pieni pyyntö konkareille...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja romy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen juuri löytänyt lihaskuntoharjoittelun ja kehonrakentamisen ihmeellisen maailman, ja olen aivan ymmälläni kaikesta, mistä en aiemmin tiennyt mitään. (Tosin kävinhän kerran yläasteella luokkani kanssa pienen paikkakuntamme "kuntosalilla" hieman itseäni telomassa.) Mutta ylätalja? Kyykky? Penkkipunnerrus? Mielikuvia on jos jonkinmoisia, mutta siinäpä kaikki.

Niin ja se pyyntö: Nyt kun olen ensimmäisiä kertoja tulossa kuntosalille, avuttomuudestani huolimatta tositarkoituksella, olisin erittäin kiitollinen, jos minua viisaammat kuntoilijat tulisivat rohkeasti koputtamaan olkapäälle ja neuvomaan liikkeiden kanssa. Olen tutkinut pakkotoistoa, nettiä muuten ja alan kirjallisuutta, jotta en olisi aivan sormi keskellä suuta ensimmäisellä kerralla. Silti uskon tarvivani ihan konkreettista apua..

En toki halua velvoittaa ketään keskeyttämään omia treenejään vuokseni, mutta jos mietit mielessäsi, että kehtaisko sanoa miten päin persettä jonkun liikkeen teen, niin kehtaat kyllä. Olisin siitä kiitollinen. :) Eipä oikeastaan tämän kummempia. :]

Kaikista Suomen saleista ja kaikista aloittelevilta näyttävistä kavereista, veikkaan että konkareilla voi olla vaikeuksia paikantaa juuri sinut.

Ihan tottahan se on, että olisi hyvä jos joku ihan livenä olisi katsomassa niitten liikkeitten oikein menoa, noista nettivinkeistä, oli ne sitten miten hyviä tahansa, kun ei välttämättä oikein saa käytäntöön toteutettua ihan oikein. Useimmiten salilla on joku ohjaaja paikalla, sitä kannattaa kysyä neuvomaan. Useimmiten ihmiset (ne tavan treenaajat ja konkarit) välttelee aloittelijoitten ja muidenkin treenaajien neuvomista ja ihan hyvästä syystä, vastaanotto on useimmiten jotain muuta kuin positiivinen... Itse olen joskus erehtynyt neuvomaan, niin silmien pyörittelyä ja kettuiluahan siitä on vain vastaukseksi saanut.

Jos haluat silti pakkikselta jonkun treeniäsi neuvomaan, niin kannattaa pistää treenipaikka ja jotain yhteystietoja näkyviin, niin voit vaikka sopia kimppatreenistä tms.

Huomioitavaa myös on, että ihan kaikkien salitietäjien neuvoja EI kannata kuunnella, ja jos yrittää kuunnella kaikkien neuvojien neuvoja, naisena niitä nimittäin helposti tulee joka suunnasta, niin et varmasti saa ikinä yhtään mitään järkevää aikaiseksi, kun ihmisillä on omien tavoitteidensa ja uskomustensa takia niin erilaisia käsityksiä, mikä on oikein ja mikä ei...

Katso kokeneemmilta mallia ja kysele, monet varmasti neuvovat aivan mielellään kun menet taputtelemaan olalle. Angstiteini tuossa laittokin jo hyvän linkin, josta löydät apuja perusliikkeisiin. Älä ahnehdi painoissa vaan opettele tekniikat rauhassa. Muista että kaikki ovat joskus olleet vasta-alkajia.

Hyviä treenejä :thumbs:

Kannattaa pyytää salin ohjaajaa näyttämään sulle miten liikkeet tehdään turvallisesti ja oikein. Yleensä tekevät myös ohjelman jos haluaa (joillain saleilla voi maksaa hieman).

Meet juttelemaan ainakin seuraavien salin henkilöiden kanssa:
1) iso ja ruma mörkö isojen painojen kanssa: kaikilla on omat mielipiteensä hyvästä treenauksesta mutta jollain tavalla ne tulokset ovat tulleet tälle herralle, hänen treenitapansa eivät välttämättä toimi sulle tosin
2)siloposkinen bodari: eri näkökulmaa treeneihin kuin möröllä
3)wanha ukko joka on nuoruudessaan kolistellut puntteja: se että hän kolistelee niitä vieläkin on hyvä merkki
4)innokas toinen aloittelija: samantasoinen treenikumppani on aina plussaa, älä kuitenkaan usko kaikkea mitä hän sanoo treenaamisesta
5)hyvännäköinen fitness-kissa: jos tulet juttuun hänen kanssaan on sinulla taas yksi syy tulla salille

No en tiedä romyn seksuaalisesta suuntautumisesta, mutta veikkaisin että vaihtoehdot 1, 2 ja 4 (omasta mausta riippuen) olisi hänen mielestään mielenkiintoisempi extrasyy tulla salille :D Tietty voihan sitä joku tykätä tuota vaihtoehto 3:stakin tai mikä jottei 5:stakin, kyllähän sitä sellaisiakin naisia löytyy. Toki neuvoja kannattaa noilta tyypeiltä kysellä. Kannattaa kattoo, ettei miltään sellaisilta kysele, jotka neuvoo vaan sen takii että pääsee pätemään vaan sellailta, jotka oikeesti tietää asioista ja pääasiallinen tarkoitus neuvomisessa on se että sä opit eikä tyypin ittesä päteminen.

Katsos vaan originaal poster olikin nainen!

Lista on tehty ensisijaisesti miesnäkökulmasta. Naiset voivat tosiaan valita kohtaan 5) mieleisensä stereotypian muista listan kohdista. On myös mahdollista sivuuttaa lista kokonaan huonona läppänä.

:wtf: hih, onpas mukava saada asiallisiakin vastauksia. : ) tasapuolisesti kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille.

juu ihan tarkoituksella koitan säilyttää jonkinlaista anonyymiteettiä, mutta olishan se tietenki kiva jos löytys samanhenkinen tai muuten vaan treenikaveri. :) ehkä vähän myöhemmin vois miettiä niitä yhteystietoja. sanottasko ny kuitenkin näin, että pohojanmaalla aion punttailla ja kuulun punapäiden klaaniin.. kihkih. :rolleyes:

juu tuohon Angstiteinin linkkiin oonki tutustunu jonkin verran.. thänks vaan! : )

tätä threadia laitoin siitäkin syystä, että on myös varmasti lisäkseni muitakin aloittelevia punttailijoita, joilla on hieman homma hakusessa, ja jotka kaipaisivat sitä jeleppiä.. ja varmasti salilta sais jonkinlaista omaohjausta ns "firman puolesta".. ja niinku Stricken
sanoi, kaikki on joskus ollu vasta-alkajia, mutten kuitenkaan haluis sitä korostaa kovaäänisellä personaltrainerilla.. (tai tiiä häntä, pakkoko niiden on olla kovaäänisiä.. mut tarkotan ny kuitenki et ois kiva saada ohjausta vähän niinkun huomaamattomasti ja hienovaraisesti .. ;) tai sitte pitää sopia treenit joksku aamuviideks tyhjälle salille. :D ei ihan taida onnistua...)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aina sieltä salilta löytyy joku kuka auttaa. rohkeasti kyselet neuvoja ja kokeilet erilaisia liikkeitä ja mietit mihin pitäis eri liike vaikuttaa. .. sanotaan nyt ajan kanssa muilta vinkkejä ja tietenki että teet niitä liikkeitä ITE, nii tekniikat ruppee löytymään kui itsestään ja lihasta tulloo. ennenkaikkea treenin iloa.

Pakko myöntää et vähäsen ihmettelen et tätäkään ei oo suljettu.. Kohtuullisen turha thread, mut tää saattaa olla vain mun mielipide..

Pakko myöntää et vähäsen ihmettelen et tätäkään ei oo suljettu.. Kohtuullisen turha thread, mut tää saattaa olla vain mun mielipide..

Onhan samanlaisia ketjuja täällä pilvin pimein, mutta toisaalta ymmärrän kyllä, että moni aloittelija haluaa muutaman ihan itselleen kohdistetun ohjeen ja ehkä ohessa hieman rohkaisua ja kannustusta treenien aloittamiseen :). Ei siinä minun mielestäni mitään pahaa ole.

Back
Ylös Bottom