllä ajo-ominaisuuksiltaan niin perus kauppakassi kuin vain voi olla.

Itsellä Almera ja tosiaankin perusauto kyseessä. Korjaamolla se ei ole seissyt päivääkään. Golfiin verrattuna ajotuntuma on kuitenkin mielestäni huomattavasti pehmeämpi. Kuluvat osat suhteellisen halpoja ja helposti saatavilla (+helppo itse laittaa). Auto ei herätä mitään tunteita, mutta hyvänä ja halpana työkaluna se toimii :rolleyes:

Onko Golf luotettavampi kuin A4 tai Leon? Kilsoista ja hieman hinnasta jos lähtee tinkimään ja katselee jotain noista edellämainituista 1.9TDI 115hv/285Nm koneella mittarissa 250-300tkm niin onko odotettavissa ongelmia? Tai 1.9TDI 110hv/235Nm myllyllä.

Onko Golf luotettavampi kuin A4 tai Leon? Kilsoista ja hieman hinnasta jos lähtee tinkimään ja katselee jotain noista edellämainituista 1.9TDI 115hv/285Nm koneella mittarissa 250-300tkm niin onko odotettavissa ongelmia? Tai 1.9TDI 110hv/235Nm myllyllä.

Ainakin noissa vag konsernin diisseleissä joissa on muuttuva(juuttuva)siipinen turbo aiheuttaa päänvaivaa, lähinnä yliahtamista josta seuraa vikatila. Kuittaantuu tosin uudelleen käynnistämällä. Itsellä tuo 110hp passatti ja melkein 30 tuhatta tullut vuoteen ajettua ilman ongelmia, tukivarret taitaa olla näissä tosin kertakäyttö kamaa. Itse en näe mitään eroa näissä saman konsernin keksinnöissä.

Zone-sarja -42%
Onko jollain tietoa kumpi on luotettavampi/parempi moottori VAG:n AFN 110hv/235Nm jakajapumpullinen suoraruiskutteinen turbodieselmoottori vai AJM 115hv/285Nm pumppusuuttimin varustettu suoraruiskutus turbodieselmoottori.

Aika kovat erot väännössä 21%..

Suositut

Back
Ylös Bottom