Pieni Suomi lahjoittaa rahaa Suurvalta Venäjälle

jarre55 sanoi:
Millonkas ryssät alkavat tukea Suomea? Niin että lähettää rahaa tännepäin, noin niinkuin vaihteeksi...

Johan ne pitivät Suomen Kommunistista Puoluetta pystyssä 40 vuotta.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jarre55 sanoi:
Millonkas ryssät alkavat tukea Suomea? Niin että lähettää rahaa tännepäin, noin niinkuin vaihteeksi...

Johan pomppas (ei tällä kertaa tosin öljyttynä)! Heti kun selkänsä kääntää, niin jo on jarre täällä väsäämässä uudenmuotoista YYA-sopimusta. :D
Itse en näe mitään ongelmaa tiettyjen yhteistyöprojektien rahoittamisessa, pikemminkin päinvastoin. Ympäristönsuojelu on tietenkin oma lukunsa, mutta oikein kohdennettuna myös Venäjän taloudellisen infran tukeminen hyödyttää pitkällä aikavälillä Suomea varmasti. Venäjän taloudellisen kasvun ja poliittisen vakauden tukeminen oikein kohdennetuin toimin maksaa itsensä varmasti takaisin pitkällä aikavälillä.
Projektien läpivientiä ja rahojen käyttöä tulee tietenkin valvoa, Venäjällä korruptio on edelleen voimissaan. Tämä puoli on pääpiirteittäin ilmeisesti kunnossa, mutta jos ongelmia ilmenee, on niihin luonnollisestikin puututtava välittömästi.

Willie sanoi:
Johan pomppas (ei tällä kertaa tosin öljyttynä)! Heti kun selkänsä kääntää, niin jo on jarre täällä väsäämässä uudenmuotoista YYA-sopimusta. :D
Itse en näe mitään ongelmaa tiettyjen yhteistyöprojektien rahoittamisessa, pikemminkin päinvastoin. Ympäristönsuojelu on tietenkin oma lukunsa, mutta oikein kohdennettuna myös Venäjän taloudellisen infran tukeminen hyödyttää pitkällä aikavälillä Suomea varmasti. Venäjän taloudellisen kasvun ja poliittisen vakauden tukeminen oikein kohdennetuin toimin maksaa itsensä varmasti takaisin pitkällä aikavälillä.
Projektien läpivientiä ja rahojen käyttöä tulee tietenkin valvoa, Venäjällä korruptio on edelleen voimissaan. Tämä puoli on pääpiirteittäin ilmeisesti kunnossa, mutta jos ongelmia ilmenee, on niihin luonnollisestikin puututtava välittömästi.

:D

Eikun ihan lyhyesti:

Kaikki toimet, jotka edes joltisestikin vakauttavat Venäjän poliittista/ympäristösuojelullista- tms. tilannetta ovat oikeutettuja.

Venäjän taloudellinen/moraalinen/ympäristösuojelullinen nykytilanne johtuu vielä kauan heidän entisestä valtiojärjestelmästään, kommunismista. Mikäli kommunistista vallankumousta ei olisi koskaan edes tapahtunutkaan, tsaarinvalta ei olisi tuonut tällaisia vaikeuksia nykyaikaan.

Oudolta vaan tuntuu (ja kohtuuttomalta!) että aina vaan pieni Suomi joutuu tukemaan isoa naapurivaltiotaan, joka sentään on aina omistanut maailman suurimmat luonnonvarat. Pelkäänpä, että siihen ei loppua näy meidän aikanamme.

pevelius sanoi:
ai niiq halpaa öljyä ja maakaasua ei lasketa?

Kerropa pevelius miten halpaa ne ovat; ja vertaa niitä maailmanmarkkinahintoihin.

P.S. Muut ei saa vastata tähän. Peveliuksen pitää tietää, kun kerran väitteen heittikin...osoittakoon, ettei se ole suoraan puoluekokouskirjasta kopioitu!:D

Niin, jos se rahasumma mikä sinne menee on tuo eikä sille mitää voi niin mielummin näkisin ne rahat vaikka katulapsien auttamisessa kokonaisuudessaan. Jos kerran tulevaisuuden ongelmia halutaan ehkäistä, niin siinä olis aika hyvä mun mielestä. Niin kyllähän tuotakin varmaan tuetaan mutta mun mielestä vois hoitaa sen tontin kunnolla eikä vähän kaikkia.

Noin naurettavan pieni summa näin suurelta maalta lahjoitettuna maalle jolla ei ole edes luonnonvaroja, on muslimien pilkkaamista, holokaustin kieltämistä, sekä tietenkin rasismia.

Siis kansahan on hijattain puhunut ja antanut yhdelle kaikkein venäjämyönteisimmälle presidentille äänensä. Ei muuta kuin lisää "entisiä" kommareita maan johtoon. Kun oikein kovasti yritetään, niin eiköhän jokainen suomalainen pysty ainakin kymmenen Venäläistä köyhää elättämään.

Miksei tolla rahalla osteta hyvää metsää karjalasta ettei tarvi UPM:n
käyttää vähiä rahojaan puun ostamiseen?
Jokos Venäjä on maksanut velkansa suomelle?
Suomessa 600000 elää köyhyysrajan alapuolella. Poliitikot on näköjään
täysiä kusipäitä.Ensi viikolla nää köyhät helsinkiin mielenosoituksiin ;jaa niin
eihän niillä ole rahaa.Valtio vois kustantaa venäjän tukirahastosta...:rolleyes:

AW88 sanoi:
Paljonkos menee "kehitysapuun" kaikkineen??? Mieluummin minä rahani Venäjälle annan kuin jollekin ambomaalle!
Pikkuisen paistaa läpi.Minä taas annan rahani mieluummin muualle
kuin maalle joka on yrittänyt viimeksi valloittaa koko suomen.

NHB sanoi:
Kun oikein kovasti yritetään, niin eiköhän jokainen suomalainen pysty ainakin kymmenen Venäläistä köyhää elättämään.

:wanha: :tuntematonsotilas:
Mutta entäs sitten kun tulee se yhdestoista?

No jospa siinä vaiheessa Halonen lohkaisisi hieman siitä osakesalkusta, jonka koosta ei kommentoida.

kimmo2543 sanoi:
Pikkuisen paistaa läpi.Minä taas annan rahani mieluummin muualle
kuin maalle joka on yrittänyt viimeksi valloittaa koko suomen.

Neuvostoliitto koitti valloittaa Suomen, ei Venäjä. Siinä on oikeasti aika iso ero.

jarre55 sanoi:
Sama paska, nimi vaan on uusi.
Itseasiassa, vanhahan se nimi on. ;) Harmittaisikohan venäläisiä, jos NL:n aika (balttiarallaa 3/4 -osa vuosisadasta) pyyhkäistäisiin kokonaan pois niiden pitkästä historiasta?

Uncle Sam sanoi:
Itseasiassa, vanhahan se nimi on. ;) Harmittaisikohan venäläisiä, jos NL:n aika (balttiarallaa 3/4 -osa vuosisadasta) pyyhkäistäisiin kokonaan pois niiden pitkästä historiasta?

Tokkopa haittaisi. Hehän hoitivat itse asiaa tuohon suuntaan kun Neuvostoliitto romahti sanomalla että NL:n aikaiset sopimukset ja velvoitteet eivät kuulu heille. Tähän vedotaan esim. Karjala takaisin- klassikossa.
Va jollekulle tiedoksi että Venäjä-niminen valtakunta jyräsi suomalaiset jo ennen toista maailmansotaa. Sen seurauksista voidaan olla montaa mieltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom